Siyaset Siyasi partilere eğitim politikaları önerileri

Siyasi partilere eğitim politikaları önerileri

17.03.2011 - 09:40 | Son Güncellenme:

.

Siyasi partilere eğitim politikaları önerileri

Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES), milletvekili genel seçimlerine hazırlanan siyasi partilere eğitim alanında politika önerileri sundu.

Sendika Genel Başkanı Gürkan Avcı, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye 12 Haziran’da genel seçime giderken seçim startını veren partilerin, politikalarının önemli bir ayağını eğitim ve gençlik politikaları oluşturması gerekirken birçok siyasi partinin eğitim politikalarının yetersiz, eksik yahut hiç olmadığını ileri sürdü.

Beş milyon gencin ilk kez oy kullanacağı 12 Haziran Genel Seçimlerinde birçok siyasi partinin eğitim ve gençlik politikalarını birkaç hamasi nutuk ve sloganla geçiştirmeye çalıştığı eleştirisinde bulunan Avcı, "Başta gençler ve biz eğitimciler olmak üzere tüm halkımızın, partilerin eğitim ve gençlik politikalarına bakarak oy vermesini öneriyorum" ifadesini kullandı.

Seçime giren siyasi partilere vizyon ve örnek oluşturması için "12 Haziran Genel Seçimlerine Girerken Siyasi Partilerin Eğitim ve Gençlik Politikaları Nasıl Olmalı?" isimli çalışma hazırladıklarını belirten Avcı, raporda yalnızca eğitim çalışanlarını değil, veli ve öğrencilerden oluşan tüm eğitim bileşenlerinin sorunlarına dönük çözüm önerileri bulunduğunu kaydetti.

Raporda yer alan tespit, öneri ve değerlendirmelerden bazıları şöyle: "-Eğitim fakültelerinden mezun olan takriben 300 bin öğretmen adayının atanmasının sağlanması.

-Sözleşmeli, ücretli, vekil öğretmenlik uygulamalarının kaldırılarak ayrımcılığın giderilmesi.

-Atama, görevde yükselme ve terfilerde objektif, adil kriterlerin uygulanması.

-Öğretmen ve derslik açığının giderilerek, sınıf başına düşen öğrenci sayısının 25’e indirilmesi hedefinin planlanması.

-Okullarda öğretmen ve öğrencilere serbest kıyafet uygulamasına geçilmesi.

-Eğitim çalışanlarının maaşlarının iyileştirilerek subay maaşı baz alınarak yeniden tespit edilmesi.

-Eğitim sistemimize GSMH’nin en az yüzde 8’i düzeyinde kaynağın sürekli olarak ayrılmasının garanti edilmesi.

-Eğitimde dershane zorunluluğunu kaldıran reformlar başta olmak üzere özel dershanelerin özel öğretim kurumlarına dönüştürülmesi yönünde politikaların üretilmesi.

-Sömürge ülkelere özgü yabancı dilde eğitimden vazgeçilerek, eğitimin tüm basamaklarında eğitim dili olarak yalnızca Türkçe’nin kullanılmasının anayasal karar haline getirilmesi.

-Her türden okul katkı payı, kayıt parası ve harçlar kaldırılarak çocuklara ve gençlere fırsat eşitliği tanınması.

-Harp okulları ve polis akademileri dahil tüm eğitim kurumlarında meslek liselilere ve İmam Hatip Liselilere uygulanan ayrımcılığın son bulması.

-Özel okulların özendirilerek ve teşvik edilerek yüzde 10 düzeyine çıkarılması.

-Ücretsiz ders kitabı uygulamasının genişletilerek, kırtasiye ve beslenme yardımını da kapsar hale getirilmesi."