Bebek ve ÇocukRSS
06.06.2012 - 11:29 | Son Güncelleme: 06.06.2012-10:06

Tahılların atası yulaf

Bebek ve çocuklarınıza muz ezerek verebilir bu faydalı tahıla alışmasını sağlayabilirsiniz...

Sitene Ekle
Tahılların atası yulaf

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ayşegül Bahar

Yulaf ezmesi, günümüzde meslektaşlarım ve hocalarım tarafından en iyi tahıllar listesinde gösteriliyor. Ben yulaf ezmesine besinlerin (tahılların) atası diyorum.

Beslenme alışkanlıkları içinde olmayan pek çok danışanım dahi, lezzetli tahılı sevmeye başladı.  Ne olursa olsun bu gıdayı beslenme alışkanlıklarınız içine ekleyin ve sevdiğiniz bir gıda haline getirin.

Hatta diyetinizde  karbonhidratı düşük tutmak konusunda ısrarcı olan kişilerdenseniz yulaf sizin için biçilmez kaftan. Diyabet hastaları özelikle karbonhidrat tüketirken çok dikkat etmektedir.

Ancak diyabet hastalarının günde bir kez yulaf ezmesi yemesi gerektiğini özellikle vurgulamam gerekli. Yine sporcuların beslenmeleri içinde de %100 vücut proteinine dönüşen yumurtanın yanıda altın değerinde bir karbonhidrat kaynağı olan yulaf hali hazırda olmalıdır.

Peki;  yulaf ezmesini herkesin sağlıklı yiyeceğinin  başına oturtan şey nedir?

Şüphesiz içeriğinde ki lif kaynakları. Yulaf müthiş bir lif kaynağı ve gerekli her iki lif türünü bünyesinde bulunduran mucize tahıl konumundadır. (yüzde elli beş çözünebilir ve yüzde kırk beş çözünmez lif.)

Ancak yulafta ki beta glukan olarak bilinen çözünebilir lif, yulaf ezmesine taşıdığı yüksek besinsel değeri veren tek maddedir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir, kaslarınızı besler, kan şekerini dengeler, kalp sağlığını korur  

Beta glukan aslında uzun bir glikoz molekül dizini olarak bilinen bir tür polisakarittir.

 

1-Beta glukan kolesterol  seviyesinin düşmesine  yardım eder,
2-Kardiyovasküler rahatsızlık ve inme riskini önemli derecede azaltır.
3-Beta glukanlar vücudun bakteriyel enfeksiyonlara karşı verdiği tepkiyi destekleyip güçlendirerek  bağışıklık sistemini geliştirir.
4-Yulaf ezmesinin glisemik yükü de oldukça düşüktür ki bu ,kan şekeri üzerinde çok ama çok az etkisi var demektir. Tip -2 diyabet hastaları için de beta glukanlar faydalı gibi görünmekte çünkü beta glukanlar kan şekerinin dengelenmesinde çok etkilidir.
5-Yulaf ta sadece bu besine özel bir polifenol  antioksidan olan avenant bramide bulunur. Bu maddenin antiflammatuar etkisinin ve kalp sağlığı için faydalı olduğunu son araştırmalarda görmekteyiz.
6-Aynı zamanda fosfor,potasyum,selenium,manganez ve birkaç milligram  da demir içerir.

Zararı var mı?

Yulaf ezmesinin tüketilmemesi gereken duruma  gelince, yulaf ezmesi tüketimi konusunda dikkatli olması gereken iki grup insan var.
1-Gluten duyarlılığı olanlar. Çölyak hastalığı gluten duyarlılıgına verilebilecek en çarpıcı örnektir, ancak birçok kişi tam manasıyla çölyak hastası olması bile gluten karşı duyarlılık gösterir. Ne yazık ki arpa , yulaf, çavdar ve  buğday kısacası hepsi [her ne kadar buğday aralarında en suçsuzu olsa da]gluten içeren hububatlardır.
2- Dikkatli olması gereken ikinci grupsa ürik asitle ilintili sorunlar yaşayanlardır, mesela gut veya böbrek taşı olanlar; yulaf pürin içerir ki bu, vücutta ki ürik asid oluşumunda ki etkili  maddedir.

Asla Unutmayın: Aldığınız yulaf ezmesinin içine eklenen şekerli ve mısırlı karışımlar farklı bir kombinasyon yaratır. Hazır paketleri alırken sade yulaf ezmesi yazmasına dikkat edin.Yaratılmış bir oyunun bir parçası olmayın. Genelde yapımında tatlandırıcı kullanılır, bu da diyabet hastaları için potansiyel faydasının yok olmasına sebep olur. Yulaf ezmesi ne kadar az işlenirse lif oranı o kadar yüksek,glisemik yükü o kadar düşük dolayısıyla sizin açınızdan faydası da okadar çok olur. Afiyet olsun….

Tavsiye: Yulaf ezmesini süt ile pişirin içine rendelenmiş elma ,tarçın ve dövülmüş ceviz ekleyin muhteşem lezzetli bir karışım oluşuyor .

İsterseniz sabah kahvaltınızda isterseniz ara öğünde tüketebilirsiniz. Bebek ve çocuklarınıza muz ezerek verebilir bu faydalı tahıla alışmasını sağlayabilirsiniz. Kendi kızım Duru haftada 4 gün bu karışımı kahvaltıda afiyetle tüketiyor… Hatta artık kendisi hazırlıyor! Bir şey daha;  yulafın pişirilmesi şart değildir. İzninizle artık baklayı azımdan çıkarayım.

Hiç süpermarketlerde üzerinde “YULAF EZMESİ” yazılı tahıl kurusuna rastladınız mı ?

Bunlar ham yulaftır ve harikadır.  Ben her zaman onlardan alıyorum ve kızıma da ondan veriyorum , süt ya da meyve suyuyla ya da hattta sıcak suyla hafif ıslatırım. Birkaç dakika öylece  bırakırım,  sonra üzerine fındık, fıstık,meyve atarım,oldukça başarılı!

Dolayısıyla çok pratik vakit olmayan zamanlarda hızla hazırlanıp tüketilebilir. 

 

Etiketler: yulaf, tahıl, çocuk beslenme,
Yorum Yazın
Gönder
Tümgeneralden sonra gelen üst rütbe hangisidir?
©Copyright 2014 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX