Gündem Sessizliğin bilgeliği

Sessizliğin bilgeliği

18.04.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

İtalyan ressam Massimo Giannoni’ni kütüphaneleri resmettiği eserleri Russo Art Gallery’de sergilenmeye başlandı. Sanatçı eserlerinde, sessiz mekânlarda kitapların sakladığı bilgeliğe gönderme yapıyor

Sessizliğin bilgeliği

İtalyan ressam Massimo Giannoni ağırlıklı olarak kütüphane ve kitaplık görüntülerini gösteren yağlı boya resimlerden oluşan sergisiyle Tophane’nin en yeni sanat galerilerinden Russo Art Gallery’de sanatseverlerle buluşuyor.
31 Mayıs’a dek sürecek ‘Sessizliğin Bilgeliği’ adlı sergi, 61 yaşındaki sanatçının 1990’lardan bu yana konusu olan kütüphane, kitaplık, çalışma odası, kitapçı ve az sayıda da borsa piyasaları odaları üzerine çalışmalarına yer veriyor. Sanatçı kütüphaneleri konu olarak seçmesiyle ilgili, “Aslında kitapları çok sevdiğim için kütüphaneleri resmetmeye başladım.
Zıtların birlikteliği
Küçüklüğümden beri kitapları çok severdim. Öğrencilik yıllarımda ise tıpkı pek çok başka öğrenci gibi benim de uzun vakitlerim kütüphanelerde ve kitapçılarda geçti. Daha sonra bu çizimlere başladım. Masaları, sandalyeleri, kitap raflarıyla kütüphaneleri resmetmek benim için bir manzarayı resmetmek gibiydi. Sonrasında birçok yerden kütüphaneleri çizmeye başladım. Bunlara zamanla kitapçı dükkânları da eklendi. Benim için kütüphane görüntüsü kolayca resme dönüşüyor,” diyor.
Sanatçının eserlerinde kalın bir boya katmanı kullanması, uzaktan bakıldığında resmin derinliğinin izleyiciyi içine çekmesine, yakından bakıldığında ise izleyicinin çalışmayı soyut resim olarak algılamasına sebep oluyor. Giannoni’nin kütüphane resimleri tıpkı serginin adındaki gibi hareketlerin bittiği, figürlerin kaybolduğu kütüphane mekânlarında sessiz anları gösterirken kitapların sakladığı bilgeliğe göndermede bulunuyor. Borsa piyasalarını gösteren resimler ise harekete, kütüphanedeki sessizliğin zıddına işaret ediyor. Böylece iki tezat durum yan yana konularak ses ve sessizlik, hareket ve durağanlığa atıfta bulunuluyor.

Haberin Devamı

İSTANBUL ORTADOĞU’NUN NEW YORK’U OLABİLİR

İstanbul’da bir sergiyle yer almak Massimo Giannoni için oldukça önemli. Sanatçı “İstanbul son zamanlarda dünya sanatında çok önemli bir yer edindi. Ortadoğu’nun New York’u olabilir... Ben daha önce iki defa Contemporary İstanbul’a eserlerimle katıldım. Şimdi de bu sergiyi açtık ve İstanbul’da olduğum için çok mutluyum,” diyor. Sergi kapsamında bir planı da İstanbul kütüphaneleriyle ilgili bir eser yapmak. Sanatçı, “İstanbul’da henüz kitap ya da kütüphane göremedim ama gitmeden önce mutlaka gezeceğim” diyor.