Topuklu ayakkabı kullanımı, özellikle metropol bayanları için olmazsa olmazlardan. Kabul edelim, gerek şıklığımızı tamamlamak, gerek moda akımına uymak gerekse boyumuzu olduğundan biraz daha uzun göstermek için topuklulardan vazgeçemiyoruz.

Peki biz bayanları kullanırken mutlu eden topuklu ayakkabıların zararlarından dolayısı ile yaşam kalitemizi olumsuz etkilediğinden söz etsek?

Ayak anatomimize uygun olmayan, dar ve yüksek topuklu ayakkabılar, vücudumuzda şekil bozukluklarına sebebiyet vermektedir. Sadece ayaklarda değil, normal yürüyüş şeklimizde ve vücudumuzun  genel biomekaniğinin bozulmasına sebebiyet vererek bacaklar ve omurgada da aşınma ve şekil bozukluklarının ortaya çıkmasına neden olmaktadır.

Durun hemen paniklemeyelim öncelikle sınırımızı belirleyelim. Yapılan araştırmalara göre 5 santimetre yüksekliğindeki topukta normal yürüyüş bozulur. 7.5 santimetrelik topuk yüksekliği ise ayaktaki yük ve basınç miktarını 7 kat artırır.  Günlük aktivitelerde tercihini yüksek topuklu ayakkabılardan yana kullananlar, gün içerisinde 6 kilometre fazla yürüyüş yapmış kadar ayaklarına ilave yük bindirirler. Yüksek topuklu ayakkabı, bel ağrısından ziyade bacaklarımızın arkasındaki kas ve bağların kısalmasına, bacakların ön ve yan bağları ile kasların gerilmesi ve zorlanmasına sebep verebilir. Ayrıca ayaktaki ağrı ve şekil bozuklukları ile dizlerimizede zarar verebilmektedir. Tüm bunların yanı sıra dengemizin de çabuk bozulduğu için ayakta burkulma riski artar ve ayak bileğindeki bağ ve eklemlerde zedelenmelere sebebiyet verebilir. ilave olarak bacak arkasındaki kas ve bağların kısalması, bacak ön ve yan bağlar ile kasların gerilmesi ve zorlanmasına neden olur.

Tüm bunların yanı sıra;
Nasır oluşumu,Tırnak problemleri, Aşil tendon kısalığı...
İyisi mi biz 4 santimetreden fazla topuklu ayakkabı tercih etmeyelim:) Tabi böyle bir seçimin mümkün olmadığı durumlarda yani tercihini topuklu ayakkabıdan yana kullananlarda olabilecek olumsuz etkilemi azaltmak için neler yapmalı?

    Yüksek topuklu ayakkabıları  mümkün oldukça az giymeye çalışın.
    İşe giderken giymek zorundaysanız ya da giymek istiyorsanız, yanınızda topuksuz bir ayakkabı götürüp oturduğunuz zaman değiştirin.
    İş yerinde giymek zorundaysanız; o zaman iş yerine gidiş-gelişlerde topuksuz ayakkabı kullanmaya çalışın.
    İş yerindeki molalar esnasında bacak kaslarınızı esnetin.
    Ayak, bacak, uyluk ve bel kaslarınıza yönelik esnetme ve germe egzersizleri yapın.
    Akşamları ayaklarınızı ilık suda 5-10 dakika dinlendirin ve yapabiliyorsanız masaj uygulayın. Bu ayağınızdaki dolaşımın düzenlenmesine yardımcı olacaktır.

instagram: fzt.merveselenakkurt