Geri Dön
UBER Türkiye'de yasaklandı mı?

UBER Türkiye'de yasaklandı mı?

Bir süredir UBER ve sarı taksi arasında yaşanan gerilimi, internete düşen sarı taksi saldırıları ile ister istemez takip eder olduk. Başbakan Binali Yıldırım'ın talimatıyla Karayolu Taşıma Yönetmeliği'nde yapılan değişiklikle beraber UBER için hizmet veren D2 belgeli araçlara bir anlamda yasak geldi. Peki UBER kararının detayları neler?

Mehmet Can Kömürcü
Mehmet Can Kömürcü

Yalnızca Türkiye'de değil dünya çapında da büyük tartışmalara sebep olan UBER'e erişim adına önemli bir değişiklik yapıldı. Resmi Gazete'de yayınlanan düzenlemeye göre bundan böyle UBER gibi internet uygulamalarına D2 belgeli taşıtını kullandıran kişilerin belgeleri iptal edilebilecek ve D2 belgeli araç 2 yıl boyunca hiçbir faaliyet yapamayacak.

Haberin Devamı

UBER uygulamasına araçlarını kaydettiren firmalara da uyarı cezası ve ardından ceza kesilecek.

Yeni düzenlemeye göre araçlarını yasa dışı faaliyetler için kullandıran D2 belge sahiplerine ilk tespitte 50 uyarı cezası verilecek ve bu uyarı 3 bin lira karşılığında kaldırılabilecek. 1 yıl içinde ikinci defa aynı ihlali yaptığı tespit edilen araçların yetki belgeleri iptal edilecek ve 2 yıl boyunca tüm faaliyetlerden men edilecek.

Bu durumda UBER'in D2 belgesine sahip lüks araç hizmeti Türkiye'de bir anlamda yasaklanmış oluyor. Fakat UBER'e kayıtlı sarı taksiler için herhangi bir yaptırım bulunmuyor.

Başbakan Binali Yıldırım'ın talimatıyla yürürlüğe giren düzenlemenin ardından UBER tarafından da bir açıklama geldi. Şirket şu açıklamayı yaptı: "Türkiye'deki şehirlerin ulaşım seçeneklerini geliştirmek amacıyla tüm ilgili yerel paydaşlarla iş birliği içinde çalışmak istiyoruz ve uzun vadeli sadık bir iş ortağı olarak Türkiye'ye sonuna kadar bağlıyız."

Haberin Devamı

Son zamanlarda sarı taksi sürücülerinin UBER araçlarına yaptığı saldırılar, müşterilerin de tepkisini çekiyor ve sarı taksi sürücülerine karşı duyulan güveni de azaltıyor. Sarı taksi sürücüleri UBER adına çalışan araçların faaliyetlerini korsan olarak nitelendiyor fakat sarı taksi sürücüleri de gün içinde taksi kullanan müşterilerin neredeyse hiçbirine fatura kesmiyor ve bir anlamda vergi kaçırıyor.

UBER - taksici geriliminde kim haklı kim haksız?

UBER'i korsan olarak niteleyen sarı taksi sürücüleri, şartları iyileştirmek adına da herhangi bir şey yapmıyor. Sarı taksi sürücüsü olmak isteyenlerin ehliyet, geçerli psikoteknik raporu, tanı teşekküllü bir hastaneden alınacak olan sağlık raporu, ehliyet GBT'si ve resmi evraklar için alınmış olan ehliyetin GBT'si sunması gerekiyor. Ayrıca sürücülerin araçlarında bazı zorunlu aletlerin de yer alması gerekiyor.

Sarı taksiler için sorun tam da burada başlıyor. Gerekli denetimlerin ne derece düzgün yapıldığı konusu gerçek bir muamma. UBER'in en yoğun biçimde kullanıldığı yer olan İstanbul'da, İstanbul Taksiciler Esnaf Odası'na soruyoruz; Yukarıda bahsi geçen belgeler, İstanbul'da halihazırda sarı taksi sürücüsü olan herkes tarafından temin edilmiş midir? İstanbul Taksiciler Esnaf Odası olarak yaptığınız denetimler var mı ve bu denetimleri kayda geçirdiğiniz raporlar bulunuyor mu? Belge eksiği tespiti yapılan taksiler, sahipleri ve sürücü için ne gibi yaptırımlar uygulanıyor? Soruların tüm cevabı evet ise kamuoyu yapılan uygulamalar hakkında yeterince bilgilendiriliyor mu?

Haberin Devamı

Instagram.com/mehmetcankmrc
twitter.com/mehmetcankmrc
YouTube.com/mehmetcankomurcu

Benzer İçerikler