Uçaklı Karadeniz turu!

4 günlük harika bir Karadeniz turuna ne dersiniz? Muhteşem doğası ve tarihi mekanları ile Uzungöl, Sümela, Zigana, Karaca sizleri bekliyor!

1.GÜN. PERŞEMBE: SÜMELA MANASTIRI – ZİGANA GEÇİDİ – KARACA MAĞARASI

Saat 04.00 da Kadıköy evlendirme dairesi 04.30 da Harbiye Vals Tour Ofis Önünden kalkacak servis araçlarımızla Atatürk Havalimanına geçiyoruz. 05.15 de İç hatlar terminali Vals Tour kontuarı önünde buluşma. Chek - in işlemlerimizin ardından Onur Air 06.40 uçağı ile Trabzon’a uçuş. 08.30 sularında Trabzon Havalimanı’nda bineceğimiz aracımızla turumuza başlıyoruz. İlk durağımız Altındere Milli Parkı sınırları içerisinde yer alan yaklaşık 1500 yıl önce kuzen olan iki keşişin kurduğu düşünülen Sümela Manastırı olacak. Altındere vadisine hakim Karadağ’ın eteklerinde sarp bir kayalık üzerine kurulmuş olan manastırda Ana kaya kilisesi, şapel, mutfak, öğrenci odaları, misafirhane, kütüphane ve kutsal ayazma bölümlerini gezip Maçka’dan geçerek Zigana’ya tırmanıyoruz. Hamsiköy kıyısında vereceğimiz Sütlaç molasının ardından tarihi Zigana geçidinden geçiyor ve Gümüşhane’nin Torul ilçesinde bulunan dünyanın en güzel mağaralarından biri olarak anlatılan Karaca Mağarası’nı geziyoruz. Sarkıt, Dikit,Sütun ve Org desenli odacıklarıyla hafızalarımızdan silinmeyecek mağara gezisinin ardından otelimize geçiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. HIDIRNEBİ YAYLAKENT

2.GÜN. CUMA: ARAKLI – OF – UZUNGÖL – KARASTER – LUSTRA – YAYLAÖNÜ – HALDİZEN

Sabah otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltının ardından Arsin, Araklı, Sürmene’ den geçerek yörenin başlıca geçim kaynağı çay bahçeleri arasında yer alan çay fabrikasını geziyoruz. Bölgenin kalite belgeli ve kooperatif işletmesinde bulunan fabrikamızda yeşil yaprak çayın soframıza gelene kadar nasıl siyah ve kuru halini aldığını mühendislerden öğreneceğiz. Kalitesine göre farklı sınıflandırılan çaylardan alma imkânı da bulacağımız fabrikamızdan hareketle Haldizen Vadisine doğru yol alıyoruz. Çaykara’dan geçerek ulaşacağımız Uzungöl; Soğanlı dağlarından gelen heyelan sonucu Haldizen çayının önünün kesilmesiyle oluşmuş. 1090m yükseklikteki gölde fotoğraflarımız çekiyor ve Yaylaönü – Lustra – Karaster(hava muhalefeti sebebiyle Demirkapı yaylası gezilebilir) yaylalarına tırmanıyoruz. Kısa süreli ve keyifli yolculuğumuzun sonunda Uzungöl’ü 2100m den fotoğraflayacağız. Yayladaki yürüyüşümüzün ardından yüzyıllara meydan okuyan yayla evlerini geziyoruz. Bu evlerde 90 yaş üstü gençlerimizle sohbet edip, Kış için örülen bere ve patiklerden de alma imkânı bulacağız. Bayburt kıyısında bulunan yaylamızda, manzara eşliğinde çaylarımızı yudumladıktan sonra otelimize gidiyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde. RİZE DEDEMAN OTEL

3.GÜN CUMARTESİ: ÇAYELİ – SARP – FIRTINA VADİSİ – ZİLKALE – AYDER – ÇAT S

abah otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısının ardından Rize, Çayeli, Pazar, Ardeşen, Arhavi üzerinden varacağız Sarp Sınır Kapısında fotoğraflarımızı çektiriyoruz. 1877–1878 Osmanlı – Rus savaşıyla kaybedilen Ardahan – Kars ve Artvin ancak 40 yıl sonraki (1918) Brest – Litovsk anlaşmasıyla tekrar kazanılırken bugünkü Sarp sınır Kapısı oluşturuldu. Yurdumuzun Doğu Karadeniz’deki son noktasından geri dönüşe başlıyoruz. Ülkemizde yağmurlu gün sayısı en fazla olduğu, zengin flora ve faunaya sahip olan Fırtına Vadisi kenarındaki yöresel yemeğimizin ardından Çamlıhemşin yolundan Zilkale’ye devam ediyoruz. Çat Vadisi üzerinde bulunan ve ticari yolu korumak amaçlı yapılmış Zilkale’de fotoğraflarımızı çektikten sonra bölgenin en meşhur yaylası olan Ayder yaylasına varıyoruz. Dileyenler yayladaki otelimizde dinlenirken dileyenlerde Ayder kaplıcalarından faydalanma imkânı bulacaklar. Akşam yemeği ve konaklama tulum ve yöresel oyunlar eşliğinde otelimizde.

4.GÜN PAZAR: AYASOFYA – ATATÜRK KÖŞKÜ – TELKARİ

Sabah yayla görmeye doyamamış misafirlerimizle erken saatlerde buluşup Galer Düzü’nden geçerek Aşağı ve Yukarı Kavron Yaylalarını gezmeye gidiyoruz. Kaçkarların zirvesine en yakın yaylalardan olan doğa harikası Kavron’dan hiç ayrılmak istemeyeceksiniz. Yayla gezimizin ardından otelimize dönüyor ve açık büfe geç kahvaltımızı yapıyoruz. Ardından Çayeli’nde Rize bezi atölyelerini gezerek 300 yıldan beri Rize’nin bir geleneği olan ahşap dokuma tezgâhlarında biraz çalışıyoruz. Alışverişlerimizin ardından İyidere, Yomra üzerinden ulaşacağımız Trabzon’da Ulu Önder Atatürk’ün Trabzon’u ziyaretleri esnasında kullandığı ve sonra halk tarafından satın alınıp kendilerine hediye edildiği köşkü gezeceğiz. Atatürk Köşkü; Mustafa Kemal’in yaptığı Tunceli planı ve vasiyetini yazdığı yer olarak önemini korumaktadır. Ardından Trabzon’a gelen Komnenos ailesi tarafından Kilise olarak yaptırılan, sonrasında cami ve savaş dönemine hastane olarak kullanılan Ayasofya Müzesini geziyoruz. Trabzon’un meşhur Telkarilerinden aldıktan ve Kazaziye sanatının işlenişini gördükten sonrahavalimanına geçiyoruz. Onur Air 21.30 uçağı ile İstanbul’ dönüş. İstanbul’da bizi bekleyen araçlarımızla sizleri bir dahaki turumuzda buluşmak üzere aldığımız noktalara bırakarak vedalaşıyoruz.

Şahan Gökbakar: Ne oldum değil, ne olacağım diyeceksin!Şahan Gökbakar, sosyal medya hesabından paylaştığı video ile son dönemde kendisine gelen eleştirilere ilginç bir gönderme yaptı.