Spora bir süre ara verdikten sonra geri dönmenin 3 yolu

Tamam hepimiz spor yapmak istiyoruz. Ancak ne kadar uğraşsak da istikrar sağlamakta zorlanıyoruz. Peki, bir süre sporu bıraktıktan sonra geri dönmenin bir yolu yok mu?

Spora bir süre ara verdikten sonra geri dönmenin 3 yolu

Rutin haline getirmek zor

Rutin haline getirmek zor

Sporu rutin haline getirmek zor.

Gün içinde yaptığımız işler, ulaşıma harcadığımız zaman, ihtiyaçlarımızı giderme ve sosyalleşme çabamız derken spora pek de vakit kalmıyor.

Düzenli olarak yapmaya başlasak bile bir süre sonra, ne yazık ki, bırakmak zorunda kalıyoruz.
 

Hareketsiz günlerin sancısı

Hareketsiz günlerin sancısı

Öte yandan, bahanemiz de çok işin açıkçası. Bir anda binlerce bahane üretip spordan vazgeçebiliyoruz.

Oysa istikrarlı ve düzenli bir şekilde egzersiz yapmadığınız sürece, bedensel olarak faydasını görmeniz zor olduğu gibi gün içi hareketsizliğinizi karşılayacak kadar bile kıpırdamadığınız için vücudunuz alarm vermeye başlayacak.
 

Vicdanen rahatsız hissediyoruz

Vicdanen rahatsız hissediyoruz

Spor yapmadığımız zamanlarda kendimizi vicdanen rahatsız hissettiğimiz de oluyor elbet.

İçten içe kendimizi ve başkalarını ikna etmeye çalıştığımız şeylerin bahane olduğunu biliyoruz nihayetinde.

Başlamak zor, bırakmak çok kolay

Başlamak zor, bırakmak çok kolay

Nitekim, fiziksel olarak efor sarf etmeyi gerektiren her işte olduğu gibi, sporda da bırakmak ne kadar kolaysa, başlamak da o kadar zor.

Başlamak için en önemli ihtiyaç, motivasyon.

Önemli olan ruh halini korumak

Önemli olan ruh halini korumak

Spora ve spor yaptığınız zaman dilimine ne kadar pozitif bir bakış açısıyla yaklaşırsanız, devam edebilmek de hedeflerinize ulaşmak da o kadar kolay olacak.

Bahaneler üretecek kadar negatif yaklaşmak yerine, mümkün olduğunca kendinizi motive etmeli ve sonuca odaklanmalısınız.

Geri dönmek için

Geri dönmek için

Bir kez rahata alışınca geri dönmek zor gelse de aslında spor yapmaya ihtiyaç duyduğunuzu unutmamalısınız.

Bunun için, uzun aradan sonra geri döndüğünüz ilk egzersiz seansınızdan itibaren uygulayabileceğiniz üç temel tavsiye uzmanlar tarafından öneriliyor.

1. Yüksek tempolu şarkılar dinleyin

1. Yüksek tempolu şarkılar dinleyin

Olabildiğince yüksek tempolu ve fiziksel efora motive eden şarkılar dinleyin. Spor sürecinde eğlenmenizi, ritminizi bulmanızı, motivasyonunuzu yüksek tutmanızı bu şarkılar sağlayacak.
 

2. Spor arkadaşı edinin

2. Spor arkadaşı edinin

Bir spor salonuna gidiyorsanız grup derslerini es geçmeyin.

Eğer evde ya da dışarda ve kendi imkânlarınızla spor yapıyorsanız, mümkün olduğunca yalnız olmamaya çalışın. Eşinizi, arkadaşınızı, kardeşinizi planınıza dahil edin.

 

3. Zor geldiğinde gülümsemeyi deneyin

3. Zor geldiğinde gülümsemeyi deneyin

Zorlanmamak mümkün değil, zorlanarak 'iyi olmak' için spor yaptığınızı unutmayın.

Bu nedenle zorlandığınız anlarda bile gülümsemeyi unutmayın.

Modunuzu yüksek tutmak, pozitif kalabilmek için buna ihtiyacınız var.

andac.uzel@demirorenmedya.com

Bu makaleye ifade bırak