Milliyet Tatil

27.07.2018 - 18:41 | Son Güncelleme: 27.07.2018-18:52

"Tshirt de unutuluyor mücevher de"

Housekeeping olarak bildiğimiz diğer adıyla kat hizmetleri, otel organizasyonunun en önemli departmanlarından biri konumunda. Hilton İstanbul Bomonti'nin kuruluşundan bu yana bu departmanda yer alan müdür yardımcısı Eren Orman ile organizasyon hakkında bilgiler aldığımız bir röportaj gerçekleştirdik.

Sitene Ekle

İhsan Dindar - Milliyet Tatil

Eren bey öncelikle sizi tanıyarak başlamak isterim. Sektöre nasıl adım attınız? Tüm bu süreçler nasıl gelişti?

Ben Eren Orman. 28 yaşındayım. Trakya Üniversitesi Turizm İşletme mezunuyum. Sektöre ilk girişim Bodrum’da bir otelde ön büroda stajyer olarak başladım. Mezun olduktan sonra İstanbul’da çalışmaya başladım. Açılışından beri Hilton Bomonti İstanbul’dayım.  Burada da Kat Hizmetleri Müdür Yardımcısı olarak görev yapmaktayım. Bizim departmanımız, otelin genel temizliği ve arızaların tespitinden sorumlu. Otelin mutfak kısmı hariç geri kalan her yer bizim sorumluluğumuzda. Büyük salondaki avizelerden koridorlara, odalardan lobiye her yerin temizliği bize ait. Üç vardiya halinde çalışıyoruz. Sabah, akşam ve gece. Her şefin sorumlusu olduğu üç kat bulunuyor. Her katta hemen hemen 35 oda bulunuyor.

 

Peki kat görevlisi bir çalışanın mesaisi nasıl geçiyor? Örneğin bir odaya girdiğinde neler yapıyor?

Odaya girer girmez ilk olarak çöpler toplanır. Perdeler açılır. Klozet içine bir temizleyici madde dökülür.  Yatak düzenlenir. Yatak yapılır ki tozları düşsün diye. O esnada tekrardan banyoya dönüp banyonun temizliğini yaparız. Banyoyu sıfır haline döndürdükten sonra bu sefer yeniden odaya döneriz. Odanın tozunu alırız sonrasında da ahşapların bakımını yaparız. En son da zemin temizliğini yapıp çıkarız. Oda temizlendikten sonra kat şefi arkadaşlarımız odaya girer ve kontrolü yapar. Bir eksiklik, bir noksan var mı diye bakar. Sürekli bir denetleme mekanizması olduğu için bu konuda sorunlarla karşılaşmıyoruz.

 

Bahsettiğiniz denetleme mekanizması nasıl işliyor peki?

Odaya girer girmez saat yönünde hareket ederiz. Tavana bakarız sonrasında da gardıroba. Burası çok önemli bir noktadır. Bazen unutulan eşyalar olabiliyor. Çekmecelerde bir şey var mı diye bakıyoruz. Tozu alınmış mı diye bakarız. Sonrasında banyoya gireriz. Banyoda ise önce küvetten başlarız. Bornoz yerine konmuş mu? Havlu yerinde mi? İçinde leke var mı? Bornozun ceplerinde herhangi bir şey var mı? Küvette temizlik malzemesinin izi kalmış mı? Bu ve benzeri noktalara dikkat ediyoruz.

 

 

Bu temizlik esnasında misafirlerin unuttuğu eşyalarla çok karşılaşıyor musunuz?

Elbette karşılaşıyoruz böyle durumlarla.

 

Peki bu gibi durumlarda ne yapıyorsunuz?

Bizim kayıp eşya prosedürümüz var. Bu gibi durumlarda odaları temizlemekle görevli arkadaş odanın numarasını yazıp  unutulan eşyayı oradan alıyor. Sonrasında da bu unutulan eşyayı sisteme kaydedip depomuza indiriyoruz. Ardından da misafirimize unuttuğu eşyayı ne şekilde göndermemizi istediğini sorup kendisine onu ulaştırıyoruz. Bu bazen bir tshirt bazen de çok değerli bir mücevher olabiliyor. Suudi Arabistan'a tek bir tshirt dahi gönderdiğimiz oldu.

 

ihsan.dindar@milliyet.com.tr


©Copyright 2018 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX