05.07.2017 - 13:23 | Son Güncellenme:
Sosyal medya kullanımının popülaritesiyle beraber; Facebook, Instagram, Messenger ve WhatsApp gibi platformlardan alışverişe rağbet de gün geçtikçe artıyor. Kullanıcılar özellikle dikey kategoride karşılaştıkları bu yeni kanallar üzerinden çok hızlı bir şekilde sipariş oluşturup ödemeyi tamamlıyor; ticari satıcılar ise oldukça ilgi gören bu cazip satış kanalları üzerinden yaptıkları satışlar ile müşterilerini rakiplerine kaptırmayıp cirolarını artırıyor. Ancak tüketiciler, hemen her satış kanalında olduğu gibi bu platformlar üzerinden de kötü sürprizler ile karşılaşabiliyor. Bu kolay alışveriş yöntemleri çok hızlı ve pratik olsa da bazı problemleri ve dolandırıcılık risklerini de beraberinde getiriyor.
Ticari kaydı bulunmayan, sınırlı iletişim bilgisine sahip kişiler tarafından yapılan satışlar; son kullanıcı tarafında yarattığı problemler ve olası dolandırıcılık girişimleri nedeniyle e-ticaret ekosistemi ile sosyal medya üzerinden ticarete büyük zarar veriyor. İletişim adresi veya internet sitesi bulunmayan satışların neden olduğu memnuniyetsizliklerde tüketici haklarını aramak ise imkansıza yakın.
PayU Türkiye risk yönetiminden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tarık Tombul, sosyal medya kanalları üzerinden ürün alacak tüketicilere kötü sürprizlerle karşılaşmamaları adına bir dizi tavsiyede bulundu. Bu tavsiyelere göre: