The Others Ülkeye göre ürün tasarlanacak

Ülkeye göre ürün tasarlanacak

07.09.2003 - 00:00 | Son Güncellenme:

Ülkeye göre ürün tasarlanacak

Ülkeye göre ürün tasarlanacak




Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri, 60 ülkede, aynı anda, binlerce tüketiciyle buluşarak, 'isteklerini' sordu. Tüketici taleplerine göre önümüzdeki 10 yıl içinde tasarlayacağı ürünleri belirlemek isteyen şirketin topladığı istekler, elde edilen tüm veri ve yeni fikirler Hollanda'daki Ar - Ge merkezinde değerlendirmeye alınacak. Bir sonraki adımda Ar - Ge depatmanına sipariş verilecek: Tüketicimiz bunları istiyor, üretin!
150 ülkede 10 bin personelle 400 farklı çeşit ürün satan Philips Ev Aletleri ve Kişisel Bakım Ürünleri'nin Genel Müdürü Yenal Gökyıldırım, "Oldukça ilginç talepler geldi. Örneğin bir tüketici ütü yaparken ortaya çıkan sıcaklığı önlemek için 'ütünün içine klima koyun' teklifi getirdi. Bir başkası sıkılmayı önlemek için radyo konulmasını istedi. Bazıları 'kullanma kılavuzunu okurken sıkılıyoruz bir cd ile görsel şekilde anlatın' dedi..

'Ar - Ge'ciler iş körü'
Tasarımların, tüketiciyi etkileyen özelliğinden dolayı, sorunları saptamak istediklerini belirten Gökyıldırım, bu konunun tamamen Ar - Ge departmanlarına havale edilmesinin sakıncalı olduğunu belirtti. Gökyıldırım, "Ar - Ge'ciler iş körü olabiliyor. Ürünleri günlük hayatta kullanmadıkları için tüketici gibi tasarım problemlerini göremeyebiliyorlar" dedi.
Tüketiciyi tanımak şart diyen Gökyıldırım, "Tüketici araştırmasına girmemizin nedeni yüzyüze buluşmanın ve onların fikirlerini almanın en doğru yol olması" diye konuştu.

Araştırmanın bir nedeni de iklim, kullanım alışkanlıkları gibi farklılıkları gözetmeden her pazara aynı ürünle çıkılmasının yanlış olduğunu belirten Gökyıldırım, Uzakdoğu'dan başlayarak ABD'ye kadar giden bir etkinlikle, ürün farklılaştırmasına gideceklerini söyledi.
Yenal Gökyıldırım şöyle konuştu:
"Bölgesel farklılıkları ortaya çıkararak ülkelerin hangi ürünü talep ettiklerini bulmak istiyoruz. Biz bu etkinlikleri düzenlerken ilk olarak tüketicilerimizi anlamak ve tanımak istiyoruz. Onların beklentilerini öğrenmek istiyoruz. Türkiye'de bir tüketici ne ister. Avrupalı bir tüketici ne ister onları da bularak ürünlerimizi ona göre geliştireceğiz. Sloganımız zaten her zaman küresel düşün yerel hareket olmuştur. Bu etkinliklerde bunu başarmamızda önemli rol oynayacak."