Kilo vermeye çalışırken tam da canınızı dişinize takıp çaba harcadığınız dönemde önlenemez bir tatlı krizine mi giriyorsunuz?

Ya da siz kilonuzu korumak için elinizden geleni yaparken aniden içinizden "Ama ben şeker, çikolata, pasta yemek istiyorum" diye baştan çıkaran bir ses mi yükseliyor? Bence siz siz olun içinizden yükselen ve sizi baştan çıkaran tüm o seslere kulaklarınızı tıkayın. Kendinizi böylesine çaresiz hissettiğiniz bir anda yapabileceğiniz bir şey var. Yanında bir kocaman bardak su ile birlikte nefis, köpüklü bir sade Türk kahvesi içmek.
 
"Ama o sade kahve bu isteği nasıl ortadan kaldırır?" demeyin. Belki henüz bilmiyorsunuz ama Türk kahvesinin tatlı krizlerini önlemek gibi çok faydalı bir özelliği var. 
 
Sadece tatlı krizlerini önlemek değil aynı zamanda tokluk hissi yaratıp gereksiz yiyecek tüketiminin önüne geçerek kilo vermeye ya da formda kalmaya çalışanlara da kelimenin tam anlamıyla "yardım elini" uzatıyor Türk kahvesi.
 
Evet! Buraya kadar okuduklarınızı doğru yorumladınız. Türk kahvesi hem fazla kilolardan kurtulmaya hem de sağlıklı kiloda kalmaya yardımcı oluyor. Ama kuralına uygun tüketilirse. 
 
Bu "kuralına uygun" kısmı önemli. Öncelikle "Nasıl olsa Türk kahvesi açlık hissini bastırıyor" düşüncesiyle ve bir anda hızla kilo verme hayaliyle litrelerce kahve tüketmeyi aklınızın ucundan bile geçirmeyin. Hele hele "Canım bu kadardan da bir şey olmaz. Zaten bir şey yemiyorum, kahve de şekersiz" diyerek yanında şeker, çikolata gibi yiyecekler de tüketmeyin. Bütün bunları yaparsanız kilo vermek şöyle dursun, tam tersine kilo alabilir, yetersiz beslendiğiniz için sağlığınızı kaybedebilirsiniz. 
 
Yani "Türk kahvesini kuralına uygun tüketin" demem boşuna değil.
Bu önemli ayrıntıların altını bu şekilde çizdikten sonra gelelim Türk kahvesinin kilo vermeye nasıl yardımcı olduğuna. 
 
İlk faydası şu: Bazen aslında aç olmadığınız halde sırf can sıkıntısından bir şeyler atıştırmak istersiniz. Böyle durumlarda genellikle de size hiçbir faydası olmayan yiyeceklere yönelirsiniz. İşte sade Türk kahvesi sizi bu tehlikeden korur. Yani durup dururken bedeninize zararlı besinler yüklemenizi engeller.
 
Daha da önemlisi sade Türk kahvesini bir ara öğün olarak tüketebilirsiniz. Biraz önce de belirttiğim gibi midenizde bir tokluk hissi yaratır. Yanında içtiğiniz su da bu hissi daha da artırır. 
 
Eğer çok canınız çekiyorsa ara öğün olarak tükettiğiniz sade Türk kahvesinin yanında bir avucu geçmeyecek kadar çig badem, üç tane ceviz ya da bir tane hurma yiyebilirsiniz. Bu da hem kahveden alacağınız keyfi artırır hem de vücudunuzun tatlı yeme ihtiyacını sağlıklı bir şekilde karşılamış olursunuz. Ama buraya dikkat! 
 
Bütün bu yiyeceklerin hepsini aynı anda tüketmeyin. Aralarından herhangi birini seçin. Hepsini birden yemeniz kilo verme ya da koruma yerine kilo almanıza neden olur.
 
Türk kahvesinin bir başka özelliği de metabolizmayı hızlandırıp yağ yakımına yardımcı olması. Bunlara ek olarak sindirim sisteminizin daha düzenli çalışmasına yardımcı olur.
 
Peki madem bu kadar yararlı sade Türk kahvesi her aklınıza geldiğinde ya da her açlık hissettiğinizde yani sınırsız şekilde tüketmek sağlıklı mı? Elbette hayır!
 
Biraz önce Türk kahvesini "kuralına uygun" şekilde tüketmekten söz etmiştim. Haydi gelin şimdi de size kısaca Türk kahvesini nasıl ve ne kadar tüketmeniz gerektiğini anlatayım.
 
Öncelikle bir gün içinde en fazla iki fincan Türk kahvesi tüketebileceğinizi hatırlatayım. Elbette şekersiz olması gerekiyor. Kahvenin yanında mutlaka su içmeniz gerekiyor. Bir büyük su bardağı diye suyun miktarını da somut hale getirebilirim.
 
Ara öğün olarak tüketeceğiniz kahvenizi en geç saat 15:00 gibi için ki gece uyku düzeniniz bozulmasın. 
 
Diyelim ki Türk kahvesini şekersiz içmek midenizi rahatsız ediyor ya da damak zevkinize uymuyor. O zaman bunun da bir çaresi var. Eğer sade Türk kahvesi içemiyorsanız pişirirken içine bir miktar tarçın ekleyin.
 
Sözün burasında bir kez daha tekrarlamak istiyorum. Sade Türk kahvesi, tatlı isteğini bastırır, açlık krizlerini ortadan kaldırır, tokluk hissi sağlayan çok iyi bir ara öğündür. Aynı zamanda metabolizmayı hızlandırıp sindirim sisteminin düzenli çalışmasına da yardımcı olur. Ama bütün bunlara güvenerek sağlıklı beslenme programından vazgeçip litrelerce kahveye yüklenmeyin çünkü sağlığınız bozulur. Unutmayın sade Türk kahvesi dengeli beslenme programınız içinde yer alabilecek keyifli bir ara öğün.
 
Bunun yanı sıra kahve tüketimini abartırsanız tansiyon dengenizin bozulabileceğini ve bununda yaşam kalitenizi olumsuz etkileyeceğini vurgulamak isterim.
 
 
BERSU EKİNCİ