Yazarlar
16.11.2014 - 02:30

Türkiye niye adam olmaz?

Sitene Ekle

Ülkemizde en sık kullanılan cümlelerden biri de şu:
“Bizden adam olmaz”.
Peki, bu cümle niye bu kadar sık kullanılıyor?
Ülkemizi mi yeterince sevmiyoruz yoksa attığımız her adımda bizi çıldırtan uygulamalarla mı karşılaşıyoruz?..
Sanki ikinci seçenek çok daha doğru. Çünkü hangi konuya el atsanız, lime lime dökülüyoruz.
Kabahatli kim mi?
Başta devlet ve onu yönetenler olmak üzere hepimiziz...
Örneğin eğitimi ele alalım.
Doğru giden bir şey varsa siz söyleyin.
Ya da gelin delik deşik sokaklara, kaldırımlara ve emniyet şeritlerine bir göz atalım...

Delik deşik sokaklar
Yürümeyi severim. Tabii yürüyecek yol buldukça.
Attığınız her adımda müthiş ayrıntılarla karşılaşıyorsunuz.
Organize bir millet olmadığımızın en çarpıcı örneği, sokak ve caddelerimiz.
Güzergâhımdaki yollardan birkaçı, geçtiğimiz aylarda sil baştan tamir edildi. Birine beton döküldü diğerine de tıpkı otobanlarda olduğu gibi kalın bir asfalt yapıldı. Ama daha aradan iki ay geçmeden o üzerinden tank geçse, etkilenmez dediğimiz her iki yol da delik deşik oldu. Önce yol boyunca her iki tarafına kanal açıldı. Ardından da ortadan karşıya geçildi.
Bu ne biçim bir düzendir ki biri yapıyor, diğeri bozuyor.
Böyle bir yap-boz sistemine para mı yeter!..
Yollar kazılmadan önce neden bir yerlerden izin alınmaz, asfalt dökülmeden önce bu yolda artık kazı yapılmayacak diye niye uyarılar yapılmaz?..
Yollar aslında medeniyetin en önemli simgelerinden biri. Çok farklı ülkelerden onlarca yol fotoğrafı getirin, hangisinin hangi ülkeye ait olduğu anında belli olur!..

Emniyet şeritleri
Trafik yasasında değişiklik yapılmış, emniyet şeridini ihlal edenlere ağır cezalar geliyormuş. Çok önemli bir karar. Alanları alkışlıyoruz. Ama bu konuda en büyük cezayı belediyelere kesmek gerekir. Örneğin İstanbul’da, pek çok yerde, bırakın emniyet şeridini ihlal etmeyi, toptan ortadan kaldırdılar.  
Niye?  
Trafik rahatlayacakmış. Bunu yolu, bu olmamalıydı. Geçenlerde bir arkadaşımız bu yüzden hastaneye yetişemedi. Eğer emniyet şeridi olmuş olsaydı, o şeritten hızla hastaneye ulaşabilir ve hayati tehlikeyle karşı karşıya kalmazdı...
Bu arada emniyet şeridini en fazla ihlal edenler de yine kural koyucular. Peki, onlara nasıl bir yaptırım uygulanacak?..

Kaldırımlar
Kaldırım yüksekliğinin, genişliğinin, eğiminin, döşeme taşlarının ve önemlisi de işçiliğinin bir standardının olması gerekir.  
Peki, bizim kaldırımlarda bunlardan hangisi var?
Kaldırım yüksekliği neredeyse her on metrede bir değişiyor. Hele bir de yol kenarında dükkânlar varsa, herkes kendine göre bir düzen kurmuş.  
Genişlik konusunda ise ne bir standart var ne de devamlılık. Her yerde, hatta aynı yol üzerinde bile çok farklı.
Eğimini ise ne siz sorun ne de ben anlatayım. Normalde yola doğru eğik olması gerekir ki yağmur yağdığında göle dönüşmesin ama tam tersi. Bazen de ortada öyle çukurlar oluyor ki karda, yağmurda yürümek imkânsız hale geliyor.
Bin yıl önceki antik yol ve kaldırımlar, emin olun bugünkülerden çok daha iyi. Nerede o eski Arnavut kaldırımları ve işçilik! Ara ki bulasın...
Özetin özeti: Yol yapmayı bile beceremiyorsak, gerisini nasıl getireceğiz?..

Yazarlarda Ara
Bul
Riziko kelimesinin anlamı nedir?
©Copyright 2016 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.