Geri Dön

Sağlığınız bayrama kurban gitmesin

Kurban Bayramı'nda misafirlerinize meyve salataları, light dondurmalı meyve tatlıları veya light sütlü tatlılar ikram ederek onlara büyük bir iyilik yapabilirsiniz. Tabii siz de gittiğiniz evlerde tatlı ve çikolatadan uzak durmalısınız.

TAYLAN KÜMELİ / bir kibrit kutusu lezzet

Bu yıl yılbaşı ve bayram nedeniyle iki heyecanı birlikte yaşıyoruz. Bugünleri sorunsuz geçirmek ve sağlık açısından herhangi bir sorunla karşılaşmamak için beslenme konusundaki önerilerimize göz atmalısınız.

Uzun bayram ziyaretleri sırasında ikram edilen yemekler, tatlı ve şekerler iştahınızı kabartabilir ama unutulmaması gereken husus, ihtiyacın üzerinde alınan her besinin yarar değil zarar getirdiğidir. Bayram ikramlarından sizin için sağlıklı olanları tercih edin.
Bayram günlerinin vazgeçilmezi tatlı ve çikolatadan uzak durun. Kan şekerinde ani artışlara ve yağ depolanmasında hızlanmalara neden olan tatlı ve şekerlemeler sağlığına dikkat edenler ve kilo kontrolü yapanlar için kaçınılması gereken gruptadır. Bu bayram, misafirlerinize meyve salataları, light dondurmalı meyve tatlıları veya light sütlü tatlılar ikram ederek onlara büyük bir iyilik yapabilirsiniz.

Su metabolizmanın devamı, sağlığı ve arınması için çok önemli olduğu kadar, kişiler üzerindeki rahatlatıcı etkisiyle de vazgeçilmezdir. Bayram boyunca günde en az 10 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin, sık sık ikram edilen çay, kahve, asitli-gazlı içeceklere hayır demeyi öğrenin.

Şarküteri ürünlerinden kaçının

Bir tatil programınız varsa, açık büfelerden sağlıklı seçimler yapın. Tatil sizin için yoğun bir iş temposuna girmeden önce bir mola olacaktır. Bu molada dinlenirken sağlıklı beslenme kurallarını da uygulayın. Kahvaltılarda hafif, lezzetli ve doyurucu besinler seçin. Ancak kızartılmış besinlerden ve şarküteri ürünlerinden kaçının. Öğle ve akşam yemekleri için sebze ve ızgara büfesinden yararlanın. Alkol tüketecekseniz şarap veya light birayı tercih edin ve aşırıya kaçmayın. Açık havada 30-60 dakikalık yürüyüşler yapın.

Yağ tüketiminizi azaltın. Katı yağlar yerine sıvı yağları, özellikle zeytinyağını kullanın. Kızartılarak hazırlanmış besinler yerine ızgara veya haşlama olarak hazırlanmış besinleri tercih edin.
Gece boyunca sindirimi zorlamaması açısından yemekleri yavaş yavaş ve küçük lokmalar halinde tüketin. Hızlı yerken daha çok insülin salgılanır, bu da hem yağın vücutta depolanmasına hem de karaciğerde kolesterol yapımının artmasına neden olur.
Tatlı yemek istiyorsanız, yemek sonrasında midenize sindirim için bir-iki saatlik süre tanıyın. Tatlı seçiminizi ağır hamur tatlıları yerine sütlü tatlılar, meyve tatlıları ve dondurma gibi tatlılardan yana yapın.

Antioksidan etkisi bulunan, posa kaynağı meyve ve sebzeye ağırlık verin. Sebze ve meyve vücudunuzun çabuk toparlanması açısından iyi birer seçenek olacaktır.

Haftanın Besini

Sebzeli yeni yıl salatası (2 kişilik)
Malzemeler: 250 gram ıspanak, 4-5 yaprak roka, 1 adet kereviz, 1 tutam maydanoz, 5-6 adet kiraz domates, 2 tam ceviz içi, 6 adet kestane, 4 yemek kaşığı ayıklanmış nar, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, limon, tuz.

Hazırlanışı: Kestaneleri haşlayın ve kabuklarını soyun. Ispanak, roka, maydanoz, kereviz ve domatesleri iyice yıkayıp bir kasenin içine doğrayın. Cevizleri elinizle kırıp ilave edin. Narları, küp küp kestiğiniz kestaneleri ekleyin. Yağ, limon ve tuzla hazırladığınız sos karışımını katarak servis edin.

15 Aralık 2019 Magazin Bülteni15 Aralık 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber