Siyaset 3'üncü boğaz köprüsü meclise taşındı

3'üncü boğaz köprüsü meclise taşındı

27.07.2011 - 10:50 | Son Güncellenme:

CHP İstanbul Milletvekili Ali Özgündüz, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a, 3. Boğaz Köprüsü projesi ile ilgili tartışmaların olduğunu belirterek, "Bahsi geçen projenin ya da ihalesinin iptali veya değiştirilmesi söz konusu mudur?" diye sordu.

3üncü boğaz köprüsü meclise taşındı

CHP İstanbul Milletvekili Ali Özgündüz, TBMM Başkanlığı’na, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

Haberin Devamı

-"HÜKÜMET, YPK VE DPT’Yİ DEVRE DIŞI BIRAKTI"-

İstanbul Boğazı’na yapılması planlanan 3. Boğaz Köprüsü’nün birçok açıdan tartışmalara konu olduğunu ifade eden Özgündüz, şöyle dedi:

"Yapılması planlanan 3. Boğaz Köprüsü’ne DPT rezerve koymuş, güzergâha itiraz etmiş ve Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yaptığı trafik hesaplarını doğru bulmamıştır. Aynı kurum, daha ayrıntılı ve doğru hesap yapılmasını istemiştir. Ancak hükümet, bu düzeltmeler yerine YPK ve DPT’yi devre dışı bırakacak bir yasal düzenleme ile projeyi Karayolları Genel Müdürlüğü’ne ve Ulaştırma Bakanlığı’na bırakmıştır. Köprünün ihale şartnameleri satışa çıkarılmış ama Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yaptığı açıklamaya göre; ‘Şartname satın alan 16 şirketin isteği üzerine’ ihale ertelenmiştir. Kamuoyunda yapılan tartışmalar, şartnamenin gerekli ayrıntıyla ve özenle hazırlanmadığı, büyük eksiklikler taşıdığı üzerinde yoğunlaşmaktadır."

Haberin Devamı

-"HÜKÜMETİN YPK VE DPT’Yİ DEVRE DIŞI BIRAKMA NEDENLERİ NELERDİR?"-

DPT’nin ileri sürdüğü görüşlerin neden dikkate alınmadığını merak eden CHP’li Özgündüz, Bakan Yıldırım’a şu soruları yöneltti:

"Hükümetin, YPK ve DPT’yi devre dışı bırakma nedenleri nelerdir?

Hükümetin, YPK ve DPT’yi devre dışı bırakmasında, DPT’nin verdiği olumsuz görüş etkili midir?

Ülkemizin ve dünyanın en önemli metropollerinden biri olan İstanbul’un geleceğini bu denli yakından ilgilendiren bir konu neden aceleyle ele alınmaktadır?

3. Boğaz Köprüsü ve güzergahı konusunda konunun uzmanlarından, sivil toplum kuruluşlarından ve akademik çevreden görüş alınmış mıdır? Köprü için özellikle çevreye yapacağı tahribat konusunda yapılan itirazlar, bu süreçte nasıl değerlendirilmiştir? 3. Boğaz Köprüsü’nün tartışıldığı 27 Eylül 2009 tarihli 10. Ulaştırma Şurası’na çevre ile ilgili sivil toplum örgütlerinin davet edilmemiş olmasının nedenleri nelerdir? Bu sivil toplum örgütlerinin Şuraya çağrılmaması Bakanlığınızın ve hükümetin bu konudaki bakış açısından mı kaynaklanmaktadır?

Proje için ÇED raporu alınmış mıdır? Bu raporun ayrıntıları nelerdir? Projenin çevreye ne gibi etkileri bulunması beklenmektedir?

Haberin Devamı

İhale için 16 şirket neden erteleme görüşü bildirmiştir? Yalnızca şirketlerin itirazı ile erteleme yapılması normal midir? Bu denli büyük projelerde, benzeri bir nedenle erteleme daha önce yaşanmış mıdır?

İhalenin ertelenmesinde 16 şirketin görüşü haricinde başka ne gibi nedenler vardır?

-"PROJENİN YA DA İHALENİN İPTALİ VEYA DEĞİŞTİRİLMESİ SÖZ KONUSU MUDUR?"-

Şartnamenin gerekli koşulları taşımadığı iddiaları gerçeği yansıtmakta mıdır? Bu konuda Karayolları Genel Müdürlüğü veya Bakanlığınızdan herhangi bir açıklama yapılması söz konusu mudur?

DPT’nin, 3. Boğaz Köprüsü’ne rezerve koyması, güzergâha itiraz etmesi ve Karayolları Genel Müdürlüğü’nün yaptığı trafik hesaplarını doğru bulmaması Bakanlığınızca nasıl değerlendirilmektedir?

DPT’nin, daha ayrıntılı ve doğru hesap yapılmasını istemesine rağmen devre dışı bırakılmasının sonucunda yapılacak köprüde, bahsi geçen sorunların doğması durumunda geri dönüş nasıl sağlanacaktır? Böyle bir durumda sorumluluk kim tarafından üstlenecektir?

Haberin Devamı

Bahsi geçen projenin ya da ihalesinin iptali veya değiştirilmesi söz konusu mudur?"