Geçmişten günümüze adeta soğuk havaların kültür haline gelen kestane... Sıcak sıcak, çıtır çıtır haliyle sokakları kokuturken; kestane şekeri, ezmesi olarak da sofralara tat katmaktadır. Liften ve karbonhidrattan zengin yapısıyla oldukça doyurucu bir meyvedir.
 
Sadece doyurucu değil aynı zaman da besleyicidir de...
C Vitamini ve B grubu vitaminlerinden zengindir. Böylelikle soğuk algınlığına karşı savaştığımız günlerde bağışıklığımıza destek sağlamaktadır.
İçerdiği flavanoidler sayesinde güçlü bir antioksidandır. Kansere karşı koruyucudur.
Mineraller bakımından da zengindir. Demir, kalsiyum, magnezyum, çinko ve potasyum gibi birçok önemli minerali yapısında bulundurur.
 
Porsiyon kontrolü önemli!
Karbonhidrat içeriği yüksek olup 3 orta irilikteki kestane 1 ince dilim ekmeğe eşdeğerdir. Bu da demek oluyor ki özellikle şeker hastaları, kilo vermek isteyenler bu lezzetli atıştırmalığı kontrollü bir şekilde tüketmeli.
 
Pişirme yöntemine dikkat!
Belki kestane için en çok vurgulanması gereken pişirme yöntemidir. Doğrudan ateş ile temas, dolayısıyla kestaneyi yakma işlemi sonrasında kestanenin kansere karşı koruyuculuğu azalmakta hatta kanserojenliğe doğru ilerlemektedir. Yanı sıra kavrulan kestanede vitamin kayıpları ile besleyici içeriği de azalmaktadır.
 Pişirme yöntemi olarak haşlama ya da fırınlama en sağlıklısıdır. Kavrulacaksa da ateş ile mesafesi olmasına dikkat edilmelidir. Bu yöntemlerle pişirildiğinde ateşle doğrudan temas edilerek kavurmaya göre vitamin-mineral içeriği, antioksidan kapasitesi çok daha yüksek kalmaktadır.
 
Sağlıklı günler dilerim,
Diyetisyen Sevde Kahraman