İzmir Türk Gıda Ürünleri Japonya'da Tanıtıldı

Türk Gıda Ürünleri Japonya'da Tanıtıldı

10.03.2017 - 11:48 | Son Güncellenme:

Türk gıda ürünleriyle hazırlanan Japon damak tadına uygun lezzetler, Türkiye'nin Tokyo Büyükelçiliğinde düzenlenen resepsiyonla tanıtıldı EİB Koordinatör Başkan Vekili Tarakçıoğlu: "Japonya’nın gıda ithalatından ilk aşamada en azından 1 milyar dolarlık pay almayı hedefliyoruz"

Türk Gıda Ürünleri Japonyada Tanıtıldı

İZMİR (AA) - Türk gıda ürünlerinin Japonya'ya ihracatının artırılması için yürütülen Turquality Projesi kapsamında Türk gıda ürünleriyle hazırlanan Japon damak tadına uygun lezzetler, Türkiye'nin Tokyo Büyükelçiliğinde düzenlenen resepsiyonla tanıtıldı.

Haberin Devamı

Ege İhracatçı Birlikleri'nden yapılan açıklamaya göre, Ekonomi Bakanlığı destekli Turquality Projesi’nin ikinci yılı kapsamında Türkiye’nin Tokyo Büyükelçiliği rezidansında Büyükelçi Ahmet Bülent Meriç’in ev sahipliğinde resepsiyon verildi.

Etkinlikte, Japon Şef Masayuki Okuda ve Türk Şef İbrahim Önen'in yönetiminde, Türk gıda ürünleriyle hazırlanan Japon damak tadına uygun lezzetler, Japon kamu temsilcileri, ithalatçı firmalar, basın mensupları, blog yazarları ve Türk firmaların temsilcilerine ikram edildi.

"Discover Turkish Food" başlıklı internet sitesinde de tarifleri paylaşılan lezzetler, Japon katılımcıların beğenisini kazandı.

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Vekili Nurettin Tarakçıoğlu, Japonya’nın kaliteli gıda tüketim alışkanlığına sahip bir ülke olduğunu ve Türk gıda sektörü için en önemli hedef pazarlardan biri durumunda bulunduğunu ifade etti.

Haberin Devamı

Turquality Projesi etkinliğini, Japonya’da düzenlenen ve Uzakdoğu’nun en büyük gıda fuarı olan Foodex Fuarı ile eş zamanlı yaptıklarına dikkati çeken Tarakçıoğlu, şunları kaydetti:

"Biliyoruz ki Japonya, tarıma elverişli topraklarının yetersizliği yüzünden dünyanın en büyük gıda ithalatçılarından, ama biz toplamda 1 trilyon dolara yakın ithalatı olan Japonya pazarında çok küçük bir payla temsil ediliyoruz. İki ülkenin uzaklığı lojistik bir sorun olarak görünse de bizler iki dost ülkenin bu dezavantajlı durumu yenecek iş birliği olanakları geliştireceğine inanıyoruz. 2016 yılında Türkiye’den Japonya’ya yapılan gıda ürünleri ihracatı yüzde 8’lik artışla 148,5 milyon dolardan 160 milyon dolara yükseldi. Japonya’nın gıda ithalatından ilk aşamada en azından 1 milyar dolarlık pay almayı hedefliyoruz."

Büyükelçi Ahmet Bülent Meriç, Türk mutfağının Avrupa ve Asya mutfaklarını bir araya getiren güzel bir sentez olduğuna dikkat çekti.

Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Tarık Sönmez de iki dost ülke arasındaki ticaretin arzu edilenin çok gerisinde olduğunu, Japon firmalarını Türkiye’de son dönemde açıklanan yatırım teşviklerinden yararlanmaya davet ettiklerini bildirdi.