Teknoloji IPTV’de 1 ayda 10 bin, web TV’de 1.1 milyon aboneye ulaştı, sırada 3D Tivibu var

IPTV’de 1 ayda 10 bin, web TV’de 1.1 milyon aboneye ulaştı, sırada 3D Tivibu var

27.03.2011 - 22:36 | Son Güncellenme:

TTNet, “Tivibu Ev” adlı yeni nesil TV?platformuyla hedef büyüttü. Şirket tüm evlere bu servisi taşımak adına içerik yatırımı peşinde

IPTV’de 1 ayda 10 bin, web TV’de 1.1 milyon aboneye ulaştı, sırada 3D Tivibu var

ADSL’de adeta fırtına gibi esen, web TV ve IPTV konularında pazarı sürükleyen, tekno-marka liginde Türkiye’de ilk 3’e giren TTNet’in Genel Müdürü Tahsin Yılmaz ile şirketin yeni nesil servislerini, hedeflerini ve Tivibu dünyasını konuştuk. İlk bilgi, Türk Telekom’un internet kolu TTNet, yayınların IPTV teknolojisiyle internet üzerinden farklı platformlardan (TV, PC, cep) izlenmesini sağlayan Tivibu Ev servisini 30 şehirde kullanıma açmasının ardından 1 ayda 10 bin aboneye ulaştı.
Yayınların bilgisayardan izlenmesine aracılık eden Tivibu Web tarafında ise 1.1 milyon abone aşıldı. Tahsin Yılmaz, IPTV’de ulaşılan rakamın kendilerini oldukça memnun ettiğini bu alanda içerik yatırımına yükleneceklerini söyledi.

Yerli, yabancı 107 kanal
86 kanalla başlayan IPTV içeriğinde şu anda 107 kanala geldiklerinin bilgisini veren Yılmaz, yakında üç boyutlu (3D) Tivibu’nun da hayata geçirileceğini anlattı. TT grubu şirketlerinden Argela’nın teknolojisiyle tasarlanan Tivibu altyapısının 3D için hazır olduğunu anlatan Yılmaz, yakında abonelerin üç boyutlu film, kanal ve spor yayınlarını Tivibu üzerinden izleyeceğini belirtti.
Tivibu Ev’in cep telefonu ve tablet bilgisayar versiyonuna ‘Tivibu Cep’ adını vereceklerini anlatan Yılmaz, bu ürünlerin 2. çeyrekte çıkacağını açıkladı.
Basit bir internet servis sağlayıcı olarak çıktıkları yolda TTNet’i kısa sürede “çok güzel ADSL’den bağlama işinden”, “iletişim ve eğlence” odaklı bir şirket haline getirdiklerini, ADSL’de 6.1 milyon aboneye ulaştıklarını söyleyen Tahsin Yılmaz, yaptıkları yatırımın marka tarafında da sonuçlarını almaya başladıklarını belirtti. Yılmaz, tüm bunları yaparken kullanıcıların eğlence ihtiyacını internet üzerinden karşılamaya başlamasının şirkete önemli katkısı olduğunu iletti.

Marka ligine iddialı giriş
Brand Finance’ın en değerli telekom markaları listesine TTNet olarak 480 milyon dolarlık marka değeriyle girdiklerini ifade eden Yılmaz, Türkiye’de Turkcell ve Türk Telekom’un ardından üçüncü olduklarını kaydetti. Yılmaz, genç bir şirket olarak böylesine kısa sürede bu ligde üst sırada yer almalarının önemine değindi.
Şirketin şu anda gelirinin tamamına yakın bir bölümünün bireysel ve kurumsal ADSL işinden geldiğini ifade eden Tahsin Yılmaz, katma değerli servislerden gelen gelirler tarafında ciddi büyüme beklediklerini, hedefin gelirin yüzde 10-20’sini buralardan elde etmek yönünde olduğunu açıkladı.

