The Others Kim daha çok başarılı!

Kim daha çok başarılı!

25.03.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

TÜBİTAK Projesi kapsamında, 11 lisede toplam 600 öğrenciye yönelik “Sınıfta oturma düzeni” adlı -bir anket düzenlendi.

Kim daha çok başarılı

Isparta’da Mustafa Gürkan Anadolu Lisesi’nin bu çalışması, sınıftaki oturma düzeninin başarı düzeyiyle ne derece örtüştüğünü ortaya koyuyor. Milliyet, habere “Ön sıradakiler daha başarılı” başlığıyla yer verdi.
Çocuk gelişimi üzerine çalışmalar yapan okurumuz Sosyolog Ayşe Sevgi Özkan gönderdiği email de şöyle diyor:
“Haberinizde ‘Isparta’da yapılan anket, ön ve orta sırada oturan öğrencilerin daha başarılı, ancak özgüvenlerinin düşük olduğunu, arka sırada oturanların ise başarısız, fakat daha sosyal oldukları ortaya çıktı’ ifadeleriyle durumu özetleyen alt başlık, yazının devamını okuma isteği uyandırması açısından başarılı. Ancak haberi okuyunca verilen bilgiler için aynı şey söylemek mümkün olmuyor.
Haberin bütününde arka sıradakilerin neden daha sosyal oldukları yazılmadığı için okuyucu tam değerlendirme yapamıyor. İşin esas önemli yanı oturma düzeninin genellikle uzun boylu veya kısa boylu olma ölçüsüyle oluşturulduğu ve saptanan noktaların bu fiziksel özelliklere de bağlı olup olmadığının hesaba katılıp katılmadığı öğrenilemiyor.
Anket okumanın fal bakma kategorisine düşmesini önlemek için değişkenlerin daha sağlıklı ele alınması ve haber olarak yansıtılması gerekiyor. Yer yokluğuyla yapılan kısaltmaların kurbanı olan bu tür haberler okuyucuyu rahatsız edebilir.”