20.06.2017 - 15:42 | Son Güncellenme:
Spotify'ın hem masaüstün hem de uygulamadaki kullanıcıları, "Sponsorlu Şarkılar" adlı ve isteğe bağlı olan yeni bir özelliği görmeye başladı. Spotify'dan konuyla ilgili bir açıklama yetkili, Sponsorlu Şarkılar'ın şu anda test programı kapsamında işlediğini ve sadece servisten ücretsiz olarak yararlanan kullanıcılara gösterildiğini belirtti.
Şarkılarının Spotify’da daha fazla görünmesini isteyen şirketler veya sanatçılar Spotify’a ödeme yaparak şarkılarını bazı oynatma listelerine yerleştirebilecek
Sponsorlu Şarkılar platformun mevcut reklamları gibi banner’lar şeklinde görünmüyor, Takip edilen çalma listesinin üzerinde sabit bir şekilde gösteriliyor. TechCrunch‘ın belirttiğine göre, şarkılar kullanıcının mevcut müzik zevkleriyle uyuşacak şekilde seçiliyor, anında dinlenmeye başlanıyor ve herhangi bir reklam tıklaması gerektirmeden kaydedilebiliyor.
Yeni özellik, "Sponsorlu şarkıları göster" adıyla ayarlar kısmında yer alıyor. Eğer siz de bu şekilde bir seçeneği hesabınızda görüyorsanız, masaüstünden Ayarlar/Gösterim Seçenekleri, mobilde ise Ayarlar/Sponsorlu İçerik adımlarını takip ederek özelliği kapatabilirsiniz.
Spotify, 140 Milyon aylık aktif kullanıcı sayısına ulaşsa da geçtiğimiz yıl 390 milyon dolar zarar ettiğini açıklamıştı. Ayrıca bu yıl içerisinde borsaya açılmayı planlayan Spotify, bu sayede geçen yıl gerçekleştirdiği 1 milyar dolarlık borcun mali yükünden kurtulmayı hedefliyor.