Kariyer Tanıtım oksijen gibidir

Tanıtım oksijen gibidir

21.04.2004 - 00:01 | Son Güncellenme:

.

Tanıtım oksijen gibidir

Tarıma elverişli arazinin 377 bin 426 hektarlık alanı sulanmakta. Konya Ovaları Projesiyle, sulanan arazi miktarının 602 bin 509 hektar artırılması planlanıyor. Bu projeyle birlikte Konyanın tarım üretiminde ciddi bir artış olması bekleniyor.1950li yıllardan itibaren imalat sanayinin önemli merkezlerinden birisi olan Konyaya devlet ciddi yatırımlar yapmış. Şeker, çimento, yem, rom - magnezit, dokuma, kağıt ve selüloz fabrikaları, civa işletmesi, alüminyum tesisleriyle, Konya ülkenin sanayileşme hamlesi içinde önemli bir merkez konumunu korumuş. 2003 yılında 700 milyon dolarlık ihracat hacmine erişmiş olan Konyada, başta gıda ve tekstil olmak üzere pek çok özel sektör yatırımı bulunmakta.Konya ekonomideki canlanmayla birlikte üretimde ve pazarlamada büyük adımlar atmaya hazırlıklı görünüyor. Yetişmiş iş gücü, girişimci iş adamı ve binlerce yıllık kültürüyle Anadolunun adını dünyaya duyurmaya niyetli bir durumda.Doğan Yayın Holdingin Anadoludaki Avrupa toplantıları çerçevesinde Konyaya İstanbuldan giden büyük bir grup Konyalı işadamları ve yöneticilerle birlikte Konya Buluşmasını gerçekleştirdi.Konya Sanayi Odası Başkanı Ahmet Şekeroğlu "Bu çapta bir organizasyonu ilk defa yapıyoruz. Konyada nihai tüketiciye yönelik ürün az olduğu için, şimdiye kadar markalaşma çalışmalarına da ilgi yüksek olmadı. Kurumsallaşmanın önemine inanıyoruz, gereğini zaman içinde yapacağız" dedi.Konya Ticaret Odası Başkanı Hüseyin Üzülmez de "Bu toplantı geçtiğimiz yıl başlattığımız Konya marka şehir çalışmasında yeni bir ufuk açacak. İş adamı fabrika yapar, makine üretir. Tanıtıma yapılan harcama görünmez, ama havadaki oksijene benzer. Oksijen olmadan yaşanmaz.Bunu kavramanın şehrimiz, sanayicimiz ve işadamımız için büyük önemi vardır" diye konuştu.Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina ise "Ye Kürküm Ye - Marka Nasıl Güce Dönüşür" başlıklı konuşmada dünyadan ve Türkiyeden başarılı reklam ve marka yönetim örnekleri üzerinde durdu. Reklam yatırımının milli gelire (GSMH) oranının bir ülkenin ekonomik seviyesinin en önemli göstergelerinden birisi olduğunu belirterek, bunun Türkiyede binde bir, gelişmiş ülkerde yüzde 1.5 olduğunu söyledi. Türkiyenin yarattığı ve yaratacağı markaların ülke imajına çok büyük olumlu katkıda bulunacağını belirten Medina, Konyalı işadamlarına ürünlerinin marka değerlerini artımalarının, kar marjlarına yapabileceği etkiyi örneklerle ortaya koydu. karahasanf@e-kolay.net Konya 2003 rakamlarına göre, Türkiyenin sosyo - ekonomik gelişmişlik sıralamasında 26. ilimiz. Ülkemizin tahıl ambarı konumunda olan Konyada toplam 2 milyon 659 bin 890 hektarlık tarıma elverişli alan bulunmakta.