Teknoloji Sanal robot 'Norbi', internette

Sanal robot 'Norbi', internette

27.05.2008 - 00:00 | Son Güncellenme:

Denizli'de 'Funika Holding' bünyesindeki Funika Bilişim A.Ş., yılın her günü 24 saat boyunca haber siteleri, internet, video kayıtları ve blogları takip eden arama motoru geliştirdi.

Sanal robot Norbi, internette
'Robot Norbi' adı verilen sanal robot ile internet kullanıcıları sadece ilgilerini çeken haberlere ulaşabiliyor.www.robotnorbi.com internet sitesine üye olanlar, istediği anahtar kelimeleri yazıp, tarama yapabiliyor. Sistem, verilen kelimeleri binlerce web sitesinden tarıyor ve kullanıcılara anında e-posta ile gönderiyor.

Sanal robot Norbi'nin tanıtımı için Funika Holding'te basın toplantısı düzenlendi. Funika Bilişim A.Ş. Genel Müdürü Elektrik ve Elektronik Mühendisi Çağlayan Ceylan, “İnternet kullanıcıları günde birkaç haber sitesinin ana sayfasına ya da ilgilendiği birkaç blog sayfalarına göz atarak haberleri ve gündemi takip etmeye çalışıyor. İnternet haber siteleri ve bloglar sıklıkla güncellenirler. Gündemdeki haberler sayısız detayda ve çeşitliliktedir. İlgi alanınızdaki haber ya da bilgi, satır aralarında kolaylıkla kaybolabilir. Robot Norbi, ilgi alanınız ile ilgili haberleri binlerce siteden seçip üyelere e-posta gönderiyor. Bir insan saatlerce uğraşsa binlerce siteye ulaşamaz. Ancak, Robot Norbi 30 dakika içerisinde bu sitelerin hepsini tarıyor” dedi.

Haberin Devamı
Çağlayan Ceylan, farklı arama motoru olduğunu söylediği Robot Norbi Projesi'ni aynı firmada çalıştıkları yazılım ve elektronik uzmanı Remzi Binar, Mustafa Küçükoğlu, Selahattin Görken ve Mete Koçak ile birlikte 1 yıllık çalışma sonunda tamamladıklarını söyledi.

Funika Holding Yönetim Kurulu Başkanı Osman Nuri Sözkesen, internet kullanıcılarının 3 anahtar kelimeyi seçip, bu kelimeler hakkında çıkan haberleri devamlı izlemesi sonucu 9 YTL aylık ödeme yaptığını, 99 YTL'ye kadar paket programları olduğunu belirterek, şöyle dedi:

“Sisteme internet takip merkezi de diyebiliriz. Kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler yöneticileri, marka yöneticileri, politikacılar, kampanya yöneticileri, öğrenciler, reklamcılar, haberciler, ajanslar, hukukçular, danışmanlar, sosyologlar, akademisyenler, araştırmacılar, yazarlar, pazarlamacılar, satış yöneticileri ve doktorlar başta olmak üzere bu sistem toplumun her kesimine hitap ediyor.”