Simge Sağın 3'te 3 yaptı: 'Aşkın Olayım' kliplendi

Simge Sağın, 'Ben Bazen' albümüyle 2018'e damga vurmayı başarmıştı. Özellikle albüme adını veren şarkı ve 'Öpücem' ile fırtına gibi esen bu albümün gizli yıldızı ise 'Aşkın Olayım' şarkısıydı. Ve bu şarkı, albümün üçüncü klibi olarak tercih edildi...

Simge Sağın 3'te 3 yaptı: 'Aşkın Olayım' kliplendi

'Radyo dostu' versiyonu yerine...

'Radyo dostu' versiyonu yerine...

Sözü ve müziği canımız ciğerimiz Onurr imzalı olan şarkının yine Onurr tarafından aranje edilen ikinci versiyonu kliplendi.

Orijinali Ozan Bayraşa tarafından aranje edilen bu şarkının, daha alternatif sayılabilecek bir versiyonunun kliplenmesi  hoş bir sürpriz.

Orijinalindeki 'radyo dostu' akıcılık yerine elektronik dokunuşların hissedildiği bu versiyonun klip olarak seçilmesi açıkçası biraz riskli olsa da niteliksel açıdan doğru bir tercih.

'Özel' bir sebepten tercih etmiş gibi

Ancak bu noktada hatırlamamamız gereken ufak detaylar var. Simge, albüm çıktıktan sonra Ozan Bayraşa ile özel hayatındaki birlikteliğine son verdi. Şarkının ve albümün aranjörlüğünü üstlenen Ozan Bayraşa ile belli ki müzikal anlamda da yolları ayırmışlar. Aksi takdirde Onurr imzalı başarılı ama daha az ticari bir aranje, neden klip şarkısı olarak seçilsin ki? Bu bence tamamen  'özel' sebeplerden kaynaklanıyor.  

Simge'yi 'Simge Sağın' yapan şarkı: 'Yankı'

Simge'yi 'Simge Sağın' yapan şarkı: 'Yankı'

Hangi düzenlemeyle olursa olsun, 'Aşkın Olayım' şarkısının kliplenmesi doğru bir tercih. Albümün bombası, gizli hit'i olan 'Aşkın Olayım', Simge'nin 'Yankı' ekolünü devam ettiriyor. 'Prens & Prenses' ya da 'Üzülmedin Mi?' gibi 'elektronik öğeler barındıran orta tempo slow' kontenjanından ilerliyor.

Simge her ne kadar 'Miş Miş'le tüm Türkiye'nin sevdiği, bildiği bir isme dönüşse de onu Simge'den Simge Sağın'a evrilten şarkı 'Yankı'ydı.

"Başıma bir şey gelmeyecekse" bile denilmeden

"Başıma bir şey gelmeyecekse" bile denilmeden

Ozan Bayraşa imzalı 'Yankı', sadece Simge Sağın'a kalite katıp müzik kariyerini sağlamlaştırmadı; aynı zamanda ana akım Türkçe popa 'deep house' dokunuşlar kattı. Yani niceliğe nitelik kazandırdı.

Normalde Simge Sağın'ın herhangi bir şarkısına denk gelemeyecek, denk gelse bile 3 saniyede burun kıvıracak bir dinleyici, 'Yankı' sayesinde, "Başıma bir şey gelmeyecekse" demeden, göğsünü gere gere dinleyip takdir etti onu.

"Simge'nin üstsüz olduğu klip olay yarattı"lar

"Simge'nin üstsüz olduğu klip olay yarattı"lar

Simge Sağın'ın 'Aşkın Olayım' şarkısını kliplendirmesi doğru bir tercih. 'Ben Bazen' albümü, 3'te 3 yapmış oldu bu klip seçimiyle. Ancak bu tercihin doğruluğuna doğruluk katan asıl şey, Murat Joker yönetmenliğinde çekilen video. Estetik görsellerle bezeli, hoş bir imaj var videoda. Simge verdiği pozlarla cesur bulundu, "Üstsüz klibi olay yarattı" başlıkları atıldı.

Kaliteden sapmadan, çizgiyi aşmadan...

Kaliteden sapmadan, çizgiyi aşmadan...

Ancak ıskalanan önemli bir detay var: Klipteki 'üstsüz'lük son derece estetik ve doğru kullanılmış... Mesela Gülşen'in 'Sarışınım' klibinde gördüğümüz şey yok bu klipte. Gayet estetik, doğru ve tadında bir kullanım var.

Yönetmen Murat Joker'i tebrik etmek gerek. Bir başkası çekseydi başarısız olabilecekken, Murat Joker çizgiyi aşmadan, kaliteden sapmadan nokta atışı yapmış.

'Olması gerektiği kadar'lık bir iddiası var

'Olması gerektiği kadar'lık bir iddiası var

Dolayısıyla klipteki 'üstsüzlüğü' karalama kampanyası haline getirmek beyhude bir çaba. Kalite ortada. 'Aşkın Olayım' klibi, tıpkı diğer Simge Sağın videoları gibi şarkıyla örtüşen, estetik ve nitelikli bir görselliğe sahip.

Ama tüm bunların da ötesinde iddialı. Ama bu iddia, 'cesaret gerektiren' bir iddia değil. Dozunda ve 'olması gerektiği kadar'lık bir iddia.

Britney Spears'ın 'If U Seek Amy'sini unutmadık ki!

Britney Spears'ın 'If U Seek Amy'sini unutmadık ki!

Simge Sağın, dikkat çekici video kliplere imza atarak şarkılarını doğru bir şekilde sunuyor. Biraz cesaret katıyor işin içine. Böylelikle kimse kayıtsız kalamıyor. Günümüzde Avrupa'da da bu işler bu şekilde ilerliyor zaten.

İsveçli şarkıcı Boris Rene, 'What the Funk' diye bir şarkı yapıyor mesela. O malum İngilizce sözcüğü, kelime oyunlarıyla kamufle ediyor. Ya da Britney Spears, edepsiz bir cümleyi 'If U Seek Amy' başlığıyla "Çakaaal, kelime oyununa gel!" dedirtecek bir forma evriltip şarkıyı kafadan dinlettiriyor.

'Dikkat çekme'nin altının doldurulması lazım

'Dikkat çekme'nin altının doldurulması lazım

Küçük oyunlar, hileler hayatın her alanında olduğu gibi müzik sektöründe de oluyor. Olmalı da zaten. Herkesin zevkini dijital ortamda daha rahat ifade edebildiği, işlerin iyiden iyiye bireyselleştiği bir devirde bütün olay 'dikkat çekmek' zaten. Ama bu 'dikkat çekme' durumunun altının dolması gerekiyor. Dinleyiciler, izleyiciler sadece birkaç saniyede karar veriyor çünkü.

'Abone ol'mak için...

'Abone ol'mak için...

Vasat ve sıradan bir işle karşılaşan izleyici, sanatçıya ikinci şans vermeden pas geçiyor. Tıklamıyor. Dinlemiyor. İzlemiyor. Dolayısıyla dozunda bir "Gel gel" yapmak şart. Simge'nin yaptığı da tam olarak bu.  

YouTube videolarının başlıklarını düşünün. Birçoğuna bir şey aratırken denk geldik. Başlıkları bizi cezbetti. Sonra o başlığın altını dolduran kanal sahibi dikkatimizi çekti. Diğer videolarını izledik. Ve tatmin olduysak "Arkadaşlar, kanalıma abone olun"u kabul ettik. İçimize sinmediyse pas geçtik, o YouTuber'ı kafadan eledik.

Dolayısıyla minik oyunlara, üstsüzlüğe, başsızlığa filan takılmamak gerek. Yaşadığımız dünya tam olarak bu çünkü...

 

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Bu makaleye ifade bırak