Merhaba ,

Geçen yazımızda sigarayı bırakmaya hazırlanırken neler yapabileceğinizden bahsetmiş   “DoktorKardeşlerle Eğlenerek İnterAktif Zayıflama”kitabımızdan bazı alıntılar yapmıştık.Bu hafta da konuya biraz daha devam etmek istiyoruz.Çünkü sigarayı bırakmak gerçekten çok çok çok önemli !Size sigaranın zararlarını burada bir kez daha anlatmaya gerek görmüyoruz,biliyoruz ki hepiniz bu zararları biliyorsunuz.Kritik nokta şu ki bu durumu bilinçaltınız bilmiyor !Bilinçaltınız bu durumu anladığında ise gerçek değişim başlıyor !İşte sigarayı bırakırken size yardımcı olacağını düşündüğümüz bazı tedaviler şöyle :

Akupunktur; Nikotin-dopamin döngüsünü kırarak fiziksel bağımlılığı geriletir.

Hipnoz; Bilinç dışına telkinleri yerleştirerek psikolojik bağımlılığı geriletir.

NLP  ; Sigarasız bir yaşamda güçlü durmanızı sağlar.

Otohipnoz; (doktor kontrolünde kendi kendine hipnoz) sigarasız yaşama uyumun devamını sağlar.

Nefes teknikleri; farkındalık, konsantrasyon ve uyumu artırır, ayrıca detoks etkisi de fiziksel olarak daha iyi hissettirir.

.              Sigarayı bıraktıktan sonra vücut…

  • 8 saat sonra vücut kendini yenilemeye başlar, kandaki oksijen düzeyi normal düzeye ulaşır.
  • 24 saat sonra kalp krizi geçirme riski azalmaya başlar.
  • 48 saat sonra duyu organları daha iyi çalışmaya başlar, tat ve koku duyusu düzelir.
  • 72 saat sonra akciğer kapasitesi artmaya, solunum rahatlamaya başlar.
  • 1 hafta sonra cilt daha iyi bir durum sergilemeye başlar.
  • 2 hafta sonra efor kapasitesi artar (yürüme, merdiven çıkma vb.).
  • 28 gün sonra ciltte gözle görülür iyileşme gerçekleşir.
  • 1 yıl sonra kalp krizi geçirme risk yarıya düşer.
  • 50 yaşında sigarayı bırakma tehlikeyi yarı yarıya azaltır, 30 yaşında bırakma ise riski tümüyle ortadan kaldırır.
  • 60,50,40 ya da 30 yaşında sigarayı bırakma, yaşam umudunu sırasıyla 3,6,9 yada 10 yıl eklenmesini sağlar.

Haydi ! Bu kez sıra sizde veya sevdiklerinizde !

Sağlık, neşe ve huzurla kalın…

 

www.estetikklinik.com