The Others 'Avrupa treni kaçıyor'

'Avrupa treni kaçıyor'

10.01.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

'Avrupa treni kaçıyor'

Avrupa treni kaçıyor


AB'de Fransızca ve Almanca'nın ağırlığı olduğunu vurgulayan uzmanlar, bu alandaki öğretmenlerin iyi değerlendirilmesi gerektiği görüşünde


       Milli Eğitim Bakanlığı'nın Almanca ve Fransızca eğitimine gerekli önemi vermemesi ve bu alan için yetişen öğretmenleri branşları dışında kullanması eleştiriliyor.
       Avrupa Topluluğu kurulduğu zaman İngiltere toplulukta olmadığı için çalışma dillerinin Fransızca, Almanca, Hollandaca ve İtalyanca olduğuna dikkat çeken eğitimciler, MEB'in sadece İngilizceyi ön plana alıp diğer dilleri yok sayan tutumunu eleştirdiler. Fransızca ve Almanca öğretmeninin ihtiyaç fazlası olarak nitelendirilmesini büyük bir yanlış olarak yorumlayan uzmanlar, Avrupa Birliği'ne uyum için bu dillerde eğitim vermenin zorunluluk olduğunu savunuyor.
       İngilizcenin AB'de hakim bir dil olmadığını, ancak resmi metinlerin İngilizce ve Fransızca olarak yayımlandığını belirten Ege Üniversitesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı ve Avrupa Dilleri ve Kültürleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü Prof. Dr. Gertrude Durusoy, "Toplantılarda 11 çalışma dili kullanılır. Bunlar ülkelerin giriş sırasıyla Fransızca, Almanca, Hollandaca, İtalyanca, Danimarkaca, İngilizce, Yunanca, İspanyolca, Portekizce, İsveççe ve Fince'dir. Yani toplantılarda sözlü çeviriler bu diller arasında olur. Bu nedenle AB'de ilköğretim ve liselerde en az iki yabancı dil, tercihen de üç yabancı dil öğretilir" dedi.
       Avrupa'da gençlerin üniversite sıralarına oturduklarında yabancı dil sorunlarını çözmüş durumda olduklarını kaydeden Prof. Dr. Durusoy, "Böylelikle gençler bilim dünyasına girmeye başlıyorlar. Şu anda her Avrupa ülkesi bu dil çeşitliliğini sunarken, Türkiye neden geride kalsın ve mevcut Fransızca ve Almanca öğretmenleri "fazlalık" olarak yorumlansın" şeklinde konuştu.
       AB'de Fransızcanın önemli bir dil olarak karşımıza çıktığını belirten Özel Saint Beneoit Fransız Lisesi Müdürü Selçuk Alper ise, Fransızca dil eğitimi alan bir öğrencinin İngilizceye kolaylıkla geçebildiğini, oysa İngilizce öğrenen birisinin bunu yeterli görerek başka bir yabancı dili öğrenme ihtiyacı hissetmediğini belirtti.