Güzellik Türk kadınının makyaj alışkanlıkları

Türk kadınının makyaj alışkanlıkları

20.08.2014 - 13:57 | Son Güncellenme:

En çok göz makyajına ve ruja önem veren Türk kadınının dudak makyajında renk tercihi ise cesur kırmızı tonları...

Türk kadınının makyaj alışkanlıkları

Avon, satış oranları doğrultusunda Türk kadınının makyaj alışkanlıkları haritasını hazırladı. Satış oranları ve mevsimsel tüketici davranışları analiz edilerek oluşturulan harita, Türk kadınının kırmızıya olan tutkusunu ortaya koydu.

Haberin Devamı

Çalışmaya göre genel makyaj eğilimlerinde Türk kadınları göz makyajına daha çok önem veriyor. Son dört yıldaki satışlar incelendiğinde toplam alışverişin %49’unu Avon’un yenilikçi göz makyajı ürünleri oluşturuyor. Kadınlar, çarpıcı bakışlar için Avon’un göz makyajı ürünlerini tercih ediyor.

Ürün bazında ise kadınlar en çok ruj alışverişi yapıyor. Satışların %20’si rujdan oluşuyor. Gözlere dikkat çekmek ve bakışlara derinlik katmak için %19 oranında göz kalemi ve %17 oranında maskara alışverişi yapılıyor. Bunları ise mükemmel bir cilt için fondöten (%6,4) ve göz makyajının vazgeçilmezi göz farı (%6,1) takip ediyor.

Renkler ve trendler

Renk konusunda Türk kadınları klasik tonları tercih ediyor. Ruj renginde ise cesur ve enerjik kırmızıdan vazgeçmiyor. Son iki yılda sezon trendlerine uygun renkler tercih edilmeye başlansa da kırmızı ve tonları tahtını diğer renklere bırakmıyor.

Haberin Devamı

Kadınlar el ve ayaklarında da göz alıcı renklere önem veriyor. Ojede de yine kadınların tercihi pembe ve kırmızı tonlarından yana. Son dört yılda pembe tonlarının daha çok tercih edildiği ojede pembeyi kırmızı tonları takip ediyor. Allıkta da Türk kadınları doğal pembe tonlarını kullanıyor.

Avon, kadınların parfüm alışkanlıkları da incelendi. Buna göre kadınların favorisi çiçeksi kokular.

Araştırma sonuçlarını değerlendiren AvonTürkiye Genel Müdürü Angela Cretu, “Yaptığımız çalışmalar, Türkiye’de kadınların %29’unun her gün ruj sürdüğünü gösteriyor. Bu neredeyse her üç kadından biri demek, dolayısıyla en çok satılan ürünümüzün ruj olması araştırma sonuçlarının doğruluğuna vurgu yapıyor. Aslında Türkiye’deki kadınlar, dünyadaki tüm kadınlarla ortak bir makyaj alışkanlığı sergiliyor. Dünya genelinde de saniyede 4 Avonruj satılıyor. Güçlü, canlı ve cesur renk tonlarını bir araya getirdiğimiz ruj serilerimizde, dünya kadınlarına olduğu gibi Türk kadınlarına da muhteşem dudaklar için ilham veriyoruz” diye konuştu.

Yazarlar