Haberin Devamı

IPTV’de 1 ayda 10 bin, web TV’de 1.1 milyon aboneye ulaştı, sırada 3D Tivibu var


Tahsin Yılmaz

Yurtdışına açılma fırsatı
Tivibu’nun altyapısında başta Argela olmak üzere Airties, Vestel, Birtel ve Sürat’ın aralarında bulunduğu yerli şirketlerin önemli katkısı var. Tahsin Yılmaz, Türkiye’de teknoloji markası çıkması adına bu firmalara vurgu yapıyor. Kullanıcı arayüzünde ise TTNet’in imzası var. Bu arada şirket bu arayüzün yurtdışına pazarlanması adına görüşme yapıyor.

‘Tivibu Ev’ sistemi nasıl çalışıyor?
Geleneksel televizyon yayınları antenler aracılığıyla çalışıyor. Tivibu Ev (IPTV) ise TV yayınlarının internet hattı üzerinden izlenmesini sağlıyor. Ev veya ofisteki internet hattı önce IPTV kutusuna ardından da bu kutu kablo ile TV’ye bağlanıyor. IPTV altyapısıyla yayınlar internetten izleniyor. İnternetteki başka uygulamalara da kumanda ile erişiliyor. “Kirala-izle, tekrar-izle, durdur-izle, geri al-izle ve seç-izle” gibi servisler de var. Örneğin kaçırılan bir dizi 1 hafta içinde kullanıcı tarafından istenildiği anda izlenebiliyor.

Haberin Devamı

Web TV nedir? Yayınlar internet aracılığıyla PC’den izleniyor.
IPTV nedir? Yayınlar internetten geliyor, TV’den seyrediliyor.

Diziler 1 gün önce sadece Tivibu Ev’de!
TTNet Genel Müdürü Tahsin Yılmaz’ın verdiği bilgilere göre Tivibu Ev paketinde en çok ‘tekrar-izle’ servisi kullanılıyor. Diziler, haberler ve birçok farklı program 1 hafta süreyle sistemde otomatik olarak kaydediliyor ve abone istediği zaman diliminde kaçırdığı programı izleyebiliyor.
Bu tarafta yenilik adına bazı yeni projeler peşinde koştuklarını ifade eden Yılmaz, dizilerin sadece Tivibu Ev platformundan 1 gün önce yayınlanması için görüşmeler yürüttüklerini belirterek, “Zor ama neden olmasın” diyerek, bu konuya ağırlık vereceklerini ifade ediyor.
Yılmaz ayrıca, popüler filmlerin DVD’si çıktığı gün Tivibu’da yer alması için görüşme yaptıklarını belirtiyor.

IPTV’de başlangıç paketi 9.90 TL
- Tivibu Web başlangıç paketi 1 lira, standart paketi 4 lira ve standart plus paketi 8 lira.
- IPTV teknolojisiyle televizyondan izlenebilen “Tivibu Ev” paketinde ise 3 paket var. Başlangıç paketi 9.90 lira, standart paket 19.90 lira, standart plus paketi 29.29 lira. Burada 10’u HD (yüksek tanımlı görüntü) olmak üzere 107 kanal, sayıları bini aşan filmler var. Aynı zamanda ekstra ücret karşılığında altı sinema kanalı da bulunuyor.
- Başlangıç paketinde 77 kanal, 4 HD kanal, kirala-izle, tekrar-izle, durdur-izle, geri al-izle ve seç-izle’de 100 içerik bulunuyor. Sinema kanalları 7 TL olarak ücretlendiriliyor.
- Sistemdeki oylama-anket bölümü sayesinde birçok farklı konuda anlık olarak yayın sırasında çalışma yapılabiliyor.
- Twitter, Facebook uygulamalarına TV üzerinden kumandayla erişim imkânı veriliyor.
- Üçüncü parti şirketlere açık olan platform ile popüler internet servisleri TV’den kullanılabilir hal alıyor.

Haberin Devamı

30 şehirde var
- İstanbul
- Ankara
- İzmir
- Adana
- Antalya

- Aydın
- Balıkesir
- Bursa
- Çanakkale
- Denizli

- Diyarbakır
- Elazığ
- Erzincan
- Erzurum
- Eskişehir
- Gaziantep
- Hatay
- Karabük
- Kayseri
- Kocaeli

Haberin Devamı

- Konya
- Manisa
- Mardin
- Mersin
- Muğla

- Sakarya
- Samsun
- Tekirdağ
- Trabzon
- Van