The Others GRAFİK HATASI

GRAFİK HATASI

17.01.1997 - 00:00 | Son Güncellenme:

Yüzbinlerce öğrencinin ilkokuldan başladığı "iyi bir eğitim - iyi bir gelecek" yarışının son halkası üniversite sınavları

GRAFİK HATASI

ÜNİVERSİTEDE okumak hemen hemen tüm gençlerin rüyasını süslüyor. İlkokuldan başlayan maratonun son halkasını üniversite sınavları oluşturuyor. Veli ve öğrencilerin tüm çabası iyi bir eğitim ve iyi bir gelecek. Öğrencilerin çabalarının sonucunda elde ettikleri diploma bu sürecin son noktası. Ancak bu diplomaya ulaşmak o kadar kolay değil. Çünkü yüzbinlerce öğrenci "özel ders - okul - dersane" üçgeninde sınavlara hazırlanıyor. Sınavlar tüm bu çabaların test edildiği finaller oluyor. Öğrenciler ders çalışma sisteminden, sınavda uygulanacak yöntemlere kadar profesyonelce bir eğitim sürecinden geçiyorlar. Hedeflenen üniversiteye girmek için hangi puan türünden ne kadar soru cevaplanması gerektiği, ortaöğretim başarı puanının puanlara etkisi ince ince hesaplanıyor. Üniversiteye girmek için gecesini gündüzüne katan siz öğrencilere yardımcı olacağını düşündüğümüz, üniversite sınavında çıkan soruların dağılımını yayınlıyoruz.

ÖSYM sınavlarında coğrafyada en çok hatanın grafikli sorularda yapıldığını belirten Metin İlhan öğrencilere şunları öneriyor: "Çok ders çalışarak konuları iyi kavramaları gerekli. Üniversite sınavlarında temel bilgilerin yorumu, kavranılma düzeyi ve kıyaslanmalara yönelik sorular yeralıyor. Bu nedenle öğrencinin konuyu iyi kavraması başarıyı getirir. Soruda grafik, şekil, harita varsa, bunların hepsi soruya dahildir, buna dikkat etmek gerekir."

Matematik öğretmeni Hakan Gündoğdu ÖSS'de öğrencinin matematik kültürünü, ÖYS'de ise bilgisini ölçen soruların geldiğini söylüyor. Hakan Hoca, matematikte başarının yollarını şöyle gösteriyor.
* ÖSS'de ortaokul, lise 1 ve lise 2 matematik derslerinin bir kısmından soru çıkar. ÖYS'de ise ÖSS'de sorulanlara ek olarak Lise 2 ve lise 3'deki matematik derslerinin bütün konularından sorular bulunur.
* ÖSS'deki sorular mantığa dayanır, az formül kullanılır. ÖYS'deki sorular ise mantığın yanında bilgi de gerektirir.
* ÖSS'deki soruların yüzde 30 - 35'i sayılardan, yüzde 25'i dört işlemli problemlerden, yüzde 15'i açılar - üçgenlerden, yüzde 25'i ise denklemler, bağıntılı forksiyonlar, doğrunun analitiği, çember ve daireden gelir. ÖYS'de formüle dayalı sorular yeralır.
* ÖSS, konuları ÖYS'nin tabanı niteliğindedir. Lisede hiç matematik dersi görmeyen bir öğrenci, dershanedeki derslerinden ve gazetelerin verdiği deneme sınavlarından yararlanarak, üniversite sınavlarındaki matematik sorularında başarılı olabilir."

İZMİR' in başarılı matematik öğretmenlerinden Servet Kaçaran çok soru çözmenin sınava hazırlanmada bir yol olmadığını belirterek, öncelikle konuların iyi öğrenilmesi gerektiğinin altını çizdi. Dershanelerde yapılan deneme sınavlarının ardından, öğrencilerin yanlış yaptıkları soruları çok iyi değerlendirerek, doğrusunu araştırmasını isteyen Servet Kaçaran, "Yanlışını iyi bilip, doğrusunu öğrenirse bir daha o hatayı yapmaz. Ayrıca gençler etrafı iyi gözlemlemeli, dikkatli olmalı. Ben öğrencilerime hep şunu öğütlüyorum. `Etrafı seyrederek, değil, dinleyerek evinize gidin. Otobüste, minibüste arkanızda, önünüzde oturan, gençler ne konuşuyorlar dikkat edin. Derslerden bahsediyor olabilirler ve konuştukları şey sınavda soru olarak gelebilir.' Böylelikle tesadüfi olarak öğrenilen bir bilgi gençlerimizin geleceğini değiştirebilir" diye konuştu.


TESTBÖLÜM1996 SORU SAYISI
1. Fen Bil.a) Fizik25
b) Kimya19
c)Biyoloji19
2. Matematik-53
3. Türkçe-64
4. Sosyal Bil.a)Tarih28
b) Coğrafya22
c) Felsefe Grubu Dersleri22
5. Yabancı Dil-75

Yazarlar