Ekonomi Tesco’yu aldı AVM kralı oldu

Tesco’yu aldı AVM kralı oldu

11.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Migros, Tesco Kipa’nın hisselerinin 302 milyon TL’ye devri konusunda anlaşmaya varırken, AVM yatırımcısı da oldu. Bu satın almayla 168 yeni mağazanın yanı sıra 26 AVM’yi de bünyesine kattı

Tesco’yu aldı  AVM kralı oldu

Perakende devi Migros, İngiliz zincir Tesco’nun Türkiye’deki alışveriş merkezleri ve mağazalarının hisse devri için anlaşmaya vardığını duyurdu. Anlaşmaya göre, Tesco Overseas Investments Limited’in Türkiye’de 21 ilde bulunan 26 AVM ve 168 mağazasının Migros Ticaret A.Ş. bünyesine katılması konusunda mutabakata varıldı. Anlaşma, Rekabet Kurulu kararıyla resmiyet kazanacak ve sonrasında hisse devri gerçekleşecek.

Haberin Devamı

Anlaşmaya göre, Tesco Overseas Investments Limited’in, Tesco Kipa Kitle Pazarlama Ticaret ve Lojistik ve Gıda Sanayi A.Ş.’deki yüzde 95.5 hissesi 302 milyon TL değerle Migros Ticaret A.Ş. tarafından satın alınacak. Nihai satın alma değeri kapanış düzeltmelerine bağlı. 2015 mali yılsonu itibariyle Migros’un 9.4 milyar TL cirosu, Tesco Kipa’nın ise 2.2 milyar TL cirosu bulunuyor.

26 alışveriş merkezi

Migros, halen yurtiçinde 72 ilde 1.454 ve yurtdışı dahil 1.494 mağaza ile hizmet veriyor. Geçen yıl mevcut mağaza portföyüne toplam 257 yeni mağaza ekledi. Yurtiçinde 4, yurtdışında 2 olmak üzere toplam 6 alışveriş merkezi bulunuyor. Bu devir sonrasında Migros, bugüne kadar süpermarket alanındaki yatırımlarını AVM’ye de taşımış oldu. Bünyesindeki yurtiçi AVM sayısı 30’a yükseldi. Böylece Türkiye’nin de en büyük alışveriş merkezi yatırımcılarından biri haline geliyor.

Haberin Devamı

Migros Ticaret A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, organik ve inorganik atılımlarıyla sadece kendilerini büyütmediklerini, perakendede büyüme iklimini canlandırdıklarını söyledi. Anadolu Grubu ve BC Partners ortaklığının uzun dönemli stratejik bakışı ile emin adımlarla yol aldıklarını belirten Tort, “Bu anlaşmayla bünyemize 26 AVM de katılacak ve böylece perakendedeki uzmanlığımızı AVM segmenti ile güçlendirmiş olacağız. Müşterilerimizin iyi yaşam hayali bizim iş planımız. Migros gücünü müşterisi ve çalışanından alıyor. Bu anlaşma kadar bizi mutlu eden bir diğer konu ise Migros’un, Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından Türkiye’nin en fazla istihdam sağlayan, en fazla kadın ve engelli istihdam eden şirketi olarak ödüllendirilmesidir. Milyonlara hizmet ederken, aynı çatı altında dolaylı istihdamımızla birlikte 32 bin çalışan ile Türkiye’nin aynasıyız. Yeni gelişmeler sonuçlandığında bu rakam 40 bine yaklaşacak” dedi.

Devamlı büyüme...

Migros’un son 3 yılda ortalama yüzde 12’nin üzerinde büyüdüğüne de dikkat çeken Tort, “2015’te ise, bu ortalamanın da üzerine çıkarak yüzde 15.6 gibi bir büyüme rakamı elde ettik. Her yıl açtığımız ortalama 200 mağazanın büyük bir bölümünü, verimlilikten elde ettiğimiz kaynakla açıyoruz. Biz daima sürdürülebilir büyüme kavramına odaklıyız” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bu süreçte satın alma fırsatlarına karşı radarlarının daima açık olduğunu vurgulayan Özgür Tort, “Tesco Kipa anlaşması bu sürecin doğal bir sonucu olarak Anadolu Grubu ve BC Partners tarafından da desteklendi. Migros’un daimi büyüme arzusu hem perakende sektörü hem de Türk iş dünyası için önemli bir referanstır. Migros’un kesintisiz, istikrarlı büyümesi Türkiye’nin perakende sektöründe uzmanlığının da bir göstergesidir” ifadesini kullandı.

‘Tam Bana Göre’yle kişiye özel teklif...

Türkiye’de perakendedeki uzmanlığı yaygınlaştırarak ‘İyi Gelecek’ konseptiyle hizmetleri yakınlaştırdıklarına da değinen Özgür Tort, Migros’un müşteriye iyi alışveriş deneyimi yaşatan bir marka olduğunu hatırlattı. Özgür Tort, şöyle devam etti: “Migros, ilerleyen teknolojinin de yardımıyla milisaniye hızında tüm alışveriş datasına ulaşabilen, bu sayede yerelden ulusala tüm müşterilerini özel olarak tasarlanmış fırsat ve kampanyalarla karşılayan, Türkiye’de ‘Tam Bana Göre’ uygulaması ile kişiye özel kampanya yapabilen bir marka. Kampanya döneminde her gün ortalama 9 milyon kişiye ‘Tam Bana Göre’ teklifi sunuyoruz.”