The Others 90'ların yuppie'si: Nuppie

90'ların yuppie'si: Nuppie

15.11.1998 - 00:00 | Son Güncellenme:

90'ların yuppie'si: Nuppie

90ların yuppiesi: Nuppie
15 Kasım 1998
90ların yuppiesi: Nuppie
Gençler, yetenekliler, kariyer basamaklarını hızla tırmanıyorlar ve takım elbise giymek onlara çok uzak. Nuppie'ler seksenlerin yuppie'lerine doksanların cevabı.

Londra'nın dünyaca ünlü metrolarında şimdi yepyeni tipler görülüyor. Bu tipler işe sabah 10'da giden, yirmili yaşların sonu ya da otuzların başında, üzerlerinde bir sweatshirt, altlarında asker pantalonu, ayaklarında da bir çift botla işe gidiyorlar. Ezici bir çoğunluğu keçi sakallı. Bu şehirli profesyoneller üniversiteyi yarıda bırakıp medya, müzik, moda ve pazarlama alanlarına balıklama dalıyorlar.
Arena Homme Plus'ta yazarlık yapan Marco Santucci bunlara "Nuppie" adını veriyor ve onları seksenli yılların ünlü "Yuppie"sine doksanların cevabı olduğunu belirtiyor. Gençler, yetenekliler, kariyer basamaklarını hızla tırmanıyorlar fakat "ata"ları gibi Porsche kullanmak ve şampanya içinde yüzmek için can atmıyorlar. Üstelik takım elbise giymekten de hiç hoşlanmıyorlar.
Santucci nuppie'lerin ortaya çıkışını şöyle anlatıyor: "Medya şirketleri küçülüp kırklı yaşlardaki dolgun maaş alan personellerine yol vermek istiyorlardı, stüdyolar ve ofislerin maliyetleri tahammül sınırlarını zorluyordu... Tam bu sırada bu yeni jenerasyon geldi ve sadece kendilerinin sunabilecekleri post - acid house pop kültürü çıkışlı yeni bir anlayış getirdi. Genellikle tek başına ya da küçük çaplı bir grup halinde çalışıyor ve temel hedefleri işlerini eğlenceli hale getirmek."
"Nineties urban professionals"ın (doksanların şehirli profesyonelleri) kısaltılmışı olan nuppie'ler için para amaç değil, yaşam tarzlarının normal bir sonucu. Amaçları ise "cool" bir şekilde üretmek ve yine öyle tüketmek. Yüksek kalitede ses sistemlerinden, minidisklerden, Play Station'lardan, internetten, hip hop'tan ve drum'n'bass'ten hoşlanıyorlar.
Yaptıkları işten zevk almayı bol sıfırlı maaşlara tercih edeceklerini söyleyen nuppie'ler kendilerini "yüzsüz şirketlere" satmayacaklarını çünkü bunun birey olma özelliklerini yok edeceğini belirtiyor - ve bunda da samimi görünüyorlar - Birçok insan onların iş dünyasına etik bir yaklaşım getirdikleri konusunda hemfikir.
Seksenli yılların yuppie'lerine göre çok para kazanmaktan daha önemli bir şey varsa o da ne kadar çok para kazandığının herkes tarafından bilinmesidir. "Ben yuppie'ler kadar materyalist olduğuma inanmıyorum," diyor 30 yaşında bir nuppie stilist Dawn Weller. "Hırslı bir insanım ama rekabetten fazla anlamam. Bence seksenlerin yuppie'leri herkesi alt etmeye çalışıyordu. Benim her şeyde en iyi olmak gibi bir hevesim yok. Sadece yaptığım işte iyi olmak istiyorum."
Fakat nuppie'lerin gelecek için doğru insan tipi olduğundan şüphe duyanlar var. "Birçok insanın çalışma hayatlarında değişiklikler yaşandığını görmek mümkün," diyor sosyal yorumcu Peter York. "Bu, ülkedeki üretim düşüşünün yarattığı doğal bir süreç. Endişeleniyorum çünkü bizim ülkemizdeki üretim düşüşü diğer Avrupa ülkelerinin hepsinden fazla. Eğer dünya çapında rekabete ortak olmak istiyorsak şu andakinden daha fazla endüstri kolunda temsil edilmemiz gerekiyor. Örneğin, dünyaya bu kadar çok müzik ihraç edebiliyor olmamız harika ama yeterli değil."
Potansiyel nuppie'lerin dikkate alması gereken bir başka önemli not daha var. Marco Santucci'nin "Bireysel olarak nuppie'lerin işleri ile hayatları arasında fazla mesafe yok. Nuppie'ler işlerine inanılmaz şekilde gömülmüş durumdalar ve bundan kurtulmaları çok zor," diye anlattığı bir açmaz söz konusu. Bir nuppie işten çıktıktan sonra bir gece kulübüne giderse ya da televizyon seyrederse işinden ne kadar uzaklaşmış olabilir ki?