Hem topluma katkı yapıyor, hem ürünü tanıtıyor

Hem topluma katkı yapıyor, hem ürünü tanıtıyor



     

     Sponsorluk konusunda danışmanlık yapan Arya firmasının yöneticisi Oya Karaağaç, Türkiye’de bu yıl içerisinde şirketler tarafından 700 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında sponsorluğa kaynak ayrıldığını ve bunun yüzde 65’inin spor olaylarına yönlendirildiğini dile getirdi. Türk kamuoyunun sponsorluk konusundaki duyarlılığını öğrenmek amacıyla geniş çaplı bir inceleme yaptıklarını da belirten Karaağaç, anket sonuçlarına göre halkın yüzde 84’ünün eğitim ve sağlığa daha fazla sponsorluk yapılmasını istediğini bildirdi.
     Türk işadamlarının sponsorluğun önemini yeterince kavramadığını belirten Karaağaç, "Yabancılar bu konuya geri dönüşümü olan bir yatırım gözü ile bakıyorlar ve çok iyi neticeler elde ediyorlar. Bizim işadamlarımız ise bu konuyu yeterince ciddiye almıyorlar" diye konuştu. Batılı ülkelerde yeni bir trend olarak şirketlerin reklamdan daha çok sponsroluk harcamalarına yöneldiğini de belirten Karaağaç, bunun marka imajına ve uzun vadede marka bilinirliğine önemli katkı yaptığını dile getirdi.
     
     Geniş katılımlı konferans
     8 - 9 Mayıs tarihlerinde düzenlenecek olan Sponsorluk 2003 Strateji Konferansları’nın sponsorluğun öneminin kavranabilmesi açısından önemli olduğunu belirten Karaağaç, "Konuşmacılar kendi sektörlerinin önde gelenleri ve bu konudaki deneyimlerini aktaracaklar" dedi.
     İstanbul Hilton Oteli’nde düzenlenecek konferanslara katılan bazı konuşmacıların bazılarının isimleri şöyle; Turgay Demirel (Basketbol Federasyonu Başkanı), Aclan Acar (Tansaş Yönetim Kurulu Başkanı), Mümtaz Tahincioğlu (Tomsfed Başkanı), Vicky Habif (Simge Grubu Reklam Grup Başkanı), Tahir Uysal (BP Türkiye Başkanı).
     
•   Türk halkının yüzde 84’ü bölgesel kalkınma için sağlık, eğitim gibi sosyal konularda sponsorluk yapılması gerektiğini düşünüyor.
•   Araştırmaya katılanların yüzde 81’i sponsorluğun topluma katkıda bulunurken, kurumu da tanıtan bir faaliyet olduğuna katılıyor.
•   Türkiye’de yıllık sponsorluk harcaması 700 milyon dolar ile 1 milyar dolar arasında. Bu rakamın yüzde 65’i spor organizasyonlarına harcanıyor.
•   Türkiye’de sponsorluğun satın alma tercihlerini etkilediğini söyleyenlerin oranı yüzde 62.
•   Aynı kalite ve fiyattaki ürünler arasında sponsorluk yapan firmanın ürünü tercih edenlerin oranı yüzde 65.
•   2001’de dünyada 24.5 milyar dolarlık sponsorluk harcaması yapıldı. Bu harcamaların ise 9.4 milyar doları ABD’de gerçekleşti. Amerika’da da sponsorlukların yüzde 69’u spora veriliyor.     
     

Şahan Gökbakar: Ne oldum değil, ne olacağım diyeceksin!Şahan Gökbakar, sosyal medya hesabından paylaştığı video ile son dönemde kendisine gelen eleştirilere ilginç bir gönderme yaptı.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber