Ekonomi Strateji değiştirdi Fintur’la vedalaştı

Strateji değiştirdi Fintur’la vedalaştı

13.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

.

Strateji değiştirdi Fintur’la vedalaştı

Turkcell, uluslararası alandaki büyüme stratejisini değiştirdi. Küresel uygulamalar ile dünyaya açılmayı hedefleyen şirket, son olarak Kazakistan’daki KCell hisselerini de satarak Asya’daki iştiraklerine ortak olduğu Fintur hisselerini devrediyor.

Haberin Devamı

Fintur ile birlikte ortak olduğu Kazakistan’daki Kcell hisselerinin Kazakhtelecom’a devredilmesinin ardından Turkcell yüzde 41.45’ini elinde tutuğu Fintur hisselerinin, 350 milyon euro bedelle Telia’ya satışı konusunda anlaşmaya vardı.

Astana’da varılan anlaşmaya imza atan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu dijital servislere odaklanma ve güçlü finansal yapı stratejileri doğrultusunda bu anlaşma ile bir adım daha attıklarına dikkat çekti.

‘Hızlı büyüyoruz’

“3.5 yıldır dünya çapında dijital servislerimiz ile büyüme stratejisi uyguluyoruz” diyen Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu stratejilerle birlikte 2017’de dünyanın en hızlı büyüyen operatörü olduk, 2018’in ilk 9 aylık verilere göre de hâlâ en hızlı büyüyen operatör konumundayız” dedi.

Haberin Devamı

Kaan Terzioğlu, “Bugün, Kcell’in satışı ve Fintur hisselerinin devri için attığımız bu adım stratejilerimiz doğrultusunda çok önemli bir yer tutuyor” dedi.

Kârlılığa dev katkı

“Fintur’daki hisselerimizin devri konusunda Kcell’in satışı gerçekleşti. Turkcell olarak yüzde 41.45 orandaki Fintur hisselerimizi 350 milyon euro bedelle ortağımız Telia’ya devretmek üzere anlaşma imzaladık” ifadelerini kullanan Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ocak 2019’da tamamlanması öngörülen bu işlem neticesinde, beklenen nakit girişi ile döviz açık pozisyonumuz da pozitife dönmüş olacak. Yapılacak bu işlemin kârlılığımıza 850 milyon TL katkıda bulunmasını bekliyoruz. Küresel büyüme stratejimiz kapsamında attığımız bu adım sayesinde dijital servislerimizle büyüme stratejimiz için de yeni kaynaklar yaratmış oluyoruz. Dünyanın dijital operatörü olma vizyonumuzun arkasında markamız, teknolojimiz, servis portföyümüz, insan kaynağımızla beraber, daha da güçlenen bilançomuz yer alacak. Hedefimiz dijital servislerimizin indirilme sayısının 3 yılda 1 milyara ulaşması.”