Yurtdışı Seyahat alışkanlıklarına ilişkin bir araştırma

Eklenme Tarihi19.10.2015 - 13:01-Güncellenme Tarihi19.10.2015 - 12:09
 
Seyahatlerimizi kişiselleştirmek son zamanlarda seyahatten aldığımız memnuniyeti de beraberinde getirir oldu. Kişiye özel seyahat tasarımı, planladığı otel konaklaması, restoran, turistik aktivite, transfer vs. gibi detaylar ile hem seyahat öncesinde hem de seyahat sırasındaki önceliklerimize ve zevklerimize göre seyahat edebilmenin lüksünü sunuyor.  Türkiye’nin kişiye özel seyahat tasarımları hazırlayan tek online platformu olan Jabiroo.com’un, müşteri davranışlarından derlediği analiz yurtdışı seyahat alışkanlıklarımız konusunda çok ilginç bilgiler barındırıyor.  
 
Kuşkusuz bu bilgiler arasında en ilginç olanı kadınların, seyahatlerinin kusursuz olması konusunda erkeklere oranla daha yüksek oranda kişiye özel seyahat önerilerine ilgi duyması. Araştırma sonucuna göre kişiye özel seyahat tasarımına ilgi gösteren kadınların sayısı erkeklerin 2 katından fazlasına tekabül ediyor (%68’e %32). Evi yapan dişi kuştur misali tatilin keyifli geçmesi için de kadınların daha yoğun uğraştığı görülüyor.
 
Geleneksel seyahat uzmanlığı tecrübelerimiz bize Türkiyeli seyahat severlerin son dakika planı tercih eder bir profil çizdiğini göstermiştir. Dijital medyadaki gelişmelerin her sektörde sürat ve etkinlik konusunda iyileştirmeleri beraberinde getirdiği bir gerçektir. Turizm sektörü de kaçınılmaz olarak bundan etkilenmektedir. Bununla birlikte online seyahat uzmanlığını tercih eden kullanıcının ilginç şekilde geleneksel seyahat severden farklı bir davranış sergilediğini görüyoruz bu araştırma sonucunda. Jabiroo.com’dan seyahat tasarımı alanların %65 gibi bir çoğunluğu minimum bir ay veya daha öncesinde seyahat tasarımı almayı tercih ediyor. Bunu son bir hafta kala yapanların oranı ise %20’lerde. 
 
Kiminle Seyahate Çıkıyoruz?
 
Araştırma sonucu en az şaşırtıcı olan istatistiklerden biri “seyahate kiminle gidiyorsunuz?” sorusuna alınan cevap hiç kuşkusuz. Seyahat severlerin %35’i seyahate eşi veya sevgilisi ile giderken, aile olarak gidenler %32 ile ikinci en büyük grup. Burada sevgili veya aile ile gidilen tatillerde unutulmaz bir deneyim sahibi olmak veya çocuklarla gidilmiş bir tatilin zorluklarını minimize edecek bilgilere ulaşılmasının, kişisel seyahat tasarımını tercih etmede öncelikli sebepler olarak görüyoruz. Arkadaş gruplarıyla (kız-kıza, erkek-erkeğe veya karışık) çıkılan seyahatlerde bu iki kaygının minimum seviyede olduğunu görüyoruz. 
 
Tatil için yurtdışını tercih edenlerin ezici bir çoğunluğu seyahat hedefi olarak İtalya'yı tercih ediyor. Roma'daki Colosseum, Venedik kanalları ve Floransa'da Uffizi gibi dünyaca ünlü turistik mekanları ile İtalya’nın en çok tercih edilen ülke olması pek şaşırtıcı değil. Seyahat tasarımı alanların %31’i seyahatlerinde İtalya’yı seçiyor. İtalya’yı sırasıyla Fransa ve İspanya izliyor. Araştırma sonucu ilginç kabul edilebilecek bir istatistik Yunanistan’la ilgili. Yunanistan’a gitmeyi  planlayan seyahat severler temel olarak profesyonel uzman tavsiyesine daha az ihtiyaç duyuyor. Kişisel seyahat tasarım satın alanların sadece %3 Yunanistan seyahatine çıkanlar. Bunun da en önemli sebebinin Yunanistan’ın Türkiyeli seyahat severlerin en çok bildiğini düşündüğü ülke algısının olması. Yunan Halkının kültürel benzerlikleri ve Yunanistan’ın doğal özellikler itibariyle Türkiye’ye çok benzemesi de önemli bir etken.
 
Bu araştırmaya ait tüm istatistiklerin yer aldığı infografa https://jabiroo.com/jabiroo-yurtdisi-seyahat-aliskanliklari-13358/blog/gezi sayfasından ulaşabilirsiniz.
 
 
Etiketler