Sosyal medya, ünlülerin ilişkilerini nasıl mahvediyor?

Bizde pek örneği yoktu ama özellikle İngiltere'de tabloid gazeteler uzun yıllar magazin basınını domine etti. Şimdi ise, sosyal medya bir o kadar işin içinde... Bu iki güç bir araya geldiğinde başaramayacağı şey yok. Bradley Cooper ile Irina Shayk'ı ayırmak da buna dahil!

Sosyal medya, ünlülerin ilişkilerini nasıl mahvediyor?

Eski taktikler, aynı sonuçlar

Eski taktikler, aynı sonuçlar

Hollywood gibi büyük film endüstrileri, medyadan gerçek anlamda güç alır. İkisi de birbirini besler.

Özellikle iş polemik yaratmak olduğunda uzun uzun birlikte çalışırlar.

Bir filmin ya da dizinin pazarlanabilir hale gelmesi için ellerinden gelenin en iyisini yaparlar.

Yakın zamanda, Bradley Cooper ve Lady Gaga arasındaki şu 'çekim' konusunda da aynı şeyi uygulamasıyla gördük.

Aslında her şey, çok eski yöntemlere dayanıyor ama biz bunu her seferinde fena halde yutuyoruz.

Magazinin değiştirdiği oyunlar

Magazinin değiştirdiği oyunlar

Magazin dünyası gazetelerle ünlülerin hayatını didik didik etti.

Bunu yaparken, ünlülerin iş yaptığı şirketlerin de desteğini aldı.

Bir evliliğin bitmesine neden olacak kadar dedikodu çıkarabildiler örneğin.
 

'Çift yaratma' becerisi

'Çift yaratma' becerisi

Aslında birlikte olmayan, yakın olmayan iki kişiden dedikodular ve söylentilerle bir 'çift' yaratabildiler.

Türkiye'de de denendi. Sonunda o isimlerin kendilerini buna kaptırdığı da görüldü hatta. 

Bradley Cooper ve Lady Gaga arasında da bu denendi.
 

Bazen de projenin tanıtımı için...

Bazen de projenin tanıtımı için...

İkilinin birlikte oynadığı A Star is Born filminin tanıtımı, tamamen bu ikilinin arasındaki 'adı konmamış şey'e odaklanıyordu.

Oscar töreninde bir piyanonun başında birbirlerine bakışlarının yarattığı etkiyi hatırlayın.

4 yıldır Irina Shayk ile birlikte olan Bradley Cooper, yoksa sahiden Lady Gaga ile bir 'yasak aşk' mı yaşamaktaydı?

İkilinin adı sosyal medya ve magazin medyasında o kadar çok birlikte anıldı ki, nihayetinde 'olan oldu', Irina Shayk ile Bradley Cooper'ın ilişkisi sona erdi.
 
Lady Gaga ile aralarında 'bir şey' olduğuna dair hala en ufak bir belirti yok. Ne var ki, herkes böyle olduğundan neredeyse emin.

Sosyal medyanın günümüzdeki gücü, dedikoduyu yaymak. Bu da magazinin içinde olan herkesin haliyle işine geliyor.

Duyuruyla ayrılmak mümkün

Duyuruyla ayrılmak mümkün

Sosyal medya, magazincinin işini kolaylaştırmakla kalmadı. Ünlülerin de işini kolaylaştırdı.

Her söylenen, her yapılan, her yaşanan (ya da yaşanmayan) kolaylıkla sosyal medyada yayılıp herkesçe biliniyor. 

Bunu kendi lehine kullanan ünlüler de oldu.

Anna Faris ve Chris Pratt, ayrılıklarını sosyal medyadan aynı metni birbirlerine mesaj olarak gönderdikleri bir ekran görüntüsüyle duyurdular mesela. 

Sonra onların da ayrılığının arkasındaki nedenin dedikodular olduğunu öğrendik.

Doğrudan iletişimin artısı, eksisi

Doğrudan iletişimin artısı, eksisi

Sosyal medya, ünlülere düşüncelerini, olup bitenleri 'doğrudan' açıklama şansı tanıyor elbette. Bu, teknolojinin artısış.

Fakat eksileri de hiç az değil. Bir dedikodunun sosyal medya vasıtasıyla yayılma hızı, yere dönülen pirinç veya kırılan cam bardak parçalarının dağılma hızından daha fazla.

Dedikodunun geri dönüşü

Dedikodunun geri dönüşü

Chris Pratt'tan ayrılışından aylar sonra Faris, evliliğinde olup bitenleri ve neyin yolunda gitmediğini detaylandırdığı bir röportaj vermişti.

Röportajdan öğrendik ki, Pratt'in rol arkadaşı Jennifer Lawrence ile yakınlaştığına dair iddia ve dedikodular, çiftin ayrılmasına neden olacak kadar ayyuka çıkmış.

Bradley-Gaga olayı da böyle oldu

Bradley-Gaga olayı da böyle oldu

Ne yazık ki, Bradley Cooper'ın Lady Gaga ile belki bir pazarlama stratejisi olan, belki konuşulma arzusu içeren, belki de bambaşka bir nedene dayanan bu 'yakın görüntüleri', Cooper'ın 4 yıllık ilişkisne mâl oldu.
 

Ne ilk ne de son olacaklar

Ne ilk ne de son olacaklar

Cooper gibi, Pratt gibi, Lawrence ve Gaga gibi ünlülerin yaşadıkları ne ilk ne de son olacak.

Sosyal medyanın gücü arttıkça, ünlülerin hayatında dedikodunun tahakkümünü daha da fazla göreceğiz. 

Hollywood'u, İngiltere'si bu teknikleri yıllardır kullanırken, kaçınılmaz elbette daha da popüler olması... 

andac.uzel@demirorenmedya.com
 

Bu makaleye ifade bırak