The Others Jenerik sorunu

Jenerik sorunu

28.11.1999 - 00:00 | Son Güncellenme:

Jenerik sorunu

Jenerik sorunu


  Acaba hangi Türk özel TV kanalı filmin sonundaki jeneriği sıkılmadan yayımlayacak diye merak ediyordum. Örneğini cumartesi sabahı Kanal E'de gördüm. 11.30 civarında biten filmin oyuncu ve teknik kadro listesi, sakin sakin akmaya başladı, kesilmedi. Sanata ve üretene saygı işte bu. Bizim büyük özel TV'ler ise reklam hırsıyla en iddialı, en özel filmleri bile katlediyor. Burada benim anlayamadığım o güzelim filmleri satan şirketler bu işe ne diyor? Ya da paralarını alınca susuyorlar mı? Kanal E'ye teşekkürler.

  Cuma öğle üzeri Kanal 6'da canlı yayın kuşağında Haydar Dümen konuk. Lise yıllarından kitaplarını bilirim. Sonra 80'li yıllarda muhabir olarak kendisiyle röportajlar yaptım. Düşündüm de hala kızlık zarını anlatıyor. Bizim bu zar işini çözmemiz için daha kaç yüzyıl gerekecek?

  BRT'de cuma günü bir belgesel. 1950'li yılları anlatıyor. Anlatıcı: "Sıradan insanlar acıları ile manşet oluyordu" diyor ve bir uçak kazasının görüntüleri ekrana geliyor. Tam 44 yıl geçmiş, değişen ne var? Sanırım, 44 yıl sonra da aynı şeyleri konuşacağız.

  Denizli'de bir doktor, meslektaşını Alevi olduğu için işinden ediyor. Reha Muhtar da bu işe bozulmuş: "Bakalım bu doktor ne anlatacak benim karşımda, canlı yayına davet ediyorum" dedi. Her açıdan uzun bir makale konusu olabilir. "Aleviler ve Sunniler kardeştir" resmi söyleminin toplum katında tam sönmemiş bir yanardağ olduğu gerçeği, spikerin ne kadar haklı olursa olsun kabadayı tavrı sergilemesi, "maçosever" toplumun da onayını alacağını bilerek böyle davranması. Çelişkilerimiz o kadar çok ki, ama görüntüler ve olaylar bunları sergilemeye devam ediyor.

  Bir reklam var. Bankanın internet bağlantası ile ilgili. Topçular'dan kalkan bir araba vapurunda çekilmiş. Ben de sık sık buradan araba vapuruna bindim. Genç, arabadan iniyor çay içmek için. Garson hemen orada. Sanki bir davetteki garson gibi. Ama bu vapurların garsonları beyaz giyerler ve hiç de öyle sopa gibi, kokteyl garsonları gibi durmazlar. Küçük bir ayrıntı. Ama ayrıntılar çok önemli. Bir de reklam filmlerinin en büyük özelliği küçük ayrıntıların yan yana gelmesi olarak düşünülürse...