The Others Alpler’de facia: 172 ölü

Alpler’de facia: 172 ölü

12.11.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Alpler’de facia: 172 ölü

Alpler’de facia: 172 ölü


Kayakçıları zirveye taşıyan dağ treni 3 kilometrelik tünelde cayır cayır yandı. Isı 1000 dereceye ulaştı, demirler bile eridi. Faciadan sadece sekiz kişi kurtuldu


       Avusturya Alpleri’nde kayakçıları taşıyan ve dişli raylar üzerinde kayışla çekilerek çalışan küçük bir dağ treninde çıkan yangında 172 kişi öldü. Viyana’nın 350 kilometre batısındaki Kitzsteinhorn adlı kış sporları merkezi yakınındaki tüneldeki faciadan sadece 8 kişi sağ kurtulabildi.
       Salzburg Valisi Franz Schausberger de, bir anda yanmaya başlayan 180 kişilik vagonun, olay sırasında tamamen dolu olduğunu açıkladı. Yolcuların kayak yapmaya gelen Avusturyalı, İngiliz ve Alman turistler olduğu bildirildi. Kurtarma ekipleri, vagonda bulunanların tümünün boğularak ya da yanarak öldüğünü dile getirdiler. Polis ilk yardım için bölgeye 13 helikopter ve 150 kurtarma görevlisi gönderildiğini duyurdu.

       Ulusal yas ilan edildi
       Avusturya’da iki günlük “ulusal yas" ilan edilmesine neden olan asrın kazasının nasıl meydana geldiği henüz açıklığa kavuşmadı. Ancak, uzmanlar halatlardan birinin koptuğunu, otomatik fren sisteminin devreye girmemesi yüzünden trenin tünel içinde kaymaya başladığını ve raydan çıkmış olabileceğini belirtiyorlar.
       Halatın kopmasıyla enerji hattının da devre dışı kalması gereken trende neden yangın çıktığı ise henüz bilinmiyor. Yaralıların ifadelerine göre trende kısa sürede yangın çıktı ve tümüyle demirden oluşan vagonlar erimeye başladı. Uzmanlar tünelde başlayan yangınla ısının aniden bin dereceye çıktığını, vagondakilerin de birkaç saniye içinde dumandan bayıldığını belirtiyorlar.

       26 yıllık geçmişinde hiç kaza yapmadı
       Avusturya’nın ünlü kayak merkezi Kitzsteinhorn bölgesinde 172 kişiye mezar olan Gletscherbahn adlı “ölüm treni" 1974 yılında hizmete girdi.
       Dünyada benzeri olmayan bu özel tren 3 bin 203 metre yükseklikteki Kitzsteinhorn zirvesine 5 santim çapında iki çelik halatla çekilerek ulaşabiliyor. Raylar üzerinde hareket eden ve 90 yolcu kapasiteli iki vagondan oluşan trenin motoru yok.
       Muhtemel bir arızaya karşın otomatik olarak devreye giren bir fren sistemine sahip olan trenin elektriği de kendisini çeken iki çelik halata bağlı kablolarla ulaşıyor. Kaprun’dan 3 bin 302 metre yükseklikteki Kitzsteinhorn zirvesine kadar olan 4 bin 50 metre yolu sadece 8 dakikada kateden tren son olarak 1994 yılında teknik kontrolden geçirilmiş ve 26 yıllık geçmişinde hiç kaza yapmamıştı.