Trabzonspor'un forma tanıtım filminin ses getirmesi rastlantı değil

Trabzonspor 2019-2020 sezonunda giyeceği formalardan biri olan gri forma için tanıtım filmini yayınlamıştı. İzleyen neredeyse herkesin tüylerini diken diken eden tanıtım filminin namı yayılmaya devam ediyor. Trabzonspor'un ve Trabzon'un bu dijital başarısı tek reklamdan ya da rastlantıdan ibaret değil. Arkasında çok sağlam bir yapı var.

Trabzonspor'un forma tanıtım filminin ses getirmesi rastlantı değil

Gri forma reklamının hissettirdikleri

Gri forma reklamının hissettirdikleri

'Futbolcu olmak' çoğu çocuğun hayalidir. Peki aralarından kaçı bu hayale erişebiliyor? Kaçı ailesinden destek görüyor ya da yaşadığı küçük yerdeki kabuğundan çıkıp kurduğu o büyük hayalin peşinden koşabiliyor?
 

Gri formanın tanıtım filminde yer alan Abdülkadir Ömür (aslında onun yerine Yusuf Yazıcı'yı, Uğurcan Çakır'ı, Abdülkadir Parmak'ı da koyabiliriz) bahsettiğimiz hayalperest çocukların hayaline erişmiş örneklerinden biri.

Sokakta top oynamanın tadına varmış, birçok gecesini tuttuğu takımda oynadığını hayal ederek geçirmiş fakat futbolculuk hayaline asla ulamamış insanlarda ekstra bir duygusal etki yarattığını söylemeliyim. En azından benim için böyle oldu. Reklamın duygusu Trabzon'a hiç gitmemiş, Trabzonspor'u hiç tutmamış birine bile rahatlıkla geçiyor.

Trabzonspor'a gönül vermiş insanlarda uyandıracağı etkinin büyüklüğünü tahmin etmek zor değil.

Dünya çapında bir iş

Dünya çapında bir iş

Trabzonspor'un gri forma tanıtım filminin methinin yabancı gazetecilere, yurt dışındaki haber sitelerine ve Gerard Pique'ye kadar gitmesi şaşırtıcı değil. Trabzonspor'un sosyal medyadaki son işleri bunun habercisiydi.

Yusuf Yazıcı'nın bordo-mavi arabasıyla şehirde attığı tur,  Metin Burma (Metin Dayı)-Yusuf Yazıcı buluşması, Ahmet Dede'nin hikayesi, 'Geçmişini Unutma, Gurur Duy' videosu ve daha nice güzel iş, bu emeğin karşılığının alınacağına işaret ediyordu. Nihayetinde yeni sezon formalarından birinin tanıtım filmiyle Trabzonspor ve Trabzonspor medya ekibi ülke sınırlarını aştı.
 

Ekip hakkın veriyor

Ekip hakkın veriyor

Şansal Büyüka'lı zamanlarda Trabzonspor muhabrini olarak adını çokça duyduğumuz Can Karyağdı, şu an Trabzonspor Medya Direktörü olarak görev yapıyor. Sevecen Tunç ise Trabzonspor Kurumsal İletişim ve Kültürel İşler Müdürü pozisyonunda.
 

Buradaki 'kültürel işler müdürlüğü' pozisyonuna dikkat etmek gerekiyor. Trabzon'un yerel değerlerini, amatör ruhunu, hep bahsedilen üst üste şampiyonluk yaşanan yıllarındaki o havayı tekrar yakalamak için gereken motivasyonu sağlayan etmenlerden biri.

Trabzonspor medya ekibinde elbette fikirleri üreten, teknik işleri yapan birçok kişi görev yapıyor. Fakat biz Trt Spor'a verdikleri röportaj dolayısıyla Can Karyağdı, Sevecen Tunç ve Ulaş Özdemir'i (Trabzonspor Genel Müdür Yardımcısı) tanıyoruz.

Saha içi, saha dışı

Saha içi, saha dışı

Trabzonspor saha içi için doğru işleri zaten yapıyor. 'Sempatik takım' imajını çoktan oluşturmuş durumdalar. Uğurcan, Yusuf, Abdülkadir gibi hem yetenekli hem beyefendi oyuncular sadece Trabzon'un değil, Türkiye'nin değerleri olarak görülüyor.

Bu sempatik takımı iyi tanıtmak, Trabzonspor'un marka değerini oluşturup dünyaya duyurmak, gücünü her geçen gün kanıtlayan sosyal medyayı etkili kullanmak ise başarı için gereken saha dışı şartları oluşturmak açısından önemli. Ve Trabzonspor medya ekibi bunu hakkıyla yapıyor.

Bu makaleye ifade bırak