05.10.2017 - 05:55 | Son Güncellenme:
İZMİR DHA
Türkiye tasarıma yönelmesiyle birlikte 2016 yılı sonunda 700 milyon doların üzerinde ihracat yaptı. Türkiye’nin ayakkabı ihracatında 2016 yılında ilk sırayı 81 milyon 293 bin dolarlık tutarla Irak aldı. Onu, 44 milyon 143 bin dolarla Almanya ve 37 milyon 87 bin dolarla Suudi Arabistan izledi. Sektörün ihracatını en fazla artırdığı ülke ise İran oldu. İran’a ayakkabı ihracatı 2015 yılında 11 milyon 307 bin dolarken, bu rakam 2016 yılında yüzde 171,5’lik artışla 30 milyon 702 bin dolara yükseldi.
İhracat ve istihdam artıyor
İzmir ayakkabı ihracatı ise 2016 yılında 34.6 milyon dolara ulaştı. Işıkkent’te Ayakkabıcılar Sitesi’nde toplam iki bine yakın işyerinde yaklaşık 10 bin kişiye istihdam sağlanıyor. Shoexpo’yu, 50’yi aşkın ülke ve ilden sektör profesyonellerinin ziyaret edeceği ifade edildi, geçtiğimiz fuarda 11 bin olan ziyaretçi sayısının bu fuarda 15 bine ulaşması hedefleniyor.
55 ülkeden heyet
Fuara, 55 ülkeden 1200’ün üzerinde katılımcıdan oluşan bir heyetin gelmesi bekleniyor. Heyetlerde, ABD, Şili, Güney Afrika, Avustralya ve Malezya gibi denizaşırı ülkelerden, yıllık satış kapasitesi 1 milyon çiftin üzerinde bulunan toptancılar ve büyük mağazalar yer alacak. Fuarda bu yıl yüzde 30 büyüme bekleniyor.