16.02.2018 - 11:23 | Son Güncellenme:
Onur Binay./milliyet.com.tr
Chrome, Daha İyi Reklamlar Koalisyonu (Coalition for Better Ads.) tarafından hazırlanan standartları karşılamayan reklamları engelliyor. Google, pop-up reklamları, büyük boyutlu sabit reklamları, sesle birlikte otomatik olarak oynatılan videoları ve içerik yüklenmeden önce, geri sayım sayacıyla birlikte belirli bir süre boyunca gösterilen reklamları engellemeyi planlıyor.
Daha sonra siteler değerlendirilecek, daha sonra sitelere sorunla ilgili bilgi verilecek, sonrasında da sitelerin problemleri, reklamların engellenmeye zorlanmasından önce düzeltmesi istenecek. Sitenin çok sayıda kuralı çiğnediği ve site sahibinin bildirimlerini dikkate almadığı durumlarda Chrome 30 gün sonra sitedeki reklamları engelleyecek.
The Wall Street Journal raporlarına göre, "Google, hangi reklam türlerinin engelleneceğini seçen süreci aşırı derecede etkiledi" dedi. Şirket, reklamlardan daha fazla kazanç elde etmesine yardımcı olabilecek şekilde çarpıtılmış olabilir.
Reklam engelleyecisi masaüstünde, Chrome’un adres çubuğunun yan kısmında, mobilde ise ekranın alt kısmında küçük bir bildirimle belirecek. Chrome, Better Ads Standards’ı ihlal ettiği tespit edilen sitelerde reklamları otomatik olarak engellse de kullanıcılar, "bu sitedeki reklamlara izin ver" seçeneğiyle bu özelliği devre dışı bırakabilir.