İstanbul Tek Sorguda Yerli Malı

Tek Sorguda Yerli Malı

16.09.2018 - 18:46 | Son Güncellenme:

.

Tek Sorguda Yerli Malı

Girişimci Ömer Ekinci, geliştirdiği mobil uygulama ile ay yıldızlı bayrağı market raflara taşıdı. Global barkotlama sisteminin verilerini kullanan Desnet saniyeler içerisinde hangi ürünün hangi ülkeye ait olduğunu söylüyor. Tüketiciler ilk günden bisküvi ve çikolata ürünleri ile su, temizlik ürünleri ve deterjan ürünleri başta olmak üzere 50 bin etikette tarama yaptı
ABD ile yaşana kur savaşlarını fırsata çevirmek isteyenlerin oyunları tüketiciyi daha fazla yerli ürünlere yönlendiriyor. Fiyat artışlarına tepki gösteren tüketiciler ise marketlerde raflarında Türk bayrağı görmek istiyor. Litvanya’da bir marketin fiyatın yanına kendi ülke bayrağından oluşturulmuş kalpli etiketler yerleştirmesi büyük beğeni toplamıştı. Sosyal medyada büyük ses getiren uygulama talebine perakende sektöründen de destek gelmişti. Tüketiciler benzer uygulamanın Türkiye’de hayata geçirilmesini talep ederken, Türk girişimci Ömer Ekinci "Desnet" uygulaması ile ay yıldızlı bayrağı raflara taşıdı. Global barkotlama sisteminin verilerini kullanan uygulama saniyeler içerisinde hangi ürünün hangi ülkeye ait olduğunu söylüyor. Tüketiciden büyük ilgi gören Desnet ile 24 saatte 50 bine yakın üründe etiket taraması yapıldı. Desnet’in uygulama pazarına daha ilk günden 35. sıradan girdiğini dile getiren Desnet Teknoloji Genel Müdürü Ömer Ekinci, "Yerli ürünlerin etiketlerinde Türk bayrağı resmi olsun önerisi gelmişti. Milyonlarca ürün ve etiketten bahsediyoruz. Bunların değiştirilmesi bile ciddi bir maliyet. Biz de bu ortamda ülkemiz için ne yapabiliriz diye düşündük ve Ayşe teyzenin Hasan amcanın kullanabileceği bir uygulama geliştirdik" dedi.
Tüketicilerin uygulamayı açtığı andan itibaren etiketi okutabildiğini ifade eden Ekinci, "Desnet, 5 yaşından 90 yaşına kadar herkesin kullanabileceği bir uygulama. Aslında çalışmalarımız başladığında daha fiyat artışları ve etiket tartışmaları başlamamıştı. Uygulamanın yayın tarihi Türk bayrağı tartışmalarına denk geldi. Bu konuda yüzlerce binlerce twit atıldı. Ben de önceki gün bir twit atınca uygulama hızla yayılmaya başladı. Reklam bile yapmadan ilk günden 35 uygulama arasına girdik. 5 bine yakın indirilme oranına ve 50 bin okutmaya ulaştık. Çünkü İnsanlar aldığı ürünün yerli mi değil mi merak ediyor. Google Market ve App Store’da ücretsiz olarak indirilebiliyor " diye konuştu.
Yabancıya karşı yerli
Uygulamanın özellikle anneler tarafından kullanıldığını anlatan Ekinci ilk günde en fazla bisküvi ve çikolata gurubu ile su, temizlik ürünleri ve deterjan ürünlerinde tarama yapıldığına dikkat çekti. Kendisini en çok şaşırtan ürünün ise "su" olduğunu anlatan Ekinci insanların Türkiye’nin suyunu paketleyip satmasından rahatsızlık duyduğunu söyledi. Uygulamaya yeni özellikler de ekleneceğini dile getiren Ekinci şu bilgileri verdi: "Şu anki uygulamada Türkiye’de üretilen yabancı bir ürün de Türk bayrağıyla gösteriliyor. Mesela bir içecek Türkiye’de üretiliyor ama ABD malı diyelim. Bu üründe Türk bayrağıyla çıkıyor. Önümüzdeki dönemde ise Türkiye’de üretiliyor ama ABD malıdır ibaresi görecekler. Hatta tüketiciler yabancı bir ürünün yerli muadillerini de görecek. Yani bir ürün okuttunuz ama yabancı çıktı. Biz o zaman o markanın yerli muadili şu ürünler diyebileceğiz. Uygulamamızı bir telekom operatörü mobil mesajlaşma sisteminde kullanmak istiyor. Görüşmelerimiz sürüyor."
Tüketici ürün helal mi haram mı öğrenebilecek
Tüketicilerin helal sertifikalı ürünleri de Desnet ile üzerinden görebileceğini belirten Ömer Ekinci, "Helal gıda özelliği de olacak inşallah. Ürün helal mı değil mi öğrenebilecek. Ürünün içerisinde helal olmayan maddeler varsa kırmızı alarm verecek. Avrupa’daki Türklerden bu yönde çok talep alıyoruz. Ayrıca organik ürünler konusunda bilgilendirme yapacağız. Şu an Türkiye’de yüzde 5’i organik olan ürüne organik etiketi basılabiliyor. Sistem buna izin veriyor maalesef. Bu konuda tüketiciyi uyaracağız. 1 ay sonra bir güncelleme ile bu özelliklerin bazıları devreye girecek" dedi.