The Others Mağaza personeline dikkat!

Mağaza personeline dikkat!

28.01.2001 - 00:00 | Son Güncellenme:

Perakende sektöründe yapılan araştırmalar, stoklarda çıkan açıkların yüzde 44’ünün eleman hırsızlıklarından, yüzde 32.7’sinin ise müşteri hırsızlıklarından kaynaklandığını ortaya koyuyor.

Mağaza personeline dikkat

Firmalar gardını müşteriye karşı alıyor ama;
Mağaza personeline dikkat!

Perakende sektöründe yapılan araştırmalar, stoklarda çıkan açıkların yüzde 44’ünün eleman hırsızlıklarından, yüzde 32.7’sinin ise müşteri hırsızlıklarından kaynaklandığını ortaya koyuyor.

Dünyanın 113 ülkesinde elektronik güvenlik sistemleri pazarlayan Sensormatic, araştırma ve geliştirme çalışmalarına yön vermek üzere, perakende sektöründe yapılan anket ve araştırmalara destek veriyor. Bu araştırmaların ortaya koyduğu sonuçlara göre, perakende sektöründe ortaya çıkan envanter kayıpları çok yüksek rakamlara ulaşıyor. Bu kayıplara yol açan nedenler ise çok daha dikkat çekici. Perakende sektöründe hem eleman, hem de müşteri hırsızlıkları oldukça yaygın.
Geniş çaplı olarak yapılan araştırmalar stoklarda çıkan açıkların yüzde 44 oranında eleman hırsızlıklarından, yüzde 32.7 oranında ise müşteri hırsızlıklarından kaynaklandığını ortaya koyuyor. İdari hatalar yüzde 17.5’lik bir kayba yol açarken, satıcıların yaptığı dolandırıcılıkların yol açtığı kayıp yüzde 5.1’lik bir oran oluşturuyor. Stok kayıpları perakende sektörünü her yıl, toplam satışların yüzde 1.69’u oranında zarara uğratıyor. Sağlık ve güzellik ürünleriyle ilaçların ilk sırada olduğu hırsızlık olaylarında CD, tütün ürünleri ve giysiler, diğer cazip seçenekleri oluşturuyor.

Elemanların üçte biri ‘yürütüyor’
Avrupa ve Amerika perakende sektöründe, eleman hırsızlığından doğan kayıpların yıllık 29 milyar dolara, müşteri hırsızlığından doğan kayıpların ise yıllık 17 milyar dolara ulaştığı belirtiliyor. Birleşik Devletler Ticaret Departmanı tarafından yapılan bir araştırmaya göre de, toplam eleman sayısının üçte biri, bir biçimde hırsızlık yaparak, stok kaybına yol açıyor. Diğer yanda, araştırmalar, güvenlik önlemlerinin müşterilerde gözetlenme ve kontrol duygusu gibi olumsuz psikolojik etkiler yarattığı yolundaki önyargının doğru olmadığını kanıtlıyor. Müşteriler güvenlik sisteminin huzurlu bir alışveriş ortamı sağladığı inancındalar, ancak bir mağazada güvenlik sisteminin bulunup bulunmaması tercihleri belirlemede fiyat ve alışkanlık gibi etkenlerin gerisinde kalıyor.