Teknoloji Spotify yeni gelir kaynağını test etmeye başladı

Spotify yeni gelir kaynağını test etmeye başladı

20.06.2017 - 15:42 | Son Güncellenme:

Spotify, "Sponsorlu Şarkılar" adlı reklam özelliğini platform için para ödemeyen kullanıcılarına sunmaya başladı. İsteğe bağlı olarak aktif edilebilen ya da kapatılabilen özellik,Spotify için yeni bir gelir kapası olacak.

Spotify yeni gelir kaynağını test etmeye başladı

Spotify'ın hem masaüstün hem de uygulamadaki kullanıcıları, "Sponsorlu Şarkılar" adlı ve isteğe bağlı olan yeni bir özelliği görmeye başladı. Spotify'dan konuyla ilgili bir açıklama yetkili, Sponsorlu Şarkılar'ın şu anda test programı kapsamında işlediğini ve sadece servisten ücretsiz olarak yararlanan kullanıcılara gösterildiğini belirtti.

Haberin Devamı

Şarkılarının Spotify’da daha fazla görünmesini isteyen şirketler veya sanatçılar Spotify’a ödeme yaparak şarkılarını bazı oynatma listelerine yerleştirebilecek

Spotify yeni gelir kaynağını test etmeye başladı

Sponsorlu Şarkılar platformun mevcut reklamları gibi banner’lar şeklinde görünmüyor, Takip edilen çalma listesinin üzerinde sabit bir şekilde gösteriliyor. TechCrunch‘ın belirttiğine göre, şarkılar kullanıcının mevcut müzik zevkleriyle uyuşacak şekilde seçiliyor, anında dinlenmeye başlanıyor ve herhangi bir reklam tıklaması gerektirmeden kaydedilebiliyor.

Spotify yeni gelir kaynağını test etmeye başladı

Yeni özellik, "Sponsorlu şarkıları göster" adıyla ayarlar kısmında yer alıyor. Eğer siz de bu şekilde bir seçeneği hesabınızda görüyorsanız, masaüstünden Ayarlar/Gösterim Seçenekleri, mobilde ise Ayarlar/Sponsorlu İçerik adımlarını takip ederek özelliği kapatabilirsiniz.

Haberin Devamı

Spotify, 140 Milyon aylık aktif kullanıcı sayısına ulaşsa da geçtiğimiz yıl 390 milyon dolar zarar ettiğini açıklamıştı. Ayrıca bu yıl içerisinde borsaya açılmayı planlayan Spotify, bu sayede geçen yıl gerçekleştirdiği 1 milyar dolarlık borcun mali yükünden kurtulmayı hedefliyor.