The Others Pick up yüzyılı geliyor

Pick up yüzyılı geliyor

16.01.2000 - 00:00 | Son Güncellenme:

Otokolik / Levent Köprülü Detroit'te yapılan yüzyılın ilk otomobil fuarı, pick up modelleri konusunda büyük firmalar arasında bir savaş başladığını ortaya koydu. Yüzyılın ilk otomobil fuarı olan Detroit, bir yandan Amerikan, Avrupa ve Japon markalarının şovu haline dönüşürken, diğer yandan da geleceğin trendleriyle ilgili ipuçları verdi. Evet, Amerikalıların vazgeçilmezi olan pick - up'lar ile bizim "cip" deyip geçiverdiğimiz arazi araçları ve SUV'lar (Spor Amaçlı Araçlar), bu yüzyılda da unvanını koruyacak... 20'den fazla prototipin sergilendiği fuarda, GM, Ford, DaimlerChrysler, Chevrolet, Volkswagen, Toyota, Honda, Nissan gibi markalar, pick up modelleri için adeta bir savaş başlatırken, SUV ve arazi araçlarında da patlama yaşandı. Hatta bazı firmalar, SUV konforu ile pick up kolaylığını birleştirerek yeni atılımlar planladıklarını gösterdiler. Yuvarlak farları, krom göğüs çizgisi, çıkık çamurlukları ve olabildiğince yuvarlatılmış hatlarıyla geçmişin izlerini geleceğe taşıyan Chevrolet SSR, bana göre fuarın en tipik prototiplerinden biriydi. Aslında bir pick up'tan çok "Super Sport Roadster" olduğu iddia edilen SSR, spor karakterli bir araç. Chevrolet'nin geçmişle geleceği buluşturduğu bu aracın üzerinde ise 6 litrelik, sekiz silindirli bir devasa makine bulunuyor. Chevrolet'nin ikinci bombası da Avalanche. Suburban SUV'dan türetilen bu araç hem lüks bir arazi aracı hem de bir pick up görevini bir arada yürüten yeni neslin ürünü. Bunun yanında GM'in "GMC Terradyne" adlı prototipi, geleceğin "iri kıyım" pick up'ları arasında yer alabilecek nitelikte. 300 beygirlik Turbo Diesel motorlu, beş kişilik araç hem yük taşıyor hem de dizüstü bilgisayarı, arka koltuklardaki TV ekranları ile lüks bir makam aracı konforu sunuyor. Ford ise, "Explorer, Expedition" gibi "E" geleneğini sürdüren iki yeni araç getirdi. Bunlardan biri olan Equator, Hummer'a bir alternatif gibi düşünülen, dört kapılı lüks bir macera aracı. Yüksek yapıya sahip Equator'da hidrolik yan basamaklar, deri koltuklar ve CD changer gibi aksesuvarlar da bulunuyor. Fuarın asıl bombasını patlatan VW oldu. AAC adını verdiği SUV - pick up karışımı aracıyla Amerikan piyasasına adım atmaya hazırlanan VW'nin bu aracı, 10 silindirli çift turbolu, direkt enjeksiyonlu bir dizel motorla donatılmış. Hızının, saatte 200 kilometreyi bulacağı belirtiliyor. Bunun dışında SUV modelleri de büyük bir çeşitlilik sergiliyor. Suzuki, bu fuar için ilk kez getirdiği XL6 prototipinin, gelecekte daha büyük araçlar üreteceğinin habercisi olduğunu söylüyor. Nitekim XL6, Vitara'dan daha uzun ve altı kişilik oturma kapasitesine sahip. Ford'un yeni Escape'i ise, Explorer'ın yerini alacağı söylenen bir araç. Bunların dışında Honda'nın ABD için Acura markasıyla üreteceği MD - X, Toyota'nın 2001'e hazırladığı Sequoia ve Opel'in Zafira'dan türettiği dört çekerli SUV'u Snowtrekker, sayabildiklerimiz. Hummer'ın "bıdığı" H2, Jeep'in iki yıl sonra piyasaya çıkarmayı düşündüğü yepyeni arazi aracı Varsity ve Isuzu VX - 4, yeni trendlerin diğer öncüleri olarak sıralanıyor. Bu yeni Focus'a ABD'den tam not Avrupa'da birçok ödülü silip süpüren ve ülkemizde de oldukça beğenilerek ciddi satış rakamları elde eden Ford Focus, ABD'ye gider gitmez bir ödül de oradan aldı. Amerikan şirketi Ford'un ilk önce Avrupa'da üretip, müşkülpesent ABD piyasasına korka korka soktuğu Focus, geçtiğimiz hafta Detroit'te açılan 2000'in ilk otomobil fuarı olan Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda "yılın otomobili" seçildi. Almanlar'ın yeni gözdesi Audi TT ve bebek Amerikalı Lincoln LS'in önünde birinci olan Focus, Avrupa'da da 1999 yılında "Yılın Otomobili" seçilmişti. Daha çok ABD piyasasında tanınan Nissan Exterra ise, aynı yarışmada "Yılın Arazi Taşıtı" unvanını aldı. Bu da yeni Nissan'da kusursuza doğru... Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru kamuoyuna tanıtılan ve nisan ayından itibaren satışa sunulacak olan yenilenmiş Nissan Almera, firmanın kalite geliştirme konusund

