deppo’nun hedefi halk markası olmak

İnternet üzerinden perakende hizmet veren deppo.com, sadece fonksiyonel bir alışveriş sitesi olmak değil, bir halk markası haline gelmeyi amaçlıyor.

deppo’nun hedefi halk markası olmak

İnternet üzerinden perakende hizmet veren deppo.com, sadece fonksiyonel bir alışveriş sitesi olmak değil, bir halk markası haline gelmeyi amaçlıyor.

KEREM ÖZDEMİR

120’ye yakın firmanın sağladığı 400’e yakın markayı barındıran
deppo.com, ürünleri içerik ile desteklemenin yanında marka ve fiyat aralığına göre arama yapma özelliği de sunarak kullanıcılara kolaylık sağlamayı hedefliyor. Deppo Genel Müdürü Esra Talu, Milleyet İş Yaşamı Gazetesi’nin sorularını yanıtladı;

En fazla satılan ürünler hangileri?
Eylül ayında bizim en çok ürün satılan kategorimiz yüzde 28’lik payla ev ve ofis aksesuarlarından oldu. İkinci sırada gurme kategorisi var; yiyecek maddeleri bu sırayı işgal etmiş. Üçüncü sırada kitap, CD, DVD gibi ürünler var.
Ürünlerin satışıyla mı yetiniyorsunuz yoksa müşteri memnuniyetini sağlamaya yönelik başka düzenlemeleriniz de var mı?
İade ve değiştirme de deppo tarafından organize ediliyor ve müşterinin uğraşmasına gerek kalmıyor. Yedi gün içinde iade için geri dönmek gerekiyor. Bunun ardından ürünün geri alınması için bir gün tespit ediliyor ve ürün geri alınıyor. Türkiye genelinde ücretsiz olarak servis veriliyor.

Nerelerden sipariş alıyorsunuz?
Biz Türkiye’nin genelinden sipariş alıyoruz. Hakkari, Van, Diyarbakır, sipariş aldığımız yerler arasında. Örneğin Hakkari’den bir pictionary (sözcük üretme oyunu) siparişi aldık. Bugüne kadar en fazla dört günde dağıtım yaptık.

Bu bölgelerdeki insanlar için e - ticaret nasıl bir olanak sunabilir?
Bizim çıkardığımız sonuç, oradaki insanların bazı şeyleri bulamadıkları oldu. Türkiye’nin geneline baktığınızda aslında İstanbul, Türkiye’nin perakende sektörünün yüzde 90’ının yatırımı, fabrikaları ve üretimi ile yerleştiği yeri oluşturuyor. İthalat ve ihracatçıların önemli bölümü de burada yerleşik durumda. Türkiye’nin geri kalan kısmında bugün pek çok ürüne erişemiyorsunuz. Bu nedenle oradaki birçok insan için e-ticaret tek ve önemli bir alternatif.

Müşterileriniz hangi yaş ve gelir gruplarından?
Müşterilerimiz çoğunlukla çalışan kesim, ev bağlantısından çok işyerinden bağlananlar. 25 - 35 yaş arası bir kesim bizden daha çok alışveriş yapıyor. Hediye yollama alışkanlığı oluştu, galiba bizimle ilgili bir şey bu.

İş olanaklarınızın ne ölçüde gelişmesini bekliyorsunuz?
Bugün 2 - 2.5 milyon kullanıcı olduğunu biliyoruz. Bu rakamın 2005 yılında 20 - 25 milyon olması bekleniyor. Bu, ınternet üzerinden alışveriş yapanların sayısına da yansıyacak.

Fiyat üstünlüğü kalıcılık için yeterli mi?
Siz iyi bir altyapıyla da çıksanız sadece fiyat üzerine konsantre olmuşsanız, rakipleriniz karşısında gücünüzü yitirebilirsiniz. Yarın çıkan birisi, belirli ürünlerde sizden düşük fiyat verir, bir başkası yine belirli ürünlerde sizi zorlar, sonunda varlık nedeniniz kalmaz.

Sizin izleyeceğiniz yol ne?
Burada bizim yaratmak istediğimiz; bir komünite, bir gruplaşma belirli bir yere ait olma hissi yaratmak. Ve orada bir şeyler paylaşmak, bu da içerikle ilgili bir şey. Orada kendisine ait birşeyler bulması, sevdiği bir yazar, bir konuyla ilgili bilgi ile olabilir.

Genişleme hedefiniz var mı?
Kendi sitemizdeki faaliyetlerimizin yanı sıra ana servis sağlayıcı şirketler ile Superonline, İXİR, Turk.net’in tercihli alışveriş siteleri olma yönünde çalışmalarımız var. Biz hep içerikle ticareti yan yana tutma taraftarıyız

Değişen tüketici tipinin ihtiyaçlarını karşılayabilecek misiniz?
Tüketici fiziksel hayatta olmadığı kadar güçlü. İstediğini yaptırabilir konumda. İstediğini bulamazsa, bir daha gelmiyor ve sizi sonsuza kadar cezalandırıyor. Bir de tonla e - postanın gelmesi var. Bunlardaki işareti alıp hayata geçiremiyorsanız, geçmiş olsun. Onun için interaktif olmak zorundasınız.

Global bir başarı bekliyor musunuz?
Biz ilk olarak Türkiye içinde en büyük perakendeci olmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin ardından hedefimiz Türkiye dışındaki Türklere hizmet vermek. Bizim hizmetimizin çok ucuz olması, örneğin bir Almanya ve ABD’den Türkiye’ye hediye gönderecek müşteriyi bize yöneltecek.

’Türkiye’nin Amazon’u olacağız’
Türkiye’nin Amazon’u olma ile ilgili sorumuza, 'Evet ama onların hatalarını tekrarlamadan' diye yanıt veriyor Esra Hanım. Amazon’un bütün başarılarına karşın 'bir ilk olmasından kaynaklanan hatalar da yaptığını' belirten deppo Genel Müdürü, yoğun yatırımın bilançoda zarar olarak görülmesinin fazla önem taşımadığını savunuyor.

Karlılık 2003’te
Deppo, 2003 yılında kar eder hale gelmeyi planlıyor. Bu aradaki dönemde bazı yatırımlar yapmak zorunda olduklarını belirten Esra Hanım, en zorlu sürecin de bu tarihe kadar yaşanacağını söylüyor. Esra Talu, 'Risk sermayesi sisteminde size yatırım yapanları kendinize ortak ederek büyüyorsunuz. Doğru ortaklıklar size güç katıyor, yeni sinerjiler yaratabiliyorsunuz. Biz bu konuda bir model oluşturacağız' diyor.

Ortak seçimi
Deppo Genel Müdürü, iş planı hazırlanırken kimlerle ortaklığa gitmeliyim; hangi para benim için doğru paradır; hangisi fayda sağlar gibi soruların büyük önem taşıdığına işaret ediyor. Talu, ortaklarının know - how ve tecrübelerini deppo’ya katmalarının daha kısa sürede karlı hale gelmelerini sağlayacağını söylüyor.

Genç girişimciler
Talu, Türkiye’de yine yeni teknolojiler ile büyüyen genç nüfusun da kendileri için önemli bir koz oluşturacağına işaret ediyor. Talu’nun girişimcilerin yaş ortalamasının 30 veya altında olduğu şeklindeki sözleri ise, Türkiye’de yeni anlayışlara sahip genç bir girişimci kuşağının etkinleşeceği umudunu doğuruyor.

deppo.com
1999 temmuzunda hazırlık çalışmaları başlayan deppo.com’un resmi açılışı bu yılın mayıs ayında yapıldı. One stop-shopping ve geniş ürün yelpazesi sunmayı hedefleyen deppo’da hem kategorilerin geniş olması, hem de altının doldurulması üzerinde duruluyor. 2000 ürünle açılan 'Internet mağazası' şu anda 15 bin 800 ürüne ulaşmış durumda ve her ay 5 bin ürün daha online yelpazeye katılabiliyor.deppo’da ürün içerik ile tamamlanıyor. Hedef, kullanıcının okurken alışveriş yapabilmesi ve alışveriş yaparken beğendiği ürün ile ilgili bilgi alabilmesi.







6 Aralık 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber