The Others Herkes bu şirketlerde çalışmak istiyor

Herkes bu şirketlerde çalışmak istiyor

19.01.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Herkes bu şirketlerde çalışmak istiyor

Herkes bu şirketlerde çalışmak istiyor



Herkes bu şirketlerde çalışmak istiyor


Her yıl ABD’de ‘çalışanlarını en çok mutlu eden’ firmaları belirleyen Fortune Dergisi, bu yıl Avrupa’nın ‘mutlu eden’ şirketlerini de belirledi. ABD’den bu yıl da Edward Jones’un birinci sırada yer aldığı çalışmada, Avrupa için derece sıralaması yapılmadan ‘en iyi 10 şirket’ belirlendi.
"Avrupa’daki En iyi 10" listesini oluşturmak için gazeteciler, yatırım analistleri, akademisyenler, sosyal yatırım araştırmacıları ve danışmanlardan oluşan geniş bir grubun fikrine başvurarak 60 şirket belirleyen Dergi, önce 12 finalisti belirledi. Her biri diğerinden farklı kurum kültürlerine sahip bu finalist şirketlerin merkezlerini ziyaret eden dergi, ‘Çalışanlarının işe gitmekten en çok keyif aldığı 10 şirketi’ Avrupa’nın en iyileri olarak belirledi.

Çalışana yatırım sevdiriyor
Çalışanlar tarafından beğenilen şirketlerin ortak özellikleri iyi ücret, iyi yemek, iyi insanlar, bol eğlence, çalışana yatırım ve şirket içi demokrasi... Bu yılda birinci sıraya yerleşen brookerlık firması Edward Jones’un ‘mutlu etme’ sırrı, çalışanlarına yatırım. Şirket çalışanları, "Biz hayatımızda çalışanlarına bu kadar yatırım yapıp, eğitim veren bir firma daha bilmiyoruz" diyorlar. Şirket her bir çalışana yılda ortalama 146 saat eğitim veriyor. Gelirlerinin yüzde 3.8’ini bu alanda kullanıyor.

‘Alçakgönüllü ol’
Araştırma için İsviçre’deki Nestle’yi ziyaret eden Fortune yazarları Milton Moskowitz ve Robert Levering, 80 ülkeden bin 600 kişinin çalıştığı ofiste, İngilizce ve Fransızca en yaygın diller olmasına rağmen, toplantıların en çok katılımcının bildiği dilde yapıldığını gördüler. Ayrıca, Nestle’nin yöneticilerine ‘alçakgönüllü olmayı’ telkin eden belki de tek şirket olduğunu belirlediler. 2001 yılında bin 123 kişiyle yapılan "Nestle Çalışan Anketi" sonuçları da bu şirketin çalışanlarını mutlu ettiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre çalışanların yüzde 91’i Nestle’nin, ‘çalışılacak en iyi şirketlerden biri’ olduğunu düşünüyor. Yüzde 92’si Nestle’nin çalışanları arasında fırsat eşitliği sağladığına inanıyor. Yüzde 95’i Nestle’nin toplumdaki imajıyla gurur duyduğunu belirtiyor.