01.02.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
HANİFE BAŞ
2016 yılında zor bir sezon geçiren Türk turizm sektörü, 2017 yılına umutla bakıyor. 2016 yılının sektöre faturası ağır oldu. TÜİK’in yeni açıkladığı istatistiklere göre, 2015 yılında 31.5 milyar dolar olan sektörün geliri, 2016 yılında 22.1 milyar dolara düştü. Yani 9.4 milyar dolarlık bir yıllık kayıp var. Ancak bu tablo sektörün moralini bozmuyor.
Tanıtım atağı sürüyor
Rus ve Alman turisti geri döndürmek, tanıtım faaliyetlerini artırmak, alternatif pazarlar yaratmak, Türkiye algısına katkı yapmak için turizm firma ve dernekleri var gücüyle çalışıyor. Her şeye karşın sektör 2017 yılıyla ilgili iyimser.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, sektör olarak 2017 yılına umutlu baktıklarını belirterek, “Moralimizi bozmuyoruz, Rusya pazarı düzelir ve Avrupa da toparlarsa inşallah 2016 yılındaki olumsuz sonuçları unuturuz. Umutlu olup yolumuza bakacağız” dedi.
Şu anda tanıtıma ağırlık vererek Türkiye hakkında yaratılan kötü algıyı değiştirmeye çalıştıklarını kaydeden Ulusoy, “Bu
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık da, 2016’nın bugüne kadar yaşadıkları en sıkıntılı yıl olduğunu vurgulayarak, şu değerlendirmeyi yaptı: “Tamamen işin kendi doğası dışında gelişen, çevremizdeki sıkıntılardan, dünyadaki global sorunlar ve jeopolitik konumumuzdan kaynaklı nedenlerden dolayı böyle bir tablo var. Ama 2017 yılından kesinlikle umutluyuz. Kaynak pazarlarımızdan geri dönüşler olacak. Rusya pazarından bir geri dönüş başlıyor. Bu olumlu bir gelişme. Alternatif birtakım pazarlarımızda hareketlenme var. Ortadoğu, Avrupa’daki eski demirperde ülkeleri buralarda hareketlenme bekliyoruz. İngiltere pazarı fena gitmiyor.
Yeni pazar arayışı
Hareketlendirmede zorlandığımız pazarlardan biri İskandinavya. Geçen yıllarda 1.5 milyon civarında turist ağırlamıştık. Almanya da kaynak pazarımız. 2016’da her şeye karşın bu ülkeden 3 milyon 700 bin misafiri ağırladık. En iyi olduğumuz yılda ise 5.5 milyon kişi ağırlamıştık. 2017’de bu pazarda da geri dönüş bekliyoruz. Bu yılın her şeye karşın geçen yıldan daha iyi bir yıl olacağını öngörüyoruz. Sektör olarak umutluyuz. Yapılması gereken ne varsa yapıyoruz. Pazarlama ve tanıtım atağı sürüyor. Alternatif pazar yaratma çalışmaları ve yeni pazar hamleleri devam ediyor. Kaynak pazarları hareketlendirmek için vargücümüzle çalışıyoruz.”