Geri Dön

Para akıyor para!

UEFA, bahiste dönen pislikleri temizlemek için çalışırken, şirketler ise kulüplerin ciddi anlamda para kaynağı oldu.Almanya’da yapılan araştırmada sadece forma reklamı için bahisçilerin 56.4 milyon euro ödedikleri ortaya çıktı

Para akıyor para!

Bahis skandalının yankıları sürerken; Avrupa’nın dev takımlarının formalarında bahis şirketlerinin reklamlarını taşımaları ve bu firmalarla yaptıkları sponsorluk anlaşmaları dikkat çekti.
Alman “Sport+Markt” şirketinin “2009-2010 Forma Raporu” adlı araştırmasına göre, bahis şirketlerinin 6 büyük Avrupa liginde mücadele eden futbol takımlarına verdiği toplam yatırım 56.4 milyon euroya (yaklaşık 127 milyon Türk lirası) ulaştığı görüldü. Bahis şirketleri, söz konusu bu rakamla tüm sektörler arasında 2. sırayı alırlarken; enerji, turizm ve telekomünikasyon firmalarını geçmeyi başarıyor. Bu 6 lig arasında yer alan Almanya Bundesliga’da, ülkedeki yasal düzenlemeler nedeniyle bahis şirketleri spor kulüplerine sponsor olamıyor. Türkiye de buna imkan tanımıyor.

Ada’da 7 takım
Avusturya merkezli “Bwin” adlı internetten bahis şirketi, Real Madrid ve Milan gibi dünya futbolunun en önemli iki temsilcisinin formalarına reklam veriyor. İngiltere Premier Lig’de mücadele eden 20 takımdan, geçen sezon sadece 2’sinin formaları bahis şirketlerinin reklamlarını taşırken, 2009-2010 sezonunda bu sayı 7’ye çıktı.
Tottenham Hotspur (Mansion.com), Sunderland (Boyle Sports), West Ham United (SBO Bet), Bolton Wanderers (188Bet), Wigan Athletic (188Bet) ve Hull City (Totesport.com)’nin formalarında çeşitli bahis şirketlerinin reklamları yer alıyor. Tottenham Hotspur, forma reklamından yılda 8.5 milyon sterlin (yaklaşık 21 milyon Türk lirası) gelir elde ederek bu ortaklıklardan en fazla kâr eden kulüp olarak göze çarpıyor.

Barcelona’ya bahisçi sponsor
Real Madrid-BWin arasındaki ticari ilişki, İspanyol kulüpleri arasındaki tek örnek olarak yer almıyor. Formasına reklam almamakla tanınan ve halen UNICEF’in reklamını yardım amaçlı olarak taşıyan son şampiyon Barcelona’nın, geçtiğimiz eylül ayının başında İngiliz merkezli Betfair’le yaptığı 1.2 milyon sterlin (yaklaşık 3 milyon lira) tutarındaki sponsorluk anlaşması, bahis şirketlerinin sadece forma reklamlarıyla değil çeşitli sponsorluk çalışmalarıyla futbol kulüpleriyle ilişki kurma stratejilerine güzel bir örnek teşkil ediyor. İspanya La Liga’da Sevilla (12Bet), Valencia (Unibet.com), Malaga (William Hill), Espanyol (Inter Apuestas.com) da bahis şirketlerinin formalarına reklam verdiği takımlar arasında yer alıyor.

Cenk Tosun, Crystal Palace formasıyla Manchester City'ye konuk oluyor!

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber