Diyetiniz hafta sonu nasıl gidiyor?

Bütün hafta çalışıp yorulunca sağlık önlemlerini hafta sonu bir kenara koyma hakkını kendimizde buluyoruz. Oysa zayıflamak istiyorsanız tedbiri elden bırakmamalısınız

Taylan Kümeli

Bu hafta çok zor geçti, hafta sonu eğlenmeyi hak ettim" yerine "Biraz daha bilinçli bir şekilde eğlenmeliyim" diye düşünün... Evet, ödüllendirilme ihtiyacı insanın doğasında var. Çoğu kişi için de fast food tarzı yiyecekleri, kalorisi yüksek besinleri tüketmek bir çeşit ödüllendirilmedir.

Kişiyi yeme ödülünden daha çok mutlu edebilecek alternatifler asla unutulmamalı. Mesela, bir SPA merkezinde masaj yaptırabilir veya yoga derslerine katılabilirsiniz.

Sosyalleşmenin diğer yolları

Araştırmalara göre, arkadaşlarınızla birlikte yediğiniz zaman, kendi başınıza yediğinizin yüzde 50 fazlasını yiyorsunuz. Bunun nedeni yemeğin kendisinden ziyade, arkadaşlık ortamının devam etmesi için devamlı birlikte yemek yeme eğiliminin oluşması.
Bunun yerine arkadaşlarınızla doğa yürüyüşlerine çıkabilirsiniz. Bu sırada illa yemek yeme ihtiyacı oluşursa birlikte daha hafif bir şekilde öğle yemeği yenebilir. Böylece akşam yemeklerini dengeleyebilecek hem vaktiniz olur hem de metabolik hızınızı kullanarak aldığınız kaloriyi nötr hale getirebilirsiniz.

Hareket ederek dinlenin

Deşarj olmak kesinlikle gerekli fakat kanepede hiçbir şey yapmadan uzanıp yatarak hareketsiz bir şekilde dinlenmenin çok faydası olmadığı gibi zararları bile olabilir. Özellikle hareketinizi sıfırladığınızda yeme eğiliminiz devam ediyorsa bu daha da tehlikelidir. Fiziksel yorgunluğunuzu bütün vaktinizi harcayarak gidermeye çalışmayın. Kendinize biraz daha hareketli bir dinlenme yöntemi seçin.

Alkol tüketimine dikkat

Yemek yaparken veya beklerken içilen çeşitli meyve suyu karışımları yemeğe yaklaşık 600 kalori daha ekliyor. Yemekten önce ve yemekle birlikte alınacak en masum sıvı sudur. Alkol kilo kontrolünüzü zorlayan, vücutta yağ birikimini artıran ve masum olmayan bir içecektir. Eğer tüketilecekse de yemekle birlikte şarap türevi içeceklerden bir kadeh alınmalı.

İlkelerden şaşmayın


Sağlıklı yaşamın bir aç / kapa düğmesi yok. Hafta içi sıkı sıkıya devam eden sağlıklı yaşam ilkeleri bir düğmeye basılarak hafta sonu ihmal edilmemelir. Örneğin ailenizle, arkadaşlarınızla dondurma, light içecekler şeklinde masum kaçamaklar yapabilirsiniz. Ancak sağlıklı yaşam süreklilik gerektiren gereken bir durumdur.

Sık karşılaştığımız düşüncelerden biri diyet bozulunca tekrar başlamak için hafta başının beklenmesidir. Bunun için pazartesiyi beklemeyip hemen bir sonraki öğünden tekrar diyete başlamalısınız. Unutmayın; hafta sonu kaçamakları, sonraki haftalarda da düzeni bozarak yeme alışkanlıklarınızı değiştirebilir.

Küçük düzenlemeler yapın

Hafta sonları sevdiklerinizle zaman geçirebilmek için özel dönemlerdir ve bu açıdan da diyet düzenini bozabilir. Fakat sağlıklı yaşamın yolu sağlıklı alışkanlıklar yaratmaktan geçer. Bazı düzenlemeler yapabilirsiniz.

Örneğin, bütün öğlen yolda olacaksanız daha geç kahvaltı edin, dışarı çıkarken çok acıkıp yemek krizine girmemek için yanınıza ufak bir elma veya kepekli sandviç alın. Seyahat sırasında molalarda salata ve ızgaralardan vazgeçmeyin.

haftanın besini

Yabanmersini

Yabanmersini antioksidan kapasitesi yüksek antosiyanidin denilen maddeden önemli miktarda içerir. Serbest radikallerin doku ve organlara zarar vermesini engeller. Böylece katarakt, glukom, damarlarda varis oluşumu, hemoroit, peptik ülser, kalp hastalıkları ve kanser gibi önemli problemlere karşı koruma sağlar. Damarların ve damar sisteminin yapısal bütünlüğünün korunmasına yardım eder. Antioksidan aktiviteyle kalp sağlığını koruyucu etki gösterir.

Yüksek miktarda çözünür posa içeriğiyle kolesterolün düşürülmesine yardım eder. Gece görüşünü düzenler.

12 Aralık 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber