Tırnaklarınızın sağlığı, vücudunuzun sağlığının aynasıdır. Eğer zayıf, kırılgan veya mat iseler vücudunuzda bazı problemler mevcut olabilir. Zayıf tırnaklar kolayca ayrılır veya kırılır. Eğer manikür yaptırmayı veya tırnaklarınızı renklendirmeyi seviyorsanız bu durum oldukça can sıkıcı olabilir. Tırnakları zayıflatan şeylerden kaçınarak tekrar sağlıklı olmalarını sağlayabilirsiniz. Tırnakları güçlendirmek için en önemli iki madde biyotin ve proteindir. Dolayısıyla bunları gerekli düzeyde almak gerekir.

Yaş ilerledikçe tırnaklar zayıflayabilir ancak zayıflamanın tek nedeni yaş değildir. Suya çok maruz kalmaları da tırnakları güçsüzleştirebilir. Banyo yaptığınızda, yüzdüğünüzde veya elinizi yıkadığınızda tırnaklarınız suyu emer. Tırnaklardaki hücreler genişler ve esnerler. Bu da zaman içinde zayıflamalarına yol açar. Soğuk havanın da benzer bir etkisi vardır, dolayısıyla kış aylarında kalın sıcak eldivenler giymek tırnakları güçlendirmenin kolay yollarından biridir.

Genetik, tırnak sağlığında çok önemli bir faktördür. Ebeveynlerinizden birisinin güçsüz, kırılgan tırnakları varsa, sizde görülme ihtimali de artar. Bunu değiştiremezseniz de sağlıklı kalmak faydalı olacaktır. Tiroit hastalığı veya anemi gibi sağlık problemleri de tırnak sorunlarına yol açar. Aniden tırnaklarınız çok kırılgan olursa bu bir hastalığın başlangıcı olabilir dolayısıyla doktorunuzla görüşmeniz tavsiye edilir.

Proteinin içindeki yapı taşlarından keratin tırnakların ana maddesidir. Yeterince protein, dolayısıyla keratin almak tırnakları güçlendirmek için şarttır. Bu sebeple bol bol deniz ürünleri, tavuk, yemiş, yumurta ve tam tahıllı gıdalar tüketmeniz tavsiye edilir. B7 vitamini olarak da bilinen biyotin de güçlü tırnaklar ve saçlar için gereklidir.

Somon, yemişler, mercimek, muz, fasulyeler ve karnabahar bolca biyotin içeren gıdalardandır. Eğer beslenmeyle yeterince alamıyorsanız beisn takviyesi olarak da almayı düşünebilirsiniz. Ancak tırnakların kendilerini yeniden canlandırmaları yaklaşık 6 ay sürer, dolayısıyla sonuçları görmek için 6 ay beklemeniz gerekir. Vücudunuz sağlıklı tırnaklar için çinkoya da ihtiyaç duyar. Bu mineral vücudun, tırnak yapısına katılan proteinleri oluşturma becerisini düzenler. Yağsız kırmızı et, yengeç, yeşil fasulye, soya fasulyesi ve kaju bol miktarda çinko içeren besinlerdendir.

Eğer düzenli olarak manikür yaptırıyorsanız tırnak cilası ve aseton da tırnaklarınıza zarar veriyor olabilir. İkisinde de çok miktarda kimyasal bulunur ve özellikle aseton tırnağın doğal yağlarını da götürür. Asetonsuz oje çıkarıcılar kullanabilirsiniz ancak esas faydası olacak şey 2-3 ay için tırnakları kendi haline bırakmak ve güçlerini kazanmaları için zaman tanımaktır.

Hemen Sağlık