Ekonomi Türk modası tanıtım atağında

Türk modası tanıtım atağında

16.06.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

Ünlü model Bar Refaeli’nin sahne aldığı Dosso Dossi Fashion Show, Türkiye’nin tanıtımına katkı sağlamaya devam ediyor. Dünyaca ünlü modellerin sosyal medya paylaşımları ise Türkiye’ye olan ilgiyi artırıyor

Türk modası tanıtım atağında

Dünyaca ünlü top modelleri podyumunda ağırlamasıyla ünlü Dosso Dossi Fashion Show, Antalya Expo Center’da 6 bin tekstil alıcısını bir araya getirdi. Yılda iki kez düzenlenen etkinlik Türkiye’nin tanıtımına önemli oranda katkıda bulunuyor. Ünlü modellerin yaptıkları sosyal medya paylaşımları ise Türkiye’ye olan ilgiyi artırıyor.

Bu dönemde 32 ülkeden gelen 6 bin tekstil alıcısı 300 Türk tekstil markasından ürün alımı gerçekleştirdi.

Sipariş garantisi

Fuara katılan üretici firmalardan her birine en az 100 bin dolarlık sipariş garantisi veriliyor. Bu iş modelinde gelen her kişi minimum 15 bin dolar alışveriş yapmak durumunda. Dosso Dossi ise yüzde 20 pay alıyor. Ayrıca katılımcılara aileleriyle tatil imkânı sunuluyor.

Defileden önce gazetecilerle bir araya gelen Dosso Dossi Holding CEO’su Hikmet Eraslan, bu yıl rekor ciro hedeflediklerini söyledi. Eraslan, “2019 yazında özellikle Antalya’da yaşanan turizm patlamasından biz de nasibimizi aldık. Hem iş, hem de tatil fırsatı sunduğumuz organizasyonumuzda bu yıl 50 ila 60 milyon dolarlık bir iş hacmi bekliyoruz. Geçen 14 yılda 600-700 milyon dolarlık iş hacmi gerçekleştirdik” ifadelerini kullandı. Eraslan, organizasyonla birlikte yaklaşık 30 bin kişiye istihdam sağlandığını söyledi.

Ortadoğulu geliyor

Organizasyonun Türkiye tanıtımına da katkıda bulunduğunu ifade eden Eraslan, “Dünyaca ünlü top modeller geliyor. Onlar gelmeden önce sosyal medya hesaplarında etkinliğe ve Türkiye’ye dair paylaşımlar yapıyor. Türkiye’ye geldiklerinde buradan da gönderi paylaşıyorlar. Moda, tanıtım alanına çok büyük katkı sağlıyor” diye konuştu.

Katar’dan ve Fas’tan yeni müşterilerin oluşmaya başladığını söyleyen Hikmet Eraslan, özellikle çocuk ürünlerinde bu değişimin fark edildiğini söyledi. Eraslan, “Suriye savaş öncesinde çocuk giyim konusunda çok iyiydi. Savaşla birlikte üreticiler ve Ortadoğu’daki müşteriler Türkiye’ye kaymaya başladı” dedi.

Eraslan, yurtdışından bazı fuar firmalarının temasa geçerek, müşteri paylaşımı yapmak istediklerini anlatırken, bunu kabul etmediklerini dile getirdi. Eraslan, “Ayrıca Fransa, İtalya, Belarus gibi ülkelerden yabancı üreticiler de katılmak istiyor. Fakat gümrük süreçleri uzun sürdüğünden dolayı sıcak bakmıyoruz” dedi.

Yurtdışı programlarını da yürüteceklerini belirten Eraslan, “Ağustosta Moskova’da, eylülde de Almatı’da olacağız. Bu, organizasyonun mini şekli olacak” dedi.

İhracatı % 50 arttı

Hikmet Eraslan, İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin ‘İhracatın Yıldızları’ listesine girdiklerini belirterek, “Bir önceki yıla oranla ihracat rakamını yüzde 50 oranında artırarak 260 milyon liraya ulaştık” diye konuştu.

Bar Refaeli podyumda

Etkinlik kapsamında düzenlenen defilede ise baş manken olarak İsrailli ünlü model Bar Refaeli podyumda yer aldı. Refaeli’ye Özge Ulusoy ile Deniz Akkaya gibi Türk mankenler eşlik etti. Dosso Dossi Fashion Show’da ilk defa çocuk mankenler de podyuma çıktı.

Türk modası tanıtım atağında

Yeni rota Bursa

Antalya’da gerçekleştirdikleri tekstil fuarı ve şovları kış döneminde artık Bursa’ya taşıyacaklarını belirten Hikmet Eraslan, “Ocak ayının ilk haftasında yapacağız. Şehir merkezinde fuarları gerçekleştirip konaklama, şov ve konserleri ise Uludağ’da yapacağız” dedi.

Dosso Dossi iş modeli nedir?

Alıcı ve satıcıları bir araya getirerek alım-satım taahhüdü gerçekleştiriyor.

Her yıl ilkbahar ve kış modası için sipariş almak amacıyla iki kere düzenleniyor.

Organizasyon boyunca giyim firmaları ve ihracatçıları yeni sezon ürünlerini tanıtıyor.

Yeni sezon ürünler ünlü modeller tarafından podyumda tanıtılıyor.