Şikayetlerden kurtulmanın kolay yolu

Şikâyet, sorun odaklı bir algıdır ve hayatımızda şikâyet edilecek şeyleri çoğaltır. O istemediğimiz durumlara "gel gel" deriz. Gün boyunca konuşmalarınızı ve aklınızdan geçen düşünce kalıplarını takip ederseniz neler hakkında ve ne kadar çok şikâyet ettiğinizi fark edersiniz. Aman dikkat, dehşete düşmeyin :) Peki, şikâyetin yerine ne koyabiliriz? Çözüm odaklı bakış açısı tabii ki. Hayatımızın, tepkilerimizin, düşüncelerimizin sorumluluğunu almayı ve düzeltmek için çaba harcamayı koyabiliriz. Bunun için de kendi algımıza bir algı yönetimi yapmalıyız. İlk adım, şikâyet ettiğini fark et. İkinci adım"durumu kontrol edebilmen mümkün mü ve düzeltmek senin elinde mi" sorusuna samimi bir cevap ver. Eğer cevabın evet ise harekete geç ve yap. Cevabın hayır ise durumu kabul et ve kendi tepkini ya da yönünü değiştirmek için yine harekete geç... :)

Haberin Devamı

Her zaman hatırla ki güzel insan, şikâyet edenler kendini tekrar eder ve içinde kurban rolünü besler. Hayatının sorumluluğunu alan dönüşür, değişir ve içindeki kahramanı besleyerek kendine güç katar… Bugün mottomuz "şikâyeti bırak, sorumlu olduğun hayatı yaşamaya bak" olsun…

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu

Arzu Bıyıklıoğlu

www.arzubiyiklioglu.com

@arzu.biyiklioglu