1.Ev temizliği yaparken eğilmeyi unutun. Lavaboya, yer silmeye, süpürmeye çözümler getirin.

2.Elektrik süpürgesi sapı uzun olsun. Dik durarak süpürünüz.

3.Lavaboya eğilmeyin. Dik durarak yıkayınız. Uzun süre işiniz varsa bir ayağınızın altına tabure koyunuz. Mutfak dolabını açıp bir ayağınızı rafına koyabilirsiniz.

4.Yemek yaparken malzemeleri ve tencereyi size yakın yere koyunuz. Uzanıp, eğilmek zorunda kalmazsınız.

5.Bulaşık makinası, çamaşır makinasını boşaltırken dizlerden bükerek eğiliniz.
6.Eğilip yer silmek ya da tam tersi uzanıp cam silmeyi unutunuz. Böyle bir temizlik şeklini tamamen

hayatınızdan çıkarınız. Her şeyin çözümü vardır unutmayınız.

7.Eşyaları kaldırarak temizlik ya da ev düzeni değişikliklerini kesinlikle yapmayınız. Bir hareketinizle bel probleminizi çok daha ağır duruma getirebilirsiniz.

8.Ayakkabı ve terlikleriniz çok yüksek topuklu, ayağınıza bol ve sert tabanlı olmasın. Ortopedik olmasına dikkat ediniz.

9.Banyo yaparken duş alın. Kaymayı önleyici malzemelere ihtiyacınız olduğunu unutmayınız. Kayma sizin belinizi diğer kişilerden daha fazla etkiler. Banyo sonrası kurulanıp hemen giyininiz. Belinizi soğutmayınız.

10.Dinlenirken koltukta belinize destek yastık koyunuz.

11.Ev sürekli temizlenir ve kirlenir. Temizlik konusunda biraz daha az titiz olmaya çalışınız. Koltukların altındaki toz için eğilmeye, koltuğu itip kaldırmaya değmez.

12.Arada sırtüstü yatıp kalça ekleminizi 90 derece bükerek bacaklarınızın altına koyacağınız puf gibi bir yükselti ile 10 dakika kadar gevşeyiniz.

Nörolog Dr. Emel GÖKMEN