Pick up yüzyılı geliyor
kolik / Levent Köprülü Detroit'te yapılan yüzyılın ilk otomobil fuarı, pick up modelleri konusunda büyük firmalar arasında bir savaş başladığını ortaya koydu. Yüzyılın ilk otomobil fuarı olan Detroit, bir yandan Amerikan, Avrupa ve Japon markalarının şovu haline dönüşürken, diğer yandan da geleceğin trendleriyle ilgili ipuçları verdi. Evet, Amerikalıların vazgeçilmezi olan pick - up'lar ile bizim "cip" deyip geçiverdiğimiz arazi araçları ve SUV'lar (Spor Amaçlı Araçlar), bu yüzyılda da unvanını koruyacak...
20'den fazla prototipin sergilendiği fuarda, GM, Ford, DaimlerChrysler, Chevrolet, Volkswagen, Toyota, Honda, Nissan gibi markalar, pick up modelleri için adeta bir savaş başlatırken, SUV ve arazi araçlarında da patlama yaşandı. Hatta bazı firmalar, SUV konforu ile pick up kolaylığını birleştirerek yeni atılımlar planladıklarını gösterdiler.
Yuvarlak farları, krom göğüs çizgisi, çıkık çamurlukları ve olabildiğince yuvarlatılmış hatlarıyla geçmişin izlerini geleceğe taşıyan Chevrolet SSR, bana göre fuarın en tipik prototiplerinden biriydi. Aslında bir pick up'tan çok "Super Sport Roadster" olduğu iddia edilen SSR, spor karakterli bir araç. Chevrolet'nin geçmişle geleceği buluşturduğu bu aracın üzerinde ise 6 litrelik, sekiz silindirli bir devasa makine bulunuyor. Chevrolet'nin ikinci bombası da Avalanche. Suburban SUV'dan türetilen bu araç hem lüks bir arazi aracı hem de bir pick up görevini bir arada yürüten yeni neslin ürünü. Bunun yanında GM'in "GMC Terradyne" adlı prototipi, geleceğin "iri kıyım" pick up'ları arasında yer alabilecek nitelikte. 300 beygirlik Turbo Diesel motorlu, beş kişilik araç hem yük taşıyor hem de dizüstü bilgisayarı, arka koltuklardaki TV ekranları ile lüks bir makam aracı konforu sunuyor.
Ford ise, "Explorer, Expedition" gibi "E" geleneğini sürdüren iki yeni araç getirdi. Bunlardan biri olan Equator, Hummer'a bir alternatif gibi düşünülen, dört kapılı lüks bir macera aracı. Yüksek yapıya sahip Equator'da hidrolik yan basamaklar, deri koltuklar ve CD changer gibi aksesuvarlar da bulunuyor.
Fuarın asıl bombasını patlatan VW oldu. AAC adını verdiği SUV - pick up karışımı aracıyla Amerikan piyasasına adım atmaya hazırlanan VW'nin bu aracı, 10 silindirli çift turbolu, direkt enjeksiyonlu bir dizel motorla donatılmış. Hızının, saatte 200 kilometreyi bulacağı belirtiliyor.
Bunun dışında SUV modelleri de büyük bir çeşitlilik sergiliyor. Suzuki, bu fuar için ilk kez getirdiği XL6 prototipinin, gelecekte daha büyük araçlar üreteceğinin habercisi olduğunu söylüyor. Nitekim XL6, Vitara'dan daha uzun ve altı kişilik oturma kapasitesine sahip. Ford'un yeni Escape'i ise, Explorer'ın yerini alacağı söylenen bir araç. Bunların dışında Honda'nın ABD için Acura markasıyla üreteceği MD - X, Toyota'nın 2001'e hazırladığı Sequoia ve Opel'in Zafira'dan türettiği dört çekerli SUV'u Snowtrekker, sayabildiklerimiz. Hummer'ın "bıdığı" H2, Jeep'in iki yıl sonra piyasaya çıkarmayı düşündüğü yepyeni arazi aracı Varsity ve Isuzu VX - 4, yeni trendlerin diğer öncüleri olarak sıralanıyor.


Focus'a ABD'den tam not
Avrupa'da birçok ödülü silip süpüren ve ülkemizde de oldukça beğenilerek ciddi satış rakamları elde eden Ford Focus, ABD'ye gider gitmez bir ödül de oradan aldı. Amerikan şirketi Ford'un ilk önce Avrupa'da üretip, müşkülpesent ABD piyasasına korka korka soktuğu Focus, geçtiğimiz hafta Detroit'te açılan 2000'in ilk otomobil fuarı olan Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda "yılın otomobili" seçildi. Almanlar'ın yeni gözdesi Audi TT ve bebek Amerikalı Lincoln LS'in önünde birinci olan Focus, Avrupa'da da 1999 yılında "Yılın Otomobili" seçilmişti. Daha çok ABD piyasasında tanınan Nissan Exterra ise, aynı yarışmada "Yılın Arazi Taşıtı" unvanını aldı.


Nissan'da kusursuza doğru...
Geçtiğimiz yılın sonlarına doğru kamuoyuna tanıtılan ve nisan ayından itibaren satışa sunulacak olan yenilenmiş Nissan Almera, firmanın kalite geliştirme konusunda yaptığı çalışmalardan nasibini almış. Nissan mühendisleri, İngiltere'deki Sunderland tesislerinden bu ay içerisinde çıkmaya başlayacak olan Almera'da kullanılacak tüm parçalarda hatalı üretim oranını binde 65'e indirmeyi başarmışlar. Ancak, tek bir parçayı bile akıl almaz testlerden geçiren Nissancılar, önlerine büyük bir hedef koyduklarını ve bu amaca ulaşmak için çalışmalarını sürdüreceklerini de ısrarla belirtiyorlar: "Sıfır hata."