Ekonomi Tüm dünyaya C-HR yetiştirmeye çalışıyor

Tüm dünyaya C-HR yetiştirmeye çalışıyor

28.08.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’de üretilen ve ABD’ye de ihraç edilen Toyota C-HR, kazandığı beğeniyle Adapazarı fabrikasını uçurdu. Toyota Adapazarı fabrikası, talebi karşılayabilmek için ciddi çaba harcıyor.

Tüm dünyaya C-HR yetiştirmeye çalışıyor

Geçtiğimiz Kasım ayında, 350 milyon euro’luk yatırımla Türkiye’nin ilk hibrit ve crossover modeli olan Toyota C-HR’ın üretimine başlayan Toyota Otomotiv Sanayi, ihraç pazarlarından gelen taleplere yetişmekte zorlanıyor. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdürü ve CEO’su Hiroshi Kato, üretim ve ihracatta 2017’nin ilk 8 ayında geçen yılın tamamındaki seviyenin çok üzerine çıkıp rekor kırdıklarını belirterek, “Haftada 6 gün 3 vardiya çalışmamıza rağmen yüksek talebi karşılayabilmek için çok ciddi efor harcıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin üretiminin 2017’nin 8 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 167 artarak 192 bine yükseldiğini bildiren Kato, 2016’nın tamamındaki 155 binlik üretim rakamını şimdiden geçtiklerini kaydetti. Kato, ihraç ettikleri araç sayısının ise söz konusu dönemde yüzde 225 yükselerek 153 bine çıktığına işaret ederken, geçen yılın tamamındaki 116 bin adetlik ihracat seviyesini de 2017’nin 8 ayında aştıklarını vurguladı.

Geçen yılın son çeyreğinde seri üretimine başladıkları Toyota C-HR’nin rüzgarıyla 2016’da toplamda 1.8 milyar dolarlık ihracata imza attıklarını anlatan Kato, 2017 için ise bu rakamın 2 katından daha fazla bir ihracat geliri öngördüklerini ifade etti.

Hedef 280 bin üretim

Haberin Devamı

Yıllık 150 bin olan üretim kapasitelerinin, C-HR ile 280 bine yükseldiğine işaret eden Kato, bu özelliğiyle Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin Avrupa’daki Toyota fabrikaları arasında “en yüksek üretim hacmi” ile öne çıktığını söyledi.

Kato, 2017 yılı sonunda 280 bin adet üretim ve 231 bin ihracat hedeflediklerini belirterek, bu rakamların bugüne kadarki en yüksek üretim hacmine ve ihracat rakamına karşılık geleceğine dikkati çekti.

Verso, Corolla ve Toyota C-HR modellerini 100 ülkeye ihraç ettiklerini aktaran Kato, “Mevcut pazarlarımız Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu ülkelerinin yanı sıra ABD, Kanada ve Tayvan gibi yeni pazarlara da ihracat gerçekleştiriyoruz. Haftada 6 gün 3 vardiya çalışmamıza rağmen, talebi karşılayabilmek için ciddi efor sarf ediyoruz” diye konuştu.

Ferrari Portofino’yu Frankfurt’a getiriyor!

Kuruluşunun 70. yılını kutlayan süper spor otomobil üreticisi Ferrari, İtalya’nın “Portofino” kentiyle aynı adı taşıyan ve “California T”nin yerine geçecek yeni modelinin dünya tanıtımını Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapmaya hazırlanıyor.

Tüm dünyaya C-HR yetiştirmeye çalışıyor

Ferrari’nin yeni giriş seviyesi GT modeli olan Portofino, tamamen yeni şasisinin etkisiyle, yerini aldığı California T modeline oranla çok daha hafif. Sportiflik, şıklık ve konfor gibi kavramları bir arada toplayan Portofino’nun, “hardtop” tavanı, düşük hızlarda rahatlıkla açılıp-kapanabiliyor. “Sınıfının standartlarına göre” geniş bagaj hacmi, geniş sayılabilecek iç mekanı ve kısa süreli yolculuklar için sunduğu, iki adet arka koltuğuyla sportifliğin yanında çok yönlülüğü de bir arada bulunduruyor.

Haberin Devamı

İç mekandaysa konfora yönelik olarak 10.2 inç’lik dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, üstü kapalı olduğu kadar açık kullanımlarda da optimum havalandırma imkânı sunan yeni kliması, 18 farklı ayar imkânı sunan yeni koltuklarla arka koltuk diz mesafesini arttırmaya yardımcı olan yeni koltuk sırtlıkları düşünülmüş.

Aracın kaputunun altında, turbo beslemeli ve California T’dekinden 40 HP daha güçlü bir motor yatıyor. Araç, 600 HP gücündeki motoruyla 0’dan 100 km/s hıza 3.5 sn’de ulaşıyor.

Kompakt gövdede ‘büyük’ teknoloji...

Volvo’nun yeni nesil “60 serisi” araçlarının ilki olan ikinci nesil XC60, Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. 350 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip yeni nesil XC60, üst sınıftaki 90 serisinin tüm teknolojik birikimini bünyesinde barındırmasıyla dikkati çekiyor.

Haberin Devamı

Tüm dünyaya C-HR yetiştirmeye çalışıyor

Yeni XC60 için Türkiye’de 2017 yılı sonuna kadar kotalar dahilinde 400 adet satış ve çok sayıda ön sipariş beklediklerini söyleyen Volvo Cars Genel Müdürü Sabri Sözen, “XC60 Türkiye’de ilk defa 2008 yılında satışa sunuldu. Bugüne kadar 4 bin 400 adetlik satış gerçekleştirildi. Bu yıl rakamın yaklaşık 5 bin adede yaklaşmış olacağı öngörüyoruz. Yeni XC60’ın Türkiye’deki ön satışları Temmuz ayında başlamıştı. İlk teslimatlarıysa Ekim ayında gerçekleştireceğiz” dedi. Yeni XC60 Türkiye’de önce 190 HP’lik D4 dizel motor ve AWD seçeneğiyle satışa sunulacak.

Farklı fonksiyonlar

İsveçli markanın geçen yıl lanse ettiği 90 serisi modelleri XC90 ve S90/V90 gibi yeni XC60 da, hibrit motor seçeneklerinin geliştirilmesine de olanak sağlayan yeni bir platform üzerinde yükseliyor. Bu sayede XC60, üst sınıftaki 90 serisi gibi sürüş konforu, dinamizm ve sportiflik hissini sunuyor.

Tamamen yeni teknolojilerle donatılan yeni XC60, otomobiller, yayalar, büyük hayvanlarla muhtemel çarpışmaları engellemeye yardımcı olan ve yeni özellikler eklenen “City Safety” sistemine sahip. Yeni eklenen özelliklerden biri, sürücüye çarpışmadan kaçabilmesi için otomatik direksiyon yardımı sunan “direksiyon yardım” (Steer Assist) sistemi. City Safety’ye ayrıca “Karşı Şerit İhlali Önleme” sistemi (Oncoming Lane Mitigation) olarak adlandırılan ve karşı şeritten gelen araçlarla çarpışmayı önlemede sürücüye yardımcı olan bir sistem daha ekledi. Bu özellik, farkında olmadan şeritten çıkan sürücüyü uyarıyor ve ona otomatik direksiyon yardımı sağlıyor. Araçta ayrıca isteğe bağlı sunulan “Kör Nokta Bilgi” (Blind Spot Information) sistemi de bulunuyor. “Büyük Hayvan Algılama” (Large Animal Detection), Yoldan Çıkma Engelleme (Run-off Road Mitigation) ve yarı otonom sürüş desteği, yeni XC60’daki diğer güvenlik özellikleri arasında.

Haberin Devamı

XC60’da, 190 HP’lik dizelin yanı sıra 235 HP’lik D5, 254 HP’lik T5, 320 HP’lik T6 ve 407 HP’lik “hibrit” motor seçenekleri olacak.

Ailenin 500’ü de tazelendi

Ferah iç hacmi ve kullanışlılığıyla 500 serisinin “ailelere yönelik tercihi” olan Fiat 500L, yenilenen tasarımı, güncellenen teknolojisi ve artan SUV karakteriyle Türkiye’de satışa sunuldu.

Tüm dünyaya C-HR yetiştirmeye çalışıyor

500L’nin şehirli ruhu “PopStar” versiyonda, burun tasarımı ve artan krom detaylar dikkati çekerken, 500 ailesinin logosundan

Tüm dünyaya C-HR yetiştirmeye çalışıyor
esinlenilerek tasarlanan LED gündüz sürüş farları ve yeni ön radyatör ızgarası bulunuyor. Arkadaysa tamponlar gövde renginde tasarlanmış ve krom parçaları mevcut. Arka sis ve geri vites lambaları ise tamponun alt tarafında konumlandırılmış. 500L’nin SUV karakterini barındıran “CrossPlus” tipiyse yeni ön ve arka tamponları, her iki tampon üzerinde yer alan off-road siperlikleri ve yeni 17 inç alaşım jantlarıyla ayrılıyor.

Yenilenen 500L’de 1.4 lt benzinli, 1.3 lt ve 1.6 lt dizel motorlar yer alıyor. 1.3 Multijet dizel motorda, otomatik şanzıman seçeneği de bulunuyor. 500L ayrıca 7 koltuklu, daha uzun karoserli “Wagon” versiyonuyla da geniş ailelere hitap ediyor. Yeni Fiat 500L, Ağustos ayından itibaren 79 bin 900 TL ile 105 bin 900 TL arasında değişen fiyatlarla satılmaya başlandı.

Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, 500L’nin Türkiye’deki satış adedinin 10 adedi bulduğunu belirtirken, yenilenen yüzüyle 500 ailesinin satışlarına da katkı sağlayacağını söyledi. Aytaç, 500 ailesinin bu yıl toplamda 3 bin 500 adetlik satışa ulaşmasını öngördüklerini söyledi.

‘Pazar tahminlerin üzerinde’

Türkiye otomotiv pazarının, yılbaşındaki tahminlerinin üzerinde seyrettiğini kaydeden Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Pazarın şu ana kadarki dinamiklerine baktığımızda, son yıllarda olduğu gibi, bu sene sonunda da, 900 bin-1 milyon bandına ulaşacağını öngörüyoruz. Yıl sonu otomobil ve hafif ticari araç toplam satış tahminimiz 925 bin seviyesinde” dedi. Fiat markası olarak ilk 7 ayda toplam 60 bine yakın satış gerçekleştirdiklerini de hatırlatan Aytaç, satışlarda otomobil ve hafif ticari araç satış dengesini de “yarı yarıya” olduğunu kaydetti. Aytaç, şöyle devam etti:

“SPazar paylarına baktığımızda ise yılın ilk 7 aylık döneminde yüzde 12’nin üzerinde pazar payı elde ederek konumumuzu ikinci sıraya yükselttik. Otomobil pazar payımız da yüzde 9’a yaklaştı